Miks porsaankyljykset pilaantuu niin helposti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pintelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pintelin

Aktiivinen jäsen
25.10.2004
11 065
0
36
Siis ainakin mulla. :/ Jos ostan siihen suojakaasuun pakattua kyljykset ovat pilalla paljon ennemmin vaikka viimeiseen käyttöpäivään olisi vielä aikaakin. :| Eilen ostin palvelutiskiltä ja kun tänään avasin paketin niissä oli jo sellainen kumma haju vaikka ihan hyviltä muuten näyttivätkin.Viimeinen käyttöpäivä olis ollu perjantaina,mutta veikkaampa jos olisin siihen asti odottanut olis kyljykset kävelleet mua jo kaapissa vastaan. :snotty:

no kun se leikattu pinta alkaa siinä "käymään". ei ole tarkoituskaan et niitä päivätolkulla säilytetään, jos tiskiltä tänään ostit kyljykset ni kyllä ne tänään täytyy valmistaa tai viimeistään huomenna.

marinadissa olevat kaasupakatut on sit erikseen. niitten täytyis säilyä hyvännäköisinä, hajua niihin tulee siitä itte kaasusta ja sit siitä kun ne on päällekkäin ne alkaa eltaatumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
katkeeko sulla kylmäketju jossain vaiheessa ?
Ei.Siis eilenkin kun nuo ostin ajettiin suoraan kotiin ja heti laitoin tavarat jääkaappiin. :|

eli katkee.
No voi helvetti kai sieltä kaupasta ny on pakko kotiinkin tulla. :o

en usko että kaupasta kotia pilaantuu ja nyt on syksy, eriasia on että kesähelteellä lihat kuumassa autossa esim.tunnin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
katkeeko sulla kylmäketju jossain vaiheessa ?
Ei.Siis eilenkin kun nuo ostin ajettiin suoraan kotiin ja heti laitoin tavarat jääkaappiin. :|

eli katkee.
No voi helvetti kai sieltä kaupasta ny on pakko kotiinkin tulla. :o

Ei missään tapauksessa...Kyllä sulla kuules pitää olla grilli mukana ja alkaa paistohommiin heti kaupanovesta ulos tullessas... :laugh: :laugh: Kaipa nuo fiksummat meinaa, et pitäis olla kylmäkassi minne laittaa lihat ettei se kylmäketju pääse katkeamaan.(ymmärrän tän kyl kesäaikaan, mut ei enää oo järin kuuma ) :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
sinuna veisin lihat takaisin kyllä kyljyksien pitäs jääkaapissa säilyä hyvänä ainakin sen 2-3pv.

ei missään nimessä kauppaan vaan palautuksena VALMISTAJALLE! se on niistä vastuussa ja haluaa tietää jos jossain valmistusvaiheessa on jotain mätää.

ja ketju katkeaa jos et vie alle 6 asteen lämmössä tavaroitas kaupasta kotiin. eli siis kylmälaukussa jossa kylmäkalleja.

Meillä jauheliha ei pysy parasta ennen päivään asti hyvänä. Harmaantuu kummasti ja paiston jälkeenkin harmaa. En tiiä mistä johtuu. Jääkaappi on kylmä ja ruokakauppa tien toisella puolella, joten ei matkallakaan lämpene.

Alkuperäinen kirjoittaja lihastiskin täti:
sinuna veisin lihat takaisin kyllä kyljyksien pitäs jääkaapissa säilyä hyvänä ainakin sen 2-3pv.

ei missään nimessä kauppaan vaan palautuksena VALMISTAJALLE! se on niistä vastuussa ja haluaa tietää jos jossain valmistusvaiheessa on jotain mätää.

ja ketju katkeaa jos et vie alle 6 asteen lämmössä tavaroitas kaupasta kotiin. eli siis kylmälaukussa jossa kylmäkalleja.

ilmottaako valmistajan jokainen lihatiskillä oleva myyjä?

Mä olen huomannut, että lihat kannattaa säilyttää ihan siellä takaseinän lähellä, kun siellä on kylmintä. Jääkaapin etuosassa on saattanut jauhelihapakettikin mennä pilalle ennen päiväystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Bintelin:
Mä olen huomannut, että lihat kannattaa säilyttää ihan siellä takaseinän lähellä, kun siellä on kylmintä. Jääkaapin etuosassa on saattanut jauhelihapakettikin mennä pilalle ennen päiväystä.

Näinpä. Ja sitten taas jääkaapin takaseinää koskettavat tavarat jäätyy... :o

Alkuperäinen kirjoittaja lihastiskin täti:

ilmottaako valmistajan jokainen lihatiskillä oleva myyjä?

kyllä ne tietää mistä se liha sinne tulee. onko puolalaista vai suomalaista. ihan varmasti. tai jos ei tiedä ni sit on kyllä koulutuksen paikka. naudanlihoista jopa joudutaan pitämään eränumerot näkyvillä ja niistä kirjaa. ei se oo vaan niin et lihat sinne lätkästään ei niistä sit muuta olevinaan tiedetä.

Yhteistyössä