V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:En mä sitä tarkoittanutkaan, että pitäisi olla aina mansikoita ja ilmapallojaAlkuperäinen kirjoittaja endie:no ei sen lapsen elämä tarvitse olla aina mansikoita ja ilmapalloja :xmas: mitään pahaahan siitä ei lapselle seuraa, jos vaikka "vähän tympii lähteä jonnekkin istumaan".
nykysin mä väittäsin, että ne lapset jätetään herkästi kotiin tai hoitoon enemmän sen aikuisen lähtökohtia ajatellen: ei tarvi huomioida lapsen tarpeita, ei ohjastaa tai opastaa, ei mitään. lapsen parashan on kasvaa kotona kunnes se perkele oppii olemaan omillaan vaatimatta mitään. :xmas:Nykyään vaan kovin harvoin näkee lapsia, jotka istuvat hiljaa paikallaan. Huomattavasti enemmän näkee niitä, joiden vanhemmat ikäänkuin sokeutuvat kylään tullessaan eivätkä huomaa, mitä se napero puuhailee.
ja tässä taas on ongelmana se, että se vanhemmuus on vaan joiltakuilta hukassa. koska lapsia ei osata laittaa ruotuun, ei niitä viitsitä ottaa mihinkään mukaankaan.
menee jo vähän ot, mut menköön .
Mä olen tästäkin hieman eri meiltä. Se, että elää lapselle sopivammalla tahdilla ja elämäntyylillä, ei tarkoita sitä, että lapsi olisi kuriton tai ei osaisi käyttäytyä. Mun mielestä vanhemmuus on kaikkein eniten hukassa heiltä, jotka eivät kuuntele omia vaistojaan vanhemmuuden suhteen vaan toimivat ulkoa päin ohjautuvien neuvojen ja sääntöjen mukaan. Lapsen sokea käskyttäminen (sähän teet niin kuin mä sanon silloin kun sanon koska mä käsken -tyyppisesti) tekee lapsesta pelokkaalla tavalla tottelevaisen eikä opeta lapselle aitoja hyviä tapoja ja toisten huomioimista.