Miks paino ei tipu??

  • Viestiketjun aloittaja läski
  • Ensimmäinen viesti
läski
Avaanpa ihan oman ketjun...
Eli kaks viikkoa karppausta takana, kaks "repsahdusta", eilen kylässä söin pienen pullan ja illalla yhden ruispalan, muuten menty 20-30 g hiilareilla.
Vettä jion paljon ja vatsa toimii suorastaan loistavasti, liikuntaa 30-60min päivässä (lähinnä hyöty-sellaista, lumitöitä, rataslenkkejä kaksostenrattailla tms.)
Aamulla syön yleensä munakasta, jossa sipulis, tomaattia, kalkkunaleikettä ja juustoa. Tai samaa kun välipalalla
Lounaalla ruokaisa salaatti (tonnikala/muna/juusto tms.)
PÄivällisellä yleensä pelkkä kasvis ruoka(esim. sosekeitto/gratiini, tai liha+kasvislisäke harvemmin)
Ilta- ja välipaloina rahkaa/raejuustoa hedelmän (max.1/pvä) tai mehukeiton/marjojen kanssa.

Ja paino ei tipu, kokonaista 1kg kokonaispainonpudotu tähän mennessä, alimmillaan -3kg, mut nyt se kaks tullut takaisin. Turvotus mahassa on kyllä selvästi laskenu, mut (luvattu) näläntunne ei ole kadonnu ja paino ei tipu, mitä teen väärin!
JA tuolla kalorilaskurissa oon ruokapäiväkirjaa pitäny, sen mukaan nuo kalorimäärät.

Nii ja 75kg on tämänhetkinen päino, josta ylimääräistä 15-20kg, 60kg ois tavoitteens
 
ap
Liikaa kasviksia?? Mikä on karppajalla kalorimäärä? Siis noista täysrasvaisista tuotteistahan kaloreita tulee äkkiä? Vai onko sillä merkitystä, kunhan vaan hiilarit on matalalla?
Täytynee sit kokeilla lisätä protskua ja rasvaa (vaikkakin tuolla kalorilaskurissa ympyrä näyttää rasvoille 40-50%)
Mut pakko ois laihtua!!
 
Karppaaminen on kaiken kaikkiaan älyttömän epäterveellinen tapa laihduttaa, eikä todellakaan sovi kaikille.

Tutustu näihin ohjeisiin:

http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/elintavat/ravitsemus/suositukset_ja_toimenpideohjelmat/ravitsemussuositukset/ravitsemussuositukset_lyhyesti/
 
tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja läski:
Avaanpa ihan oman ketjun...
Eli kaks viikkoa karppausta takana, kaks "repsahdusta", eilen kylässä söin pienen pullan ja illalla yhden ruispalan, muuten menty 20-30 g hiilareilla.
Vettä jion paljon ja vatsa toimii suorastaan loistavasti, liikuntaa 30-60min päivässä (lähinnä hyöty-sellaista, lumitöitä, rataslenkkejä kaksostenrattailla tms.)
Aamulla syön yleensä munakasta, jossa sipulis, tomaattia, kalkkunaleikettä ja juustoa. Tai samaa kun välipalalla
Lounaalla ruokaisa salaatti (tonnikala/muna/juusto tms.)
PÄivällisellä yleensä pelkkä kasvis ruoka(esim. sosekeitto/gratiini, tai liha+kasvislisäke harvemmin)
Ilta- ja välipaloina rahkaa/raejuustoa hedelmän (max.1/pvä) tai mehukeiton/marjojen kanssa.

Ja paino ei tipu, kokonaista 1kg kokonaispainonpudotu tähän mennessä, alimmillaan -3kg, mut nyt se kaks tullut takaisin. Turvotus mahassa on kyllä selvästi laskenu, mut (luvattu) näläntunne ei ole kadonnu ja paino ei tipu, mitä teen väärin!
JA tuolla kalorilaskurissa oon ruokapäiväkirjaa pitäny, sen mukaan nuo kalorimäärät.

Nii ja 75kg on tämänhetkinen päino, josta ylimääräistä 15-20kg, 60kg ois tavoitteens
Minkä verran syöt rahkaa päivässä?
 
vieras
Onkohan sulla liikaa maitotuotteita tuossa,niissä on yllättävn paljon hiilihydraattia,lisäks tomaatissa on aika paljon..
Jos syöt noin rasvasta ja hiilihydraattia on liikaa, niin siinähän ne sitten rasvat varastoituu..

Ja niille jotka karppaamista epäilevät, eivät taida tietää fysiologiasta ja biokemiasta paljoakaan.Itsekään en halua karpausta sillä tavalla harrastaa, että rasvasia ruokia käytän vaan hiilareita oon vähentänyt REILUSTI ja kevyttuotteita käytän ja se todella auttaa.
Mulla ei onneks kuin 5 kiloa pudotettavana...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onkohan sulla liikaa maitotuotteita tuossa,niissä on yllättävn paljon hiilihydraattia,lisäks tomaatissa on aika paljon..
Jos syöt noin rasvasta ja hiilihydraattia on liikaa, niin siinähän ne sitten rasvat varastoituu..

Ja niille jotka karppaamista epäilevät, eivät taida tietää fysiologiasta ja biokemiasta paljoakaan.Itsekään en halua karpausta sillä tavalla harrastaa, että rasvasia ruokia käytän vaan hiilareita oon vähentänyt REILUSTI ja kevyttuotteita käytän ja se todella auttaa.
Mulla ei onneks kuin 5 kiloa pudotettavana...
Itse en tosiaankaan tunne ihmisen fysiologiaa saati biokemiaa kovinkaan hyvin, mutta ihmettelen sitä, miksi esimerkiksi Kansanterveyslaitoksen suositukset sitten poikkeavat karppaamisen periaatteista noinkin jyrkästi, jos se kerran on terveellistä, tehokasta - ja siten suositeltavaa. Kansanterveyslaitoksen asiantuntijat kun todellakin ovat asiantuntijoita, eivät mitään huuhaatohtoreita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onkohan sulla liikaa maitotuotteita tuossa,niissä on yllättävn paljon hiilihydraattia,lisäks tomaatissa on aika paljon..
Jos syöt noin rasvasta ja hiilihydraattia on liikaa, niin siinähän ne sitten rasvat varastoituu..

Ja niille jotka karppaamista epäilevät, eivät taida tietää fysiologiasta ja biokemiasta paljoakaan.Itsekään en halua karpausta sillä tavalla harrastaa, että rasvasia ruokia käytän vaan hiilareita oon vähentänyt REILUSTI ja kevyttuotteita käytän ja se todella auttaa.
Mulla ei onneks kuin 5 kiloa pudotettavana...
Kyllä minä ainakin tiedän paljonkin ihmisen fysiologiasta ja myös biokemiasta. Tiedän myös miten tärkeää myös hiilihydraattien saaminen on keholle. Se, että joku osa vähennetään täysin minimiin, ei ole ikinä terveellistä, koska keho tarvitsee kaikkia jonkinverran niin rasvaa, proteiinia, kuin myös hiilareita.
 

Yhteistyössä