miks noi miehet tekee noista hommista aina niin vaikeeta, johtuuko se niistä kuuluisista putkiaivoista

viisikymppinen isoäiti

Tunnettu jäsen
27.04.2012
33 333
2 849
113
haetaan kaupasta joku yksin kertainen juttu, esim. tänään nauhaa jolla merkitään aitaus, että lehmät näkee langan. no toki ensimmäinen tuodaan ja pihassa huomataan, että hei tää on kyllä liian kapiaa, mä kun kaupassa katsoin, että on sopivaa, ja sitten ei kun taas lähdetään ajamaan tuota 20 kilsaa uudestaan. ja niin monen jutun kanssa sama homma.

kievää yleistystä kyllä :)
mun mies on kyllä tosi tarkka kun tekee tuommoisia ostoksia. Mutta kun tekee ruokaostoksia niin niissä voi olla vähän sieltä tännepäin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26459089:
isämies. tarkoitan sitä, että miehet ei osaa hakea yksinkertaisintakaan asiaa kerralla, vaan lähdetään pihalta vaihtamaan. ei lie suurta älykyyttä vaativa homma verrata kaupassa niitä nauhoja keskenään ja valita se sopiva

Kuinka mittavaan aineistoon (1000 miestä? 10000?) tämä jo sinällään hiukan perusteluja vaativa johtopäätöksesi perustuu?

[QUOTE="sanna";26459247]kievää yleistystä kyllä :)
mun mies on kyllä tosi tarkka kun tekee tuommoisia ostoksia. Mutta kun tekee ruokaostoksia niin niissä voi olla vähän sieltä tännepäin ;)[/QUOTE]

Sama meillä. Rakennustarvikkeiden valinnat aina nappiin, mutta ostoslistalla oleva "kermaviili" voi tulla laktoosittomana tai kevyenä vaikka saisi olla "ihan tavallista" ;-))

• Tykkää
Reactions: Tapiontytär
Mielestäni kyse ei ole niinkään sukupuolesta. Onko miehesi muutenkin hiukan suurpiirteinen? Hoitaa hommia vähän lonkalta? Itse (olen nainen) hoidan ruokaostokset aina malliikkaasti, koska suunnittelen ruoat etukäteen ja teen kauppalistat, mutta sitten saatan lähteä ostamaan pöytäliinaa 20 km:n päästä hetken mielijohteesta ja tulen tyhjin käsin takaisin, kun unohdin mitata pöydän tai en olekaan varma kuosista... Mieheni taas hoitaa rautakauppa- ja esim.vaateostokset mallikkaasti ja etukäteen ajatellen ja suunnitellen, mutta ruokkakauppaan häntä ei kannata lähettää... Kyse on mielestäni siitä, miten olemme oppineet hoitamaan asioita ja millaisia olemme luonteeltamme (kärsivällisiä, suunnitelmallisia, äkkipikaisia....)

Meillä miehellä taas on taipumusta siihen, että asiat pitää tehdä kauhean monimutkaisesti ja sitä suunnitellaan pitkään. Siinä ajassa tuskastun, teen homman itse ja lopuksi mies tuumii, että olipas se helppoa..Tämä oikein korostuu tässä remppaa tehdessä, epäilen että sillä on joku insinöörigeeni.

Tai sit se vaan esittää, että pääsee helpommalla :D

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26459032:
haetaan kaupasta joku yksin kertainen juttu, esim. tänään nauhaa jolla merkitään aitaus, että lehmät näkee langan. no toki ensimmäinen tuodaan ja pihassa huomataan, että hei tää on kyllä liian kapiaa, mä kun kaupassa katsoin, että on sopivaa, ja sitten ei kun taas lähdetään ajamaan tuota 20 kilsaa uudestaan. ja niin monen jutun kanssa sama homma.
Ai pitääkö siihen olla ihan vasittua nauhaa? Miksei siihen kävisi esim. kauppakasseista leikatut suikaleet?
Vai ymmärsinkö jotenkin väärin?

Yhteistyössä