MIKS MULLA NOUSEE AINA ILLAKSI KUUME? Mistä se voisi kertoa?

  • Viestiketjun aloittaja "Henna"
  • Ensimmäinen viesti
"Henna"
Tätä on jatkunu jo yli kaks viikkoa. Ennne sitä olen laittanu merkille,että olen alkanut palelemaan ihan kamalasti. Palelen niin että en pysy paikallani vaan tärisen ja tärisen ja puhuminenkin on hankalaa ku on niin kylmä. Ja palelua on kestänyt ehkä nelisen kuukautta.

Ja ei, en laihduta, olen jopa ylipainoinen. Kilpirauhaset on katottu.
 
"Henna"
Sanoisin että pientä lämpöä. Ja aina kun palelen illasta (palelu voi olla ihan koska vaan, vaikka aamusta, mutta sillon en ole kuumetta mitannu) ni samalla väsähdän ja ja se kuume nousee.
Yöllä saatan sitten hikoilla ihan hirveästi ja aamulla ei sit ole enää kuumetta. Mulla on normaalilämpö alhainen, ja kun on kuume ni se on sellasta 37.7 suurinpiirtein.
 
"vieras"
En tiedä mistä johtuu mutta tuli vaan mieleen että mulle nousi ennen aina kuume iltavuoroissa töissä. Ikinä syy ei selvinnyt, sittemmin iltavuorot loppui. En ikinä tykännyt iltavuoroista joten voisiko stressi nostaa kuumetta?
 
"Henna"
No kun mää olen nyt vasta tajunnu että olen tosiaan kuumeessa aina palellessani. Ei ole tullu mieleen, olen vaan ajatellu että no palelen ja thats it. Mutta nyt olen tajunnu ku olen alkanu mittaamaan että olenkin kuumeessa aina ku on kylmä. Verenkierto ei pelaa muutenkaan joten en ole tajunnu olla huolissani aikasemmin.
 
"vieras"
viittaa johonkin allergiaan tai suoliongelmiin koska suolistossa elää ihmisen vastustuskyky. joku myös mainitsi homeen, voi olla sitäkin. tai jokin krooninen lievä tulehdus, esim hengitysteissä.
 
"öö"
[QUOTE="Henna";22805945]Nonii palstalääkärit. Missä te olette ku teitä tarvitaan?[/QUOTE]

Kyllähän täällä jo patistettiin sua lääkäriin! Tulehdusarvot pitäisi kattoa, kilpirauhaset uudelleen (arvioita ne kilpirauhasfoorumilla, lääkärin maininta "normaalit" ei muuten ole terveiden arvojen tae!!!!!)... voi olla vaikka reumasairautta tms.

Tai sitten pelkästään ylirasitusta tai vastaavaa, elimistön puolususmekanismi voi "lyödä yli".

Lääkäriin siis, katsomaan mistä voi olla kyse.
 
No vastaan, kun tuli mieleen miehen ystävä tästä..en halua pelotella.
Hänellä todettiin syöpä, jonka ensi oire oli illaksi nouseva kuume.

Mutta yhtä hyvin lämpö nousee illaksi myös vaikkapa raskauden alussa.

Vaikea sanoa, menisin lääkäriin, jos huolestuttaisi.
 
voi olla
esim. imusolmukesyövässä on oireina nuo mainitsemasi palelu, kuumeilu ja yöhikoilu. onko imusolmukkeet turvoksissa? yleisimmät paikat on kaulalla, soliskuopissa, kainaloissa ja nivusissa. harvinainen sairaushan tuo on, mutta sinuna menisin kuitenkin lääkäriin noilla oireilla.
 
saman kokenut
minä itse samas tilassa nyt kun noin 13 vuotta sitten,jolloin olin työstä kuukauden sair.lom. lääkäri totesi ylikuormittumisen ja minä en olevinaan tressannut. kaikki kokeet otettiin ennen sitä ja mitään ei löytynyt. lievän flunssan tuntua samal koko ajan. ammattina laitoshuoltaja ja yhä. sair.loma autto aikasa,mut lääk.vaihtu ja sain kuvan nuorella iäl olevani lusmu. samas alko mahaselkä-hartiajivut ja siihen määrättiin ketoriinia ja pian olin henkeni kaupal hätäleikkauspöydällä kun pohjukaissuoli repes. myöhemmin noin 8 vuotta sit multa meinas henki lähteä taas kun päänsärkyä hoidettiin niskahartiaoireyhtymänä vuosia ja lopulta syy selvis ja sekin johti hätäleikkaukseen. lukinkalvon alanen aneyrysma eli valtimosuonipullistumia 2 aivoissa jotka puhkes vuotamaan. 4kk sair loma ja taas töihin vaik pää avattiin 39 niitin verran. nyt seuranta 5 vuoden välein. saa nähä mitä kuuluu ens vuonna kun kaikke ei voinut yht.aikaa tai ollenkaan korjata. sitä en tiedä pystyykö koskaan kun en muista mitä tohtori sanoi. et tutkita kaikki mahollinen kun voi olla mitä vain. itse odotellessa millo aika taas tutkituttaa,nyt vähä vakavammin ottavat.
 

Yhteistyössä