Miks mua pyörryttää koko ajan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pehmix
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pehmix

Aktiivinen jäsen
01.06.2007
3 512
2
36
Tänäänkin pyörryttänyt siis lähes koko päivän. Tosi inhottavaa, kun joka välissä päässä heittää. Niskoja epäilin, mut oon nyt joka päivä venytellyt, mut silti pyörrytyspäiviä on. Välillä on useampi päivä ettei pyörrytä yhtään, sit taas alkaa. Jatkunut jo monta viikkoa, mut ennen tätä vaikka niskat olleet jumissa, ei ikinä oo pyörryttänyt.

Käytän Efexoria, tai siis olen sen käyttöä lopettamassa, kun lääkäri arveli et se huimaus johtuis siitä. Mut nyt olen ollut jo 3 viikkoo puolella annoksella ja melk. viikon ilman, ja eipä huimaukseen oo auttanut....

Tosi ärsyttävää, kun tuntuu kuin ois humalassa koko ajan... :headwall: :headwall: |O

Verenpainetta minäkin utelisin? Ja voi ne siltikin olla jumittuneet niskat, venyttely ei aina heti auta tai jos lihakset on olemattomat, niin niiden vahvistaminen olisi venyttelyä oleellisempaa.

Verenpaine on ollut viimeksi kk sitten mitattuna ihan normaali.

Hemoglobiini tutkittiin 2 kk sitten, yli 130, vois kyllä pyytää sen testaamaan uudelleen. Synnytyksen jälkeen oli kyl Hb jotain 80, ja silloin oli vähän tällainen olo.

Raskaana en kyl pitäis olla... :o

Verensokeria epäilin itte eka, mut ei auta suklaakaan, pyörryttää vaan.

Korvat katsottiin silloin, kun huimaus ilmaantui, ei tulehdusta sielläkään...

Lisää arvauksia saa yrittää keksiä, kiitos teille jo vastanneille! :flower: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Gepardi:
Sisartani pyörrytti, oksetti ja meni jalat alta.Vika löytyi korvasta.

Oli varmaan vestibulaarineuroniitti, eli sisäkorvan tasapainoelimen tulehdus? Sen pitäis olla periaatteessa pahempi kuin mulla, eli oksettaa jne... Ja ei olla näin pitkäkestoinen ja vaihteleva.

Mä olen pistänyt mun jatkuvan huimauksen jumiutuneiden hartioiden/niskojen piikkiin..mun pitäis liikkua enemmän ja vähemmän olla koneella :ashamed: Ja ehkäpä näin tapahtuukin,kun ilmat lämpenee ja pääsee ulkotöihin :D

No, kävin tänään lääkärillä ton huimauksen tiimoilta. Sain lähetteen neurologian päivystykseen! :o Jos tämä tästä pahenee tai ei tänään tai huomenna ala helpottaa, niin pitää mennä Meilahteen. Pelottaa, et mikähän voi olla vikana. :|

johtuu sun lääkkeistä..tai siis kun niitä ollaan vähentämässä.mulla kans sama juttu,en kestäny sitä huimasta niin jatkoin lääkettä(eri lääke ku sulla tosin) en varmaan koskaa saa lopetettua =(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miia:
mikä lääke toi efexor on? ootko käyttäny sitä pitkään?

masennuslääke...mulla on sepram itellä ja just toi huimaus oli niin paha etten voinu lopettaa =(

Sitä Efexoria me ensin lääkärin kanssa epäiltiin. Tää huimaus alunperin alkoi kun sen annosta nostettiin. Mutta kun huimausta tuli, annosta laskettiin, ja nyt kokonaan pois, niin huimaus senkun pahenee. Tän takia ei tod.näköisesti johdu lääkkeestä.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:

masennuslääke...mulla on sepram itellä ja just toi huimaus oli niin paha etten voinu lopettaa =(

Sitä Efexoria me ensin lääkärin kanssa epäiltiin. Tää huimaus alunperin alkoi kun sen annosta nostettiin. Mutta kun huimausta tuli, annosta laskettiin, ja nyt kokonaan pois, niin huimaus senkun pahenee. Tän takia ei tod.näköisesti johdu lääkkeestä.

voi se silti johtua,koska se vaikuttaa keskushermostoon.ilmeisesti se ei sitte sopinu sulle,pitäs kokeilla jotaki toista lääkettä.mun kans pitäs vaihtaa kun ei saa lopetettua tuota sepramia ja ois jo aika lopettaa..=(

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:

voi se silti johtua,koska se vaikuttaa keskushermostoon.ilmeisesti se ei sitte sopinu sulle,pitäs kokeilla jotaki toista lääkettä.mun kans pitäs vaihtaa kun ei saa lopetettua tuota sepramia ja ois jo aika lopettaa..=(

Eihän tässä ole kokeiltukaan kuin vasta sertraliinia (Zoloft), fluoksetiinia (Seronil) ja tuota venlaflaksiinia (Efexor). Ja seuraava vaihtoehto ois nyt duloksetiini (Cymbalta), mut siinäkin yleisimpänä sivuvaikutuksena pyörrytys. .. :headwall: :headwall:

Yhteistyössä