Miks paino ei putoa -500 kcal vajauksesta huolimatta?

  • Viestiketjun aloittaja "Höh"
  • Ensimmäinen viesti
"Höh"
Olen aiemmin herkutellut karkkia yms. päivittäin ja syönyt hullun tavalla. Nyt on 6 viikkoa mennyt täysin karkki- ja herkkulakossa ja olen kiloklubin laskelmien mukaan mennyt 500 kcal vajeella koko ajan.
Mutta paino ei ole tippunut grammaakaan. Mitä ihmettä, miksen laihdu? Laitan ruuat joka päivä ylös eli todella tiedän mitä syön. Liikun päivittäin myös.

Alle koomakulutuksen en haluasi mennä, se ei kai ole terveellistäkään ja veisi nopeasti säästöliekille eli mitä voin tehdä? :(
 
"vieras"
Mulla on ihan samaa ongelmaa :( Sillä erolla tosin, että mulla "laihdutus" kestänyt jo 3kk. Painoa tippunut 4kg. (ylipainoa 30kg!!) Kalorivaje laskurin mukaan 500-1000kcal/pvä. Liikun monipuolisesti (liikunnat vihreällä)
 
"Höh"
[QUOTE="vieras";26223264]Laitappa eiliset syömiset niin minä kerron mikä on vikana ainakin eilen.[/QUOTE]

-kahvin ja maustamatonta jugurttia mustikoilla, chiansiemenillä ja pähkinärouheella.

-Tonnikalasalaatti jossa tonnikalaa, raastettua kaalia, salottisipulia, tilliä, ruohosipulia ja kermaviiliä, sekä lisänä keitetty kananmuna ja tammenlehväsalaattia.

-Broilerkastiketta, jossa punasipulia, punaista ja keltaista paprikaa sekä keitettyä parsakaalia, lisänä raejuustoa.

-kaalisalaattia jossa raastettua kaalta, porkkanaa ja creme fraichea, sekä avokado herbamarella, lisänä luomu kinkkua.

(kinkun lisäsin, kun proteiinit jäviät melko alas eilen)

Vatsa oli täynnä, nälkää en siis kärsi ja kaloreita tuli yhteensä 1280 kcal.
 
"Jenis"
Noi kalorilaskurit antaa summittaisia arvioita, ruoka pitäis about punnita että osaisi oikeasti arvioida paljonko sitä on. Säästöliekki on aivan huuhaata, normaalia ruokaa syömällä ei millekään säästöliekille mene.

Samoin se vuorokausikulutus on aivan laskennallinen ja hlökohtaiset vaihtelut on suuria. Yleensä käytetään esimerkkinä n. 2000kcal/vrk, mutta esim. mun peruskulutus on n. 1400kcal/vrk. Eli jos tahdon vetää minkäänlaisella kunnon vajeella, vuorokautiset kcal pitää olla tuhannen pintaan.
 
"Jenis"
Jos sun päivän kcal on 1300 etkä silti laihdu, voit siitä näppärästi päätellä että kokonaiskulutuksesi ei ole 1800kcal/vrk vaan paljon vähemmän. Tai sitten olet laskenut syömäsi kalorit väärin.
 
Minun mielestäni siellä kiloklubissa ne arviot on tosi optimistisia. Kyllä mun täytyy vähmemän syödä, jos tahdon laihtua sen lasketun määrän.

Siihen voi olla syitä, kuten et mun kroppa kuluttaa vähemmän kuin keskivertokroppa, tai että mä lasken annokseni pienemmiksi kuin ne ovat. En tiedä miten lienee, mutta en laihdu kiloklubin ohjeilla. Painonvartijoissa aikoinaan laihduin. Mutta en sitä nyt enää jaksaisi, en tosin erityisesti kaipaakaan laihtumista. :)
 
Miuski harmailee
Toi on tosi kuluttavaa, mutta jaksa vaan sinnitellä!! Kyllä noilla kaloreilla paino alkaa väkisin kohta putoamaan. Itse pudotin Kiloklubin opeilla 17kg. Ekat 8 kg meni pelkällä ruokavaliolla (ja aikaa meni puolisen vuotta) ja sen jälkeen jumahti niin, että oli pakko aloittaa liikuntakin. Loput sit liikkumalla ja ruokavaliolla. Nyt olen ollut tavoitepainossani viitisen kuukautta ja olo on edelleen mahtava. Tsemppiä!!!!!!
 
"Höh"
[QUOTE="Jenis";26223593]Noi kalorilaskurit antaa summittaisia arvioita, ruoka pitäis about punnita että osaisi oikeasti arvioida paljonko sitä on. Säästöliekki on aivan huuhaata, normaalia ruokaa syömällä ei millekään säästöliekille mene.

Samoin se vuorokausikulutus on aivan laskennallinen ja hlökohtaiset vaihtelut on suuria. Yleensä käytetään esimerkkinä n. 2000kcal/vrk, mutta esim. mun peruskulutus on n. 1400kcal/vrk. Eli jos tahdon vetää minkäänlaisella kunnon vajeella, vuorokautiset kcal pitää olla tuhannen pintaan.[/QUOTE]

Minä kyllä punnitsen ruokani, kuten kerroin että tiedän mitä syön, keittiövaaka kovassa käytössä. Koomakulutukseni on 1300 kcal ja en tiedä miten tervettä on sen alle mennä?
Ihme vaan se, että muutos entiseen jatkuvaan herkutteluun on suuri joten luulisi että painossa jotain tapahtuisi.
Eli toisin sanoen kiloklubin ohjeilla ei laihdu?
 
"Höh"
Toi on tosi kuluttavaa, mutta jaksa vaan sinnitellä!! Kyllä noilla kaloreilla paino alkaa väkisin kohta putoamaan. Itse pudotin Kiloklubin opeilla 17kg. Ekat 8 kg meni pelkällä ruokavaliolla (ja aikaa meni puolisen vuotta) ja sen jälkeen jumahti niin, että oli pakko aloittaa liikuntakin. Loput sit liikkumalla ja ruokavaliolla. Nyt olen ollut tavoitepainossani viitisen kuukautta ja olo on edelleen mahtava. Tsemppiä!!!!!!
Kiitos <3

Mä kyllä liikun myös, lenkkeilen joka päivä puoli tuntia tai tunnin, käyn kerran viikossa spinningissä ja salilla 2 kertaa.
 
"Höh"
Tuohan ei ole Kiloklubin mukaista laihduttamista.
Miksi olet siellä jos et noudata heidän ohjeitaan?
Mikä kysysmys tämä on? Koska laitan sinne syömiseni ylös, jotta voin laskea siellä sen mitä syön.
Ja minä syön toki niin kuin terveyteni vaatii, tavalla jolla olen energinen, nukun hyvin, vatsa ei turpoa tai ei ole ilmavaivoja, kuuntelen kehoani siis, sitähän mikään kiloklubi ei tehdä. vai luuletko että jokaisen vatsalle on hyvää ruisleipä?
 
[QUOTE="Jenis";26223609]Jos sun päivän kcal on 1300 etkä silti laihdu, voit siitä näppärästi päätellä että kokonaiskulutuksesi ei ole 1800kcal/vrk vaan paljon vähemmän. Tai sitten olet laskenut syömäsi kalorit väärin.[/QUOTE]

Juuri näin. Noiden erilaisten kalorilaskimien ongelma on juuri siinä, että ei ole väliä kuinka tarkkaan ne syömisensä kirjaa ylös, kun yksilö- ja jopa päiväkohtainen vaihtelu kulutuksessa on niin suurta.

Mutta nythän sinä tiedät oman kulutuksesi, eli nyt sitten lisäät liikkumista tai vähennät syömistä, niin painon putoaminen on vääjäämätöntä.
 
"Jenis"
[QUOTE="Höh";26223629]Minä kyllä punnitsen ruokani, kuten kerroin että tiedän mitä syön, keittiövaaka kovassa käytössä. Koomakulutukseni on 1300 kcal ja en tiedä miten tervettä on sen alle mennä?
Ihme vaan se, että muutos entiseen jatkuvaan herkutteluun on suuri joten luulisi että painossa jotain tapahtuisi.
Eli toisin sanoen kiloklubin ohjeilla ei laihdu?[/QUOTE]

No herkuthan eivät sinänsä lihota, vaan se on aivan sama mitä syöt, jos syöt yli kulutuksen. Helposti tulee se illuusio, että jos jättää herkut pois, ns. terveellistä ruokaa voi syödä määrättömästi, ja näinhän se ei mene. Laihduttaminen (ja lihominen...) on ihan yksinkertaista matematiikkaa, ja jos et laihdu, se tarkoittaa että syöt yli kulutuksesi. Tylsää mutta yksinkertaista. Kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivät ja muut ovat sitten asia erikseen.
 
karppi
Esimerkkipäiväsi ruuissa rasvat näyttää olevan aika vähissä? Sinuna lisäisin rasvaa ruokavalioon, ettei kroppasi luule että" siitä pitää pitää kynsin ja hampain kiinni, kun sitä ei saa ruuasta". Juotko tarpeeksi vettä?
Entä keskitytkö vaan kiloihin, vai kertoisiko mittanauha/vaatteet/peili kuitenkin enemmän? :)
Tsemppiä urakkaan! Ihan varmasti lähtee paino putoamaan pian, kun vaan muistat syödä tarpeeksi! (Ei liian vähän!) :)
 
pål
No käännetään toisinpäin jos rautalanka malli toimisi.
Miksi kysyt että eikö Kiloklubin oheillä laihdu jos et ole edes kokeillut sitä tapaa?
1300 kcl päivässä ei ole Kiloklubin suositus kenellekään.
 
Oletko mitannut onko senttejä lähtenyt? Yhä edelleen lihas painaa enemmän kuin läski. Jos yhtäkkiä olet alkanut liikkumaan, ovat myös lihakset alkaneet kasvaa=painaa enemmän. Kannattaa mielummin uskoa sitä mittanauhaa kuin vaakaa.

Tsemppiä laihdutukseen. Kokemuksesta tiedän, ettei ole mitään ihan helppoa laihduttaa. :)
 

Yhteistyössä