miks mun inspiraatiot lopahtaa aina kesken??!!

  • Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti
huh
ihan sama mistä kyse;

-piirtäminen / maalaaminen / askarteleminen. saan tavarat levitettyä ja työn alotettua, kun kesken kaiken ei vaan enää kiinnostakaan ja se siivoaminen saa pahalle päälle..

-leipominen. usein tulee inspiraatio, et kauheella vimmalla alkaa tekee pullataikinaa tms ja kun se taikina nousee, niin into lässähtää eikä sit enää yhtää kiinnosta leipoo kun taikina olis valmis..

-siivoaminen. tänäänkin kauheella draivilla aloin siivoaan; vaihdoin järjestystä makkarissa, imuroin, pyyhin pölyt, pyykkäsin, järkkäsin lapsen lelut, siistin keittiön ja nyt kun pitäis viel pestä lattiat, vaihtaa petivaatteet, laittaa pyykit kuivuun, tehdä ruoka jnejnejne,niin ei oo YHTÄÄN virtaa.

sama monen muun asian kans, saatan innostua ihan hirveesti vaikka lenkkeilyyn, käyn lenkillä, tulee hyvä olo ja sit pläts, ei huvita enää...

todella ärsyttävää!! mies on jo ehdottanut jopa adhd-diagnoosia kun oon niin levoton ja lyhytpinnanen ja lyhytjännitteinen....
 
Adhd, onko sulla muitakin oireita.. Itsellä kans aina suuret suunnitelmat, mutta kun tulee tekemisen aika niin ei viiti persettä nostaa ja sit vituttaa. ei vaa tule virtaa ja lopahtaa ja väsyttää
 
adhd tapaukset yleensä saattaa ne asiat loppuun mitkä on kiinostavia ja ne asiat mitkä ei kiinosta niin yleensä jättää alottamatta tai sit ne jää kesken huonon keskittymisen takia... kertoo adhd-lapsen äiti =)
 
IhanaValo
Kuulostaapa tutulta.. Ja sitten ku siivotessa pitäis yhtä aikaa olla joka paikassa, ja sittenpä niitä kesken olevia siivouksia (esim.kaapit) on vähän joka puolella ja tietty sillon iskee sekin inspiksen loppukin.
Nytkin tässä mietin mitä kaikkee pitäis tehdä, mut en tiiä mistä alottaa.
 
keltsi
Mulla on sama vika. Enkä ole adhd enkä add, vaikkakin samantyylisiä piirteitä löytyy.
Olen hyväksynyt, että olen luonteeltani tällainen. Joskus kyllä nyppii, kun kaikki on kesken eikä mitään intoa saattaa edes yhtä asiaa päätökseen. :/
 
ap
olen muutenkin todella levoton ja tavallaan ärtynyt koko ajan kun en saa purettua sitä levottomuutta, kaiken pitää tapahtua NYT eikä kohta tai menee hermo. sit taas on päiviä et ei haittaa vaikka asiat venyy ja vanuu... mä oon joku puoliadhd :D työskentelen itse koulunkäyntiavustajana, joten adhd on kyllä tuttu juttu, mutta jokainen tuntemani adhd-tapaus on täysin erilainen, eri sama diagnoosi ei takaa samaa käytöstä ja toimintaa. kuten nyt varmaan useimmat tietääkin :D
 

Yhteistyössä