miks musta tuli tälläinen äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nikitönnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nikitönnä

Vieras
olenko ollut liikaa palstalla?

lapsi syntyi 4 vuotta sitten. rahatilanne oli aika heikko (ja nytkin on) mutta ajattelin ettei sitä rahalla niin kasvatetakaan. onhan kirpputoritkin mistä saa vaatetta, syksyisin voidaan marjastaa sekä sienestää jotta säästää ruokakuluissa.

yhtäkkiä huomaan että puen lapseni uusiin vaatteisiin, reimateciä myöten, käydään hampurilaisella eikä olla sienessä käyty kuin kerran. olen tullut hirveäksi materialistiksi lapsen kanssa toisin kun minun piti.

onneks niitä reimatecejä tosiaan saa osarilla.

olen miettinyt mistä tää johtuu? jotkut ympäristön paineet kai... liikaa palstailua? luulin tosiaan että meille kelpaa ne kirpparivaunutkin mutta uudet on pitänyt silti ostaa, jälkeenpäin.

varmaan juuri ne paineet mitä ympäristö aiheuttaa. pitää olla sitä ja tätä ja vielä kaikkea muutakin että ollaan niiiin menestyviltä näyttäviä, vaikkei oikeasti oltaiskaan. tää on just se asia mikä aiheuttaa niin paljon pahaa nykyään, että ei mitään järkeä! laitahan sinäkin arvot järjestykseen ;)

No vaikka mie täällä notkunkii niin silti meille kelpaa ne kirpparilta ostetut kuteen, toppapuvut oon tosin ostanu uutena. Vaunut on kaikilla olleet käytetyt, marjastetaan, sienestetään, kalastetaan yms.

Mutta tottahan se on että ympäristö luo paineita

Mitataanko menestystä Reimatecillä? Tai hampurilaisella käynnillä? Sitten ei kyllä olla menestyneitiä, sillä lasten kanssa olen käynyt viimeksi nyt 4v tyttöä odottaessa...

Enkä yhtään Reimateciä ole ostanut. Hyviä, käytännöllisiä vaatteita kuitenkin.

Ai niin, ja lapsillakaan ei kaikilla ole omaa huonetta. Hyvin nuo kuitenkin viihtyvät.

Siinä vaiheessa, kun merkkivaatteita pitää lapselle ostaa osarilla, on kyllä jotain TODELLA pahasti pielessä.

Saa niitä Reimateccejä kirppariltakin ja toisen vuoden käyttämä ei ole yhtään sen kummoisempi kuin se oma koko vuoden osarilla maksettu, mikä menee vielä toisenkin talven.

Minä ostan suurimman osan vaatteista kirpparilta ja huutonetistä niin itselleni kuin lapsillekin. Ulkoilupuvut ostan uutena ja laadukkaita, en Reimateciä mutta vastaavia kuten Lenneä, Raiskia, Remua....

Ja kuitenkin esim. äitini ja siskoni mielestä me näytämme pukeutumisen puolesta todella varakkailta. Siskoni kerran sanoi, että kun katsoo meidän valokuvia niin voisi luulla, että kieriskellään rahassa.

Alkuperäinen kirjoittaja nikitönnä:

lapsi syntyi 4 vuotta sitten. rahatilanne oli aika heikko (ja nytkin on) mutta ajattelin ettei sitä rahalla niin kasvatetakaan. onhan kirpputoritkin mistä saa vaatetta, syksyisin voidaan marjastaa sekä sienestää jotta säästää ruokakuluissa.

yhtäkkiä huomaan että puen lapseni uusiin vaatteisiin, reimateciä myöten, käydään hampurilaisella eikä olla sienessä käyty kuin kerran. olen tullut hirveäksi materialistiksi lapsen kanssa toisin kun minun piti.

olen miettinyt mistä tää johtuu? jotkut ympäristön paineet kai... liikaa palstailua? luulin tosiaan että meille kelpaa ne kirpparivaunutkin mutta uudet on pitänyt silti ostaa, jälkeenpäin.

"olen miettinyt mistä tää johtuu? jotkut ympäristön paineet kai... "

Epävarmuudesta?

ei oo lapsil ostettu yhtäkään uutta vaatetta lapset 5v5kk 4v2kk ja 2v11kk,kaikki on saatu tai kirppikselt ostettu,jos oisin uutena ostanut niin ei olisi ollut mahdollisuutta hoitaa lapsia kotona

Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja nikitönnä:

"olen miettinyt mistä tää johtuu? jotkut ympäristön paineet kai... "

Epävarmuudesta?

hyvin mahdollista mutta epävarmuus...mistä?

Yhteistyössä