Miks päiväkodissa / eskarissa pitää kysyä lupa joka asiaan?

Vastasin toiseen ketjuun, mutta teenkin oman aloituksen kun kiinnostaa. Siis miks ihmeessä vanhemmilta pitää kysyä joka ikinen asia? Esimerkiksi saako lapsellesi antaa ilmaisen kotiseutukirjan? Tai saako lastasi kuvata? Mitä sitten kun jonkun vanhemmat kieltää lähes kaiken. Miltä siitä lapsesta tuntuu kun muut saavat kirjan ja hän ei saakaan? Miten tädit sen selittävät lapselle? Ymmärrän toki että tämä on sääntö, eikä tarkoitus ole arvostella päiväkotia tai eskaria. Ihmettelen vaan että mistä tämä juontaa juurensa.

No uskonnolliset asiathan kysytään muutenkin, saako osallistua, mutta tää kotiseutukirja (vain yksi esimerkki) ei ole mitenkään uskonnollinen tai poliittinen. Siinä kirjassa on joitakin mainoksia sponsoreilta, mutta onhan mainoksia kaikkialla muuallakin. Ei lapsia voi ikuisesti suojella kaikelta mistä ei itse pidä.

No just sen takia ettei jotkut hemmetin maailmankansalaiset loukkaannu kun heitin lapselleen tuputetaan kotiseututietoa. Ja ettei vaan tonttuihin uskovat suutu siitä kun heitin lapselleen tuputetaan kristillisiä arvoja. Ja ettei vaan kristillisiä arvoja puolustavat suuttuis siitä kun heitin lapselleen tuputetaan tonttu-juttuja.

Ihan on vanhemmat itse päiväkodit tähän kyselyyn ajaneet, pakkohan se on kysyä kohta että "pannaanko maijalle punaset vai siniset sukat vai meneekö sen sukupuolettomuusopetus ihan vituralleen?????"

Alkuperäinen kirjoittaja HäläpätiHämmää;21934911:
No just sen takia ettei jotkut hemmetin maailmankansalaiset loukkaannu kun heitin lapselleen tuputetaan kotiseututietoa. Ja ettei vaan tonttuihin uskovat suutu siitä kun heitin lapselleen tuputetaan kristillisiä arvoja. Ja ettei vaan kristillisiä arvoja puolustavat suuttuis siitä kun heitin lapselleen tuputetaan tonttu-juttuja.

Ihan on vanhemmat itse päiväkodit tähän kyselyyn ajaneet, pakkohan se on kysyä kohta että "pannaanko maijalle punaset vai siniset sukat vai meneekö sen sukupuolettomuusopetus ihan vituralleen?????"
:rolleyes: Tältä se mustakin kuulostaa.

Yhteistyössä