Miks mun pannari jää aina litteeks?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
:(
Nyt tein niin, että laitoin 3munaa, 8dl maitoa, 1½dl sokeria, 4dl vehnäjauhoja, 1tl suolaa, 1tl leivinjauhetta, 1tl vaniljasokeria, uunissa asteita n.225 ja lättänä mikä lättänä :( Mitä teen väärin?

Laitan yhden munan vähemmän kuin sinä ja 100 gr sulatettua voita tai margariinia taikinaan. Pidän taikinaa jääkaapissa vähintään puoli tuntia ennen paistamista 200 asteessa.

En kyllä tiedä mikä tuossa sun ohjeessa olisi pielessä...

Mulla ei tuu koskaan litteetä pannaria. Mä teen näin:

7 dl maitoa
4 1/2 dl vehnäjauhoja
3 tl suolaa
3 rkl sulatettua voita/marg.

Näitä voi seisottaa sen 1/2 tuntia, jos aikaa. (mulla ei yleensä ole)

Sitten lisään:

3 rkl sokeria
3 munaa

Ja aina onnistuu ja tulee tosi hyvää!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tiu:
siis mimmonen sen pannarin pitäs olla? eiks pannari kuulukkin olla littana..?

Ei, vaan tullu sellasia nyppylöitä :D

ahaa. :D mä en oo kyllä koskaan laittanu leivinjauhetta. missä lämpötilassa paistat? mä kerran laitoin liian vähän lämpöä, niin se ei kohoillu yhtään, lopussa lisäsin lämpöä, jolloin siihen tuli niitä "nyppylöitä". :D

Mumman kropsu
Tulosta tästä mainio Mumman kropsu -resepti. Ota huomioon että tarvitset aikuisten apua!

MUMMAN KROPSU

Tarvitset:

4 dl vehnäjauhoja
1½ dl hienoa sokeria
1 tl suolaa
1 tl leivinjauhetta
1 tl vaniljasokeria
2 kananmunaa
8 dl maitoa
100 gr voita

Sekoita keskenään kuivat aineet: vehnäjauhot, sokeri, suola, leivinjauhe ja vaniljasokeri. Vatkaa sitten liemet keskenään: maito, kananmunat ja sulatettu voi. Kaada sitten kuivat aineet kevyesti sekoittaen liemeen. Paakkuja ei saa jäädä. Jätä taikina seisomaan siksi aikaa kunnes olet voidellut uunin syvän peltivuoan. Odota kunnes uuni on 200 asteen lämpöinen (auttaa jos ensin väännät nappulasta). Kaada sitten taikinaressu vuoalle ja laita uuniin. Puolen tunnin kuluttua kropsun pitäisi olla kauniin kullan ruskea ja valmis syötäväksi!

http://www.heikkisalo.com/heinamaki/

Maailman paras pannukakku ja onnistuu aina näillä ohjeilla:

4 dl vehnäjauhoja
1 ½ dl sokeria
1 tl leivinjauhetta
1 tl suolaa
1 tl vaniljasokeria
8 dl maitoa
2 kananmunaa
100 g sulatettua margariinia

Sekoita kuivat aineet. Lisää maito, munat sekä sulatettu, jäähtynyt margariini.
Kaada taikina leivinpaperille uunipellille ja paista 200-225 asteessa n. ½ tuntia. Eikä jää littanaksi :)

Yhteistyössä