MIKS MUN TÄYTEKAKKUPOHJASTA TULI MARENKIA?!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hätä

Vieras
Kovaa ja valkoista... Siinä täytekakkupohjani. Pelkkää "marenkia", vaikka seassa on vehnäjauhot ja munankeltuaisetkin.
Ei jessus, mitä mä nyt teen? Pohja vielä uunissa, mutta kokeilin tikulla ja tuo päällinen aivan marenkia ja sisältä löysää taikinaa. :o
 
No ensinnäkin, älä mene kovin aikaisin aukomaan uunia.Luultavasti tulee hieno kraateri keskelle kakku kun sen otat pois :/
Ja sen "kuoren" saa kyllä pois siitä.Uuni varmaan liian kuuma.

Millä ohjeella teit?

Paras tulee juomalasi-systeemillä.
Munat lasiin, saman verran sokeria ja jauhoja + leivinjauhetta vähän niin hyvä tulee
 
Pohja ollut jo tunnin uunissa, siksi oli pakko aukaista ja kokeilla jo! Ohjeessa oli et 30 min.
Ja mä luulin, että sitä muna-sokeria pitää nimenomaan vatkata paljon!

MITÄ MÄ NYT TEEN, UUDEN TAIKINAN VAI?! Ou nou.
Oli 150 asteessa, kiertoilmauunissa, olikohan Marien sekasopan kakkupohjaohje.
 
jos vatkaan munia ja sokeria liikaa tulee juuri tuo marenkimainen pinta. itse vatkaan ne juuri ja juuri valkoiseksi vaahdoksi en niin kuin kaikki neuvoo että kun saat 8 tehtyä pinnalle on valmis vaahto :o paistan 45min 175 ja availen kyllä luukkua paiston loppuvaiheessa, koskaan ei tuo aika ole 100% varmaa ja riippuu uunistakin
 
Ja tiedättehän, että jauhoja ei saa vatkata sinne taikinan joukkoon, vaan varovasti nostella nuolijalla tms. sinne sekaan.
Ja aina oon kyllä vatkannu sokerit ja munat ihan niin kovaks, että se kasi siihen taikinan pintaan jää.. Ja aina on mulla pohjat onnistunu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leipuri:
Ja tiedättehän, että jauhoja ei saa vatkata sinne taikinan joukkoon, vaan varovasti nostella nuolijalla tms. sinne sekaan.
Ja aina oon kyllä vatkannu sokerit ja munat ihan niin kovaks, että se kasi siihen taikinan pintaan jää.. Ja aina on mulla pohjat onnistunu!

ja mä taas aina vatkaan jauhotkin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Leipuri:
Ja tiedättehän, että jauhoja ei saa vatkata sinne taikinan joukkoon, vaan varovasti nostella nuolijalla tms. sinne sekaan.
Ja aina oon kyllä vatkannu sokerit ja munat ihan niin kovaks, että se kasi siihen taikinan pintaan jää.. Ja aina on mulla pohjat onnistunu!

ja mä taas aina vatkaan jauhotkin ;)

No tuleeko sun pohjasta silti kuohkee?? Ettei tuu sellanen "tintta"?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leipuri:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Leipuri:
Ja tiedättehän, että jauhoja ei saa vatkata sinne taikinan joukkoon, vaan varovasti nostella nuolijalla tms. sinne sekaan.
Ja aina oon kyllä vatkannu sokerit ja munat ihan niin kovaks, että se kasi siihen taikinan pintaan jää.. Ja aina on mulla pohjat onnistunu!

ja mä taas aina vatkaan jauhotkin ;)

No tuleeko sun pohjasta silti kuohkee?? Ettei tuu sellanen "tintta"?

tulee kuohkea, ammatikseni noita pohjia paistelen
 

Yhteistyössä