Miks mulla alkaa sydän hakkaamaan aina syömisen jälkeen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sydänvikainenko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sydänvikainenko

Vieras
siis useimmiten kun syön, niin sen jälkeen alkaa inhottava olo kun sydän hakkaa tuhatta ja sataa. Onko joku verensokerihyppy ja onko tämä ihan normaalia vai pitäiskö huolestua??

Alkuperäinen kirjoittaja sydänvikainenko;25538222:
siis useimmiten kun syön, niin sen jälkeen alkaa inhottava olo kun sydän hakkaa tuhatta ja sataa. Onko joku verensokerihyppy ja onko tämä ihan normaalia vai pitäiskö huolestua??

kun käytäs liikaa suolaa yhdellä kerralla. Rauhoittuu kyllä sitten ajan kanssa, mutta ei ole kiva tunne.

[QUOTE="Vieras";25538328]kun käytäs liikaa suolaa yhdellä kerralla. Rauhoittuu kyllä sitten ajan kanssa, mutta ei ole kiva tunne.[/QUOTE]

Mä harvemmiten käytän suolaa mitenkään liikaa, mutta ainakin runsaan sokerin jälkeen tulee tuollainen olo ja ihan normaaliruoankin. Tosin mulla saattaa olla pitkä aika edellisestä syönnistä, liityisikö siihen?

Mulla oli raskauksissa ekat 4kk sitä, että varsinkin aamuisin kun söin jotain, vähänkin vain, sydän alkoi hakata hulluna ja tuli ns. paniikkioireita. Se johtui raskaudesta ja siitä, että mahaportin takana on keskushermoston alue, joka laukaisee stressireaktion. Ja raskauden ekan 4kk aikana se laukesi usein vain sen takia, että ruokaa meni sen ohi. Oli muuten todella inhottava vaiva, mutta se loppui kyllä hetikin sen ensimmäisen 4kk jälkeen. Ehkä sulla sama alue reagoi jostain muusta syystä? Närästyksestä?

Mulla samaa ja liittyy verensokerin nopeaan nousuun. Syö useammin ja pienempiä annoksia niin ei pääse laskemaan vs:t liian alas. Ja vältä syömästä makeaa nälkäsenä, sillon se vasta humahtaakin.

Yhteistyössä