miks mun pitää aina joustaa ja ymmärtää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Miehellä ja itselläni edellisesä suhteesta saman ikäiset tytöt 5v. Yhteinen 10kk poika.
Kun miehen tyttö tulee joka toinen viikonloppu on tätä etälasta kohdeltava kuin kuninkaallista. Miksi???
On sitten hienoa katsoa kun omani jää jalkoihin ja itkee todella usein kun häntä kohdellaan eritavoin. Olen nyt itse alkanut kiinnittämään huomiota vain omaani kun miehen tyttö tulee. Olen niin väsynyt tähän :'(
Tyttöni jo kerran maininnut ettei halua miehen tytön tulevan meille enää. Yrittänyt puhua miehen kanssa asiasta ja on niikuin ymmärtäisi mutta asia ei sujukaan niin kun miehen tyttö tulee :headwall:
Pitääkö mun alkaa pakkaa kamat joka toinen viikko että mies ja tyttö saa olla ja tehdä mitä huvittaa ja tulla takaisin kun tyttö lähtenyt äitinsä luo???

Onpa kurja tilanne. Kauanko tuota on jatkunut? Ajattelin, että jos erosta ei ole hirveän kauan, miehet usein paikkaavat huonoa omaatuntoaan, ja kaikki muu jää jalkoihin. Ainakin meillä oli niin. Tilanne normalisoitui vasta parin vuoden jälkeen. Se oli kieltämättä rankkaa aikaa, ja välillä ihmettelen, että selvisimme (=siedin vähän turhankin paljon kaikenlaista, ainakin läheisteni mielestä). Eipä siinä kai paljon ole tehtävissä, jos puhuminenkin on yhtä tyhjän kanssa. Yritä saada miehesi ajattelemaan, että tilanne olisikin toisinpäin, ja hänen tyttärensä olisi sinun tyttäresi asemassa. Parhaassa tapauksessahan tytöt voisivat olla hyviä ystäviä ja mikä ilo siitä olisi kaikille.

Samat säännöt kaikille ! Juttele miehesi kanssa ,jos ei tajua niin sitten sinä alat yksin pitämään samoja sääntöjä, ehkäpä ukkokin tajuaa ettei voi erioikeuksia lapsellleen antaa.
Minua ärsyttää ihan sinun puolesta tuo tilanne :/

Entäs jos tapaamisviikonloppuina keskityt tosiaan omaan tyttöösi ja omiin lapsiisi niin, että toimit ikään kuin etälasta ei olisikaan paikalla. Menet leikkipuistoon, askartelet, leivot, leikit, ostat karkkipäivän karkit, jäätelöt ja ruuat ja teet kivoja asioita VAIN omiesi kanssa ? !

Kun etätyttö kysyy, ihmettelee, vastaat että sinä teet nämä asiat isäsi kanssa.
Kun mies huomaa, sanot, että näinhän sinäkin kohtelet minun lastani, siivutat.

Isä varmaan paikkaa huonoa omaatuntoa kun normaalisti hoitaa toisen lasta eikä omaa ja haluaa paikata omalle lapselle sen, mikä ei edes näy hänelle, mistä hän ei edes tiedä.
Onhan etälapsellakin omat kivat hetkensä omassa arjessaan joista tämä teidän yhteinen ei pääse nauttimaan.

PArasta kaikille lapsille on kyllä se, että kaikki ovat tasa-arvoisesti ikä huomioiden samalla viivalla. Sisarussuhde syntyy siten, välittäminen toisesta, kaveruus. 'nyt tytöt voisi olla hyviä ystäviä, mutta ovatkin eriarvoisessa asemassa - parempi-huonompi - ja kilpailutilanteessa, johon isä itse heidät asettaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 09:44 entäs jos kirjoitti:
Entäs jos tapaamisviikonloppuina keskityt tosiaan omaan tyttöösi ja omiin lapsiisi niin, että toimit ikään kuin etälasta ei olisikaan paikalla. Menet leikkipuistoon, askartelet, leivot, leikit, ostat karkkipäivän karkit, jäätelöt ja ruuat ja teet kivoja asioita VAIN omiesi kanssa ? !

Isä varmaan paikkaa huonoa omaatuntoa kun normaalisti hoitaa toisen lasta eikä omaa ja haluaa paikata omalle lapselle sen, mikä ei edes näy hänelle, mistä hän ei edes tiedä.
Onhan etälapsellakin omat kivat hetkensä omassa arjessaan joista tämä teidän yhteinen ei pääse nauttimaan.

PArasta kaikille lapsille on kyllä se, että kaikki ovat tasa-arvoisesti ikä huomioiden samalla viivalla. Sisarussuhde syntyy siten, välittäminen toisesta, kaveruus. 'nyt tytöt voisi olla hyviä ystäviä, mutta ovatkin eriarvoisessa asemassa - parempi-huonompi - ja kilpailutilanteessa, johon isä itse heidät asettaa.

Tätä olen itsekin miettinyt..mutta en haluaisi olla kuitenkaan niin naiivi että miehen lapsen kautta "kostaisin".
Lähden nyt omieni kanssa reissuun ja sanoin miehelle suoraan syyn etten jaksa yksinkertaisesti katsoa kun tyttöni itkee viikonlopun. Ehkä mies miettii nyt viikonloppuna..ehkä ei, se jää nähtäväksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 10:14 väsynyt kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 09:44 entäs jos kirjoitti:

Tätä olen itsekin miettinyt..mutta en haluaisi olla kuitenkaan niin naiivi että miehen lapsen kautta "kostaisin".
Lähden nyt omieni kanssa reissuun ja sanoin miehelle suoraan syyn etten jaksa yksinkertaisesti katsoa kun tyttöni itkee viikonlopun. Ehkä mies miettii nyt viikonloppuna..ehkä ei, se jää nähtäväksi.
No ei se mitään kostamista minun mielestäni ole vaan näytät käytännössä miehellesi, kun ei kerran puhetta ymmärrä.
Miten sä olet kestänyt tota tilannetta vuoden? En kestäis päivääkään tollasta eriarvoisuutta ja mitä se tekeekään lapsen psyykkeelle?

Oletkohan nyt hieman kärjistänyt tuota eriarvoisuus asiaa? Onko asia niin, ettet kestä sitä, että miehesi lapsi saa isältään huomiota sinun tytärtäsi enemmän, kun on isänsä luona käymässä? Onko tyttäresi mustasukkainen isäpuolestaan tämän tyttärelle?
Miehesi lapsella on oikeus saada isältään erityistä huomiota silloin kun on isänsä luona, eihän hän näe ilmeisesti isäänsä kuin joka toinen viikonloppu. Ja eihän mies ole sinun lapsesisi isä. Sinun lapsesi saa samanlaista huomiota varmaan käydessään oman isänsä luona. Mietipä asiaa ja tue lastasi kestämään se, että toinen nauttii isänsä seurasta silloin harvoin kun hänellä on siihen tilaisuus.
Mieti asiaa miehesi ja hänen lapsensa kannalta, sillä he eivät elä joka päivä yhdessä ja varmasti kaipaavat kovasti toisiaan! :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 09:10 Äitipuoli minäkin kirjoitti:
Oletkohan nyt hieman kärjistänyt tuota eriarvoisuus asiaa? Onko asia niin, ettet kestä sitä, että miehesi lapsi saa isältään huomiota sinun tytärtäsi enemmän, kun on isänsä luona käymässä? Onko tyttäresi mustasukkainen isäpuolestaan tämän tyttärelle?
Miehesi lapsella on oikeus saada isältään erityistä huomiota silloin kun on isänsä luona, eihän hän näe ilmeisesti isäänsä kuin joka toinen viikonloppu. Ja eihän mies ole sinun lapsesisi isä. Sinun lapsesi saa samanlaista huomiota varmaan käydessään oman isänsä luona. Mietipä asiaa ja tue lastasi kestämään se, että toinen nauttii isänsä seurasta silloin harvoin kun hänellä on siihen tilaisuus.
Mieti asiaa miehesi ja hänen lapsensa kannalta, sillä he eivät elä joka päivä yhdessä ja varmasti kaipaavat kovasti toisiaan! :/
mun mielestäni, ei oo oikeen että ketään nostetaan milläänlailla erityisasemaan näki sitten tai ei!! meille annettiin neuvoksi joskus neuvolassa, että ihan tavallista ja turvallista arkea eletään, myös näiden viikonloppulasten kanssa!! =) ei mitään erityis kohtelua juttuja ym..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 12:57 äiti kirjoitti:
\
mun mielestäni, ei oo oikeen että ketään nostetaan milläänlailla erityisasemaan näki sitten tai ei!! meille annettiin neuvoksi joskus neuvolassa, että ihan tavallista ja turvallista arkea eletään, myös näiden viikonloppulasten kanssa!! =) ei mitään erityis kohtelua juttuja ym..
Näin myös meillä. Ei mitään erityiskohteluja. Samat säännöt on kaikilla lapsilla, oli sun, mun tai yhteisiä.

\

On se kumma että teitä aina löytyy kommentoimaan noita typeryyksiä ja lyömään lyötyä. Mikä sinä olet vähättelemään äidin tunteita ja näkemystä lapsensa pahoinvoinnista? Jättäisit kommentoimatta kun ei sinulla selvästikään ole kokemusta kyseisen kaltaisesta tilanteesta :headwall:

Hei ap. Kuulostaa hyvin tutulta. Mulla oli parisuhde, jossa kävi juuri noin aina, kun etälapsi tuli vierailuille. Mies nosti etäpojan todella jalustalle. Se oli aivan kammottavaa. Hän sai syödä mitä lystäsi, heitellä karkkipapereita ympäriinsä ja käyttäytyä miten tahtoo. Aamut alkoi NamiNami-vanukkailla, päivälliseksi oli karkkeja, jos nyt vähän kärjistän. Jos asiasta sanoi, mies sai kauhean huutoraivarin. Minun lastani hän kohteli huonosti, aluksi piilopiruilua, ja lopulta aggressiivisuutta.

Lopetin suhteen heti ensimmäiseen lapseni tukasta vetämiseen. Ei sille mitään voinut, että miehen hirveä käytös alkoi projisoitua lopulta inhon tunteiksi myös hänen lastaan kohtaan. Aloin pitää häntä inhottavana kakarana. Toivottavasti sinulle ei käy samoin. Minun tapaus on tietysti ääriesimerkki. Mutta sinulle sanon samaa, mitä muutkin, että kannattaa varmaan ottaa vähän etäisyyttä ja lähteä omien lasten kanssa muualle. Minä yritin sitäkin, mutta siitäkin mies sai raivokohtauksen. Lopulta olo oli kuin vankilassa... :o

Nykyään ihana mies, joka kohtelee lastani kauniisti ja kannustavasti, joten nuo jutut on onneksi enää muisto vain!

\

No minun tytölläni ei isää ole. Tai on mutta eivät tapaa ollenkaan. Tyttöni isä on väkivaltainen alkoholisti. Mieheni on lupautunut olla tytölleni isä kun biologisesta ei ole siihen.
Tottakai ymmärrän että miehen tyttö haluaa isänsä huomiota mutta onko se oikeutettua tällätavoin???? :headwall:
Onko sinun mielestäsi oikein että miehen tytär nostetaan jalustalle joka toinen viikonloppu ja saa mitä haluaa kun toinen poljetaan maanrakoon???

meillä kanssa samalla tavalla kun muutama kirjotti että etälapsella on samat säännöt kuin muillakin! ja musta kanssa se on se turvallinen normaali arki kaiken a ja o. sitä paitsi ei se lapsi oo idiootti. kyllä se pian huomaa tilanteen että hän on eriarvossa. aluksi se on hienoo mutta pian hän ymmärtää ettei se olekkaan niin hienoo että isä eriarvottaa lapsensa. koska minun mielestä jos miehesi on luvannut olla isä lapsellesi jonka bio-isästä ei oo isäksi niin ei siinä sillon kysellä onko isä oikeesti vaan sillon kaikki kolma lasta on samanarvosia! itse olen erolapsi ja tiedän mistä puhun!! ja sen pohjalta meillä toimitaan. tottakai meillä esim kun etä lapsi tulee viikonlopuksi niin isä viettää hetken lapsen kanssa aivan kahdestaan. esim. pelaa peliä tai jotain mutta meillä se on helppoo kun pikkusisko on vasta 4kk. mutta vastaavasti on hetkiä jolloin isä on pikkusiskon kanssa vaikka etälapsi meillä onkin. erolapsi etsii rajojaan ja tunnustelee millon seinä tulee vastaan. usein eroa paikataan "lellimällä" koska halutaan ja luullaan että lapsen ois mahollisimman hyvä. mutta mun mielestä lapsen ois paljon helpompi hyväksyä tilanne jos kaikki jatkus normaalisti. sillä erolla vaan että isä ja äiti asuu erikodissa. nyt jos lähetään lapselle antamaan vapautta niin lapsi kokee pian olonsa turvattomaksi kun se seinä ei tulekkaan vastaan vaikka kuinka hakee. fakta on kuitenkin se että lapsi tarvii rajat jotka oikeesti lapselle osottaa rakkautta. tätä mieltä minä olen. alottajana minä yrittäisin keskustella isän kanssa että nyt täytyy tehdä jotain ja laittaa faktaa tiskiin. mutta itse en myöskään lähtis "kosto" linjalle! sillon siinä ite tekee sen virheen mitä toiselta yrittää kitkee pois! ja onhan vaara että tilanne vaan yltyy..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 10:54 väsynyt kirjoitti:
\

No minun tytölläni ei isää ole. Tai on mutta eivät tapaa ollenkaan. Tyttöni isä on väkivaltainen alkoholisti. Mieheni on lupautunut olla tytölleni isä kun biologisesta ei ole siihen.
Tottakai ymmärrän että miehen tyttö haluaa isänsä huomiota mutta onko se oikeutettua tällätavoin???? :headwall:
Onko sinun mielestäsi oikein että miehen tytär nostetaan jalustalle joka toinen viikonloppu ja saa mitä haluaa kun toinen poljetaan maanrakoon???

Ei voi lapsia kohdella eriarvoisesti. Älä jää katsomaan, jos meno ei muutu. Millainen hirviö tuosta toisesta kasvaa ja mitä se tekee omasi itsetunnolle...

Mun uusperheviritelmä kaatui just tuohon kun miehen lapsi siirrettiin meille oikeuden päätöksellä vallan asumaan.
Kuri ja sännöt oli vain mun lapsilla,miehen lapsi sai tehdä mitä halus ja pompottaa koko muuta huushollia.
uusioperhe-elämä on muutenkin vaikeeta,jos aikuisilla ei ole yhteisiä pelisääntöjä niin se ei kyllä toimi.

Kyllä tuo ongelma on ratkaistav aikuismaisesti aikuisten välillä keskutelemalla, eikä sitä pidä kostaa miehen lapselle hylkimällä tätä ja puuhailemalla vain omien kanssa, kuten joku älypää neuvoo. Jos niin toimit, et ole yhtään miestäsi fiksumpi, vaan tilanne voi mennä huonommaksi. Jos ei yhteistä linjaa löydy, olisi hyvä hakutua perheneuvolaan ammattiauttajien puheille. Kun lukee noita saamiasi vastauksia, tuntuu, että olet saanut aika epäkypsiltä ihmisiltä neuvoja, joiden toteuttamisesta seuraa vain enemmän hankaluuksia.

Yhteistyössä