Miks mulla on huono omatunto siitä, että meidän vauva syö pääasiassa purkkiruokaa?

  • Viestiketjun aloittaja vilsu
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja selityksiä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja selityksiä:
vai ei ole varaa sauvasekoittimeen mutta varaa ostella pahaa purkkiruokaa? Kyllä mullakin olisi huono omtatunto. Söisitkö itse niitä purkkeja, syö 4 päivää pelkästään niitä ja mieti asiaa uudestaan..?
Aikuinen on vähän eri juttu kuin vauva. Kyllä meidän purkkiruuilla kasvanut vauvakin alkoi lähempänä 1v ikää syödä ihan tavallista ruokaa.

Ja en mä tiedä mistä pitäisi olla huono omatunto. Se esikoinen tosissaan ei tykännyt mun tekemistä soseista, tosi vaikea saada syömään vaikka yritin miten tehdä erilaisia vaihtoehtoja. Purkkiruuilla ruokittu kuopus taas söi aina hyvällä ruokahalulla. Eli ilmeisesti purkkiruuat maistuivat meillä paremmin.
että vauvan makuaisti on monta kertaa tarkempi... Jos purkit maistuu sinun suussasi paskalle niin vauvan suussa paskalle kertaa 5.

Luitko kirjoitukseni oikeasti?

Miksi ihmeessä vauva syö hyvällä ruokahalulla paskalta maistuvaa ruokaa muttei meinaa millään huolia herkullista kotitekoista sosetta?
 
Terveydestä
Kaikille niille hehkuttajille tyyliin "Meidänkin poika söi purkkiruokia ja hienosti kasvoi" ajateltavaa: Ei terveellisessä ruoassa ole kysymys siitä, miten terveitä vauvoja ja lapsia meille tulee, vaan siitä miten terveitä ne lapset ovat 50-vuotiaina. Kaikki-heti-mulle-nyt yhteiskunnassa kun ei ymmärretä asioiden kauaskantoisia seuraksia, ajatellaan vaan pientä ajanjaksoa eteenpäin.

Ap on siinä kyllä oikeilla jäljillä, että halpaa ja huonoa ei kannata ostaa. Ekologista on ostaa laadukasta ja kestävää, sauvasekoittimia kyllä saa edullisesti ihan hyviäkin.
 
Mä en tiedä miksi ap tuntee huonoa omaatuntoa,
mutta mä en tuntenut vaikka molemmat lapset ovat syöneet purkkiruokaa vauvana.

Meillä ei kumpikaan suostunut syömään mun tekemiä pöperöitä vaikka kuinka yritin. Sekoittelin omia ja purkkeja mutta ei sekään kelvannut :eek:
Sinänsä järkkyä, että mulla on jopa ravintolakokin tutkinto nuoruudesta olemassa :D
Ja laitamme lähes kaiken ruuan kotona itse.

Mutta ei tosta mitään haittaa oo ollut.

Aika aikaisessa vaiheessa noi sit siirty normeihin perheen ruokiin ( kuopus vielä aiemmin ) eikä kumpikaan oo nykyään ruuan suhteen ronkeli vaan melkein kaikki kelpaa.
Kumpikaan (3 v ja 6v ) ei jostain syystä syö juustoa, mutta sillä tuskin on purkkiruoka-alun kanssa mitään tekemistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terveydestä:
Kaikille niille hehkuttajille tyyliin "Meidänkin poika söi purkkiruokia ja hienosti kasvoi" ajateltavaa: Ei terveellisessä ruoassa ole kysymys siitä, miten terveitä vauvoja ja lapsia meille tulee, vaan siitä miten terveitä ne lapset ovat 50-vuotiaina. Kaikki-heti-mulle-nyt yhteiskunnassa kun ei ymmärretä asioiden kauaskantoisia seuraksia, ajatellaan vaan pientä ajanjaksoa eteenpäin.

Ap on siinä kyllä oikeilla jäljillä, että halpaa ja huonoa ei kannata ostaa. Ekologista on ostaa laadukasta ja kestävää, sauvasekoittimia kyllä saa edullisesti ihan hyviäkin.
Oisko sulla jtn linkkiä tutkimukseen miten purkkiruoka (joka on laadukkaaksi ja ravinteikkaaksi tutkittu) vaikuttaa ihmiseen 50 vuoden päästä? :saint:

Mä aion syöttää tulevallekin vaaville soseet purkista.
 
tota
Alkuperäinen kirjoittaja Terveydestä:
Kaikille niille hehkuttajille tyyliin "Meidänkin poika söi purkkiruokia ja hienosti kasvoi" ajateltavaa: Ei terveellisessä ruoassa ole kysymys siitä, miten terveitä vauvoja ja lapsia meille tulee, vaan siitä miten terveitä ne lapset ovat 50-vuotiaina. Kaikki-heti-mulle-nyt yhteiskunnassa kun ei ymmärretä asioiden kauaskantoisia seuraksia, ajatellaan vaan pientä ajanjaksoa eteenpäin.

Ap on siinä kyllä oikeilla jäljillä, että halpaa ja huonoa ei kannata ostaa. Ekologista on ostaa laadukasta ja kestävää, sauvasekoittimia kyllä saa edullisesti ihan hyviäkin.
Kuinka kauan lapsi oikein syö noita purkkiruokia? 4-5kk? Tuskin ne kauppojen purkkiruuat niin epäterveellisiä on että tuossa ajassa kun lapsen pääravinto on vielä rintamaito, ne puurojen ja hedelmien ohessa kovin hirveästi vahinkoa aikaan saavat.

Jos ihmisen terveys alkaa tehdä ongelmia 50v iässä syy nyt voi olla mikä hyvänsä. 1v iästä eteenpäin nautittu ravinto, elintavat yleensä, mahdollinen ylipaino ja liikkumattomuus, perintötekijät........
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Mä en tiedä miksi ap tuntee huonoa omaatuntoa,
mutta mä en tuntenut vaikka molemmat lapset ovat syöneet purkkiruokaa vauvana.

Meillä ei kumpikaan suostunut syömään mun tekemiä pöperöitä vaikka kuinka yritin. Sekoittelin omia ja purkkeja mutta ei sekään kelvannut :eek:
Sinänsä järkkyä, että mulla on jopa ravintolakokin tutkinto nuoruudesta olemassa :D
Ja laitamme lähes kaiken ruuan kotona itse.

Mutta ei tosta mitään haittaa oo ollut.

Aika aikaisessa vaiheessa noi sit siirty normeihin perheen ruokiin ( kuopus vielä aiemmin ) eikä kumpikaan oo nykyään ruuan suhteen ronkeli vaan melkein kaikki kelpaa.
Kumpikaan (3 v ja 6v ) ei jostain syystä syö juustoa, mutta sillä tuskin on purkkiruoka-alun kanssa mitään tekemistä.
Ihan sama juttu kuin mulla!

Ihan innoissani rupesin esikoiselle noita soseita väkertämään mutta eivät vaan meinanneet milläämn maistua. Ohjeita kyselin kaikilta tutuilta ja etsin netistä, hirveästi stressiä vauva-aikana tuo tuotti ja lapsen syöminen heikkoa, painokaan ei meinannut millään nousta tarpeeksi. Kai musta ei sitten vaan ole lastenruokien valmistajaksi. :(

Kun ne purkkiruuat sitten kelpasivat hyvin seuraavalle niin en jaksanut enää stressata noilla omialla soseilla.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja tota:
Alkuperäinen kirjoittaja Terveydestä:
Kaikille niille hehkuttajille tyyliin "Meidänkin poika söi purkkiruokia ja hienosti kasvoi" ajateltavaa: Ei terveellisessä ruoassa ole kysymys siitä, miten terveitä vauvoja ja lapsia meille tulee, vaan siitä miten terveitä ne lapset ovat 50-vuotiaina. Kaikki-heti-mulle-nyt yhteiskunnassa kun ei ymmärretä asioiden kauaskantoisia seuraksia, ajatellaan vaan pientä ajanjaksoa eteenpäin.

Ap on siinä kyllä oikeilla jäljillä, että halpaa ja huonoa ei kannata ostaa. Ekologista on ostaa laadukasta ja kestävää, sauvasekoittimia kyllä saa edullisesti ihan hyviäkin.
Kuinka kauan lapsi oikein syö noita purkkiruokia? 4-5kk? Tuskin ne kauppojen purkkiruuat niin epäterveellisiä on että tuossa ajassa kun lapsen pääravinto on vielä rintamaito, ne puurojen ja hedelmien ohessa kovin hirveästi vahinkoa aikaan saavat.

Jos ihmisen terveys alkaa tehdä ongelmia 50v iässä syy nyt voi olla mikä hyvänsä. 1v iästä eteenpäin nautittu ravinto, elintavat yleensä, mahdollinen ylipaino ja liikkumattomuus, perintötekijät........
Yleisesti se pointti siitä, miten nykyään ihmiset syö eineksiä ja valmisruokia. Voit käydä ravintoterapeutin juttusilla kuulemassa lisää jos linkkiä kaipaat. Tai tilaa vaikka joku terveys ja liikuntalehti jos haluat oikeaa tietoa ravinnosta. Ihan turha vittuilla, fakta homma.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja tota:
Alkuperäinen kirjoittaja Terveydestä:
Kaikille niille hehkuttajille tyyliin "Meidänkin poika söi purkkiruokia ja hienosti kasvoi" ajateltavaa: Ei terveellisessä ruoassa ole kysymys siitä, miten terveitä vauvoja ja lapsia meille tulee, vaan siitä miten terveitä ne lapset ovat 50-vuotiaina. Kaikki-heti-mulle-nyt yhteiskunnassa kun ei ymmärretä asioiden kauaskantoisia seuraksia, ajatellaan vaan pientä ajanjaksoa eteenpäin.

Ap on siinä kyllä oikeilla jäljillä, että halpaa ja huonoa ei kannata ostaa. Ekologista on ostaa laadukasta ja kestävää, sauvasekoittimia kyllä saa edullisesti ihan hyviäkin.
Kuinka kauan lapsi oikein syö noita purkkiruokia? 4-5kk? Tuskin ne kauppojen purkkiruuat niin epäterveellisiä on että tuossa ajassa kun lapsen pääravinto on vielä rintamaito, ne puurojen ja hedelmien ohessa kovin hirveästi vahinkoa aikaan saavat.

Jos ihmisen terveys alkaa tehdä ongelmia 50v iässä syy nyt voi olla mikä hyvänsä. 1v iästä eteenpäin nautittu ravinto, elintavat yleensä, mahdollinen ylipaino ja liikkumattomuus, perintötekijät........
Yleisesti se pointti siitä, miten nykyään ihmiset syö eineksiä ja valmisruokia. Voit käydä ravintoterapeutin juttusilla kuulemassa lisää jos linkkiä kaipaat. Tai tilaa vaikka joku terveys ja liikuntalehti jos haluat oikeaa tietoa ravinnosta. Ihan turha vittuilla, fakta homma.
Lue uudelleen kirjoitukseni. Puhuin siis purkkiruuan syönnistä tuon 4-5kk ajan, mitä haittoja siitä tulee. Eli perheestä jossa syödään terveellistä perusruokaa muuten, liikutaan ym. Vauvaa imetetään pitkään ja tuossa 6-10/11kk iässä syö rintamaidon, puurojen ja hedelmien ohessa purkkiruokaa. Eli kuinka suuri vaikutus tuolla purkkiruualla on siihen missä kunnossa kyseinen lapsi on sitten 50v iässä.

Olin itse sillä kannalla että merkitys on kuitenkin aika pieni ja enemmän vaikuttaa ravinto ja yleiset elintavat tuon jälkeisinä 49 vuotena sekä perintotekijät.
 

Yhteistyössä