Miks mies ei tajua et raskaana olo ei ole sama olotila kuin et olis lihava???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja satu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No siis nivelille ja iholle se on sama asia..ne ei raskautta toisistaan erota. Tietty sulla on vauva siellä masussa ja paikat venyy ja siitä tulee lisäkipua+hormonit. Mutta lähtökohtaisesti se olotila on sama. Tietty sit ne vauvan potkut ja liikkeet tekee olosta tukalan ja turvotukset..

Alkuperäinen kirjoittaja satu:
Siis ei ymmärrä et miks mulla on vaikeempaa olla raskaana ja painoa lisää 10kg kuin ihmisellä millä on 10kg läskiä???

No kuule raskauden aikana kannattaa siitä ruokavaliosta pitää huolta ja liikkua tarpeeksi, niin ei tule läskiä.

Alkuperäinen kirjoittaja KVG:
No siis nivelille ja iholle se on sama asia..ne ei raskautta toisistaan erota...

kyllä erottavat. Hormonit mm löystyttävät raskaana ollessa kudoksia ja niveliä joten niveliin kohdistuva rasitus on suurempi kuin lihomalla tuleva olisi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No siis nivelille ja iholle se on sama asia..ne ei raskautta toisistaan erota...

kyllä erottavat. Hormonit mm löystyttävät raskaana ollessa kudoksia ja niveliä joten niveliin kohdistuva rasitus on suurempi kuin lihomalla tuleva olisi

Ja odota ku tulee suonikohjut alapäähän ja lanteet lähtee aukeemaan...

Siis ei ymmärrä et miks mulla on vaikeempaa olla raskaana ja painoa lisää 10kg kuin ihmisellä millä on 10kg läskiä???

No kuule raskauden aikana kannattaa siitä ruokavaliosta pitää huolta ja liikkua tarpeeksi, niin ei tule läskiä.

sä et tainnu ymmärtää juttua? ja eiköhän 10kg ole normaali painon nousu viikoilla 39+2

sä et tainnu ymmärtää juttua? ja eiköhän 10kg ole normaali painon nousu viikoilla 39+2

No riippuu lähtöpainosta. Minulla paino "nousi" vaan 4 kg, ja olin tietty alun alkaenkin hoikka. Ruokavaliolla saa ihmeitä aikaan.

kyllä ainakin mun on tosi vaikea liikkua kun olen viimeisilläni vaikkei painoa ole paljoa tullutkaan. Pienellä ihmisellä se maha täyttää koko etumuksen, eipä siinä taivu mihinkään. Onneksi mulla on mies joka ymmärtää...leikkaa mun varpaankynnetkin...<3

No riippuu lähtöpainosta. Minulla paino "nousi" vaan 4 kg, ja olin tietty alun alkaenkin hoikka. Ruokavaliolla saa ihmeitä aikaan.

mäkin olin hoikka esikkoa oottaessa, ja söin terveellisesti ja liikuin ja olin fyysisesti raskaassa työssä ja johan vauva painoi enemmän kuin 4kg, kaikkien vauvat kun ei ole pieniä... ja istukkakin jo itsessään painoi 1kg :whistle:

Joo no mulla kävi olo tukalaksi vauvan takia siinä raskauden puolivälissä, vaikka painoa oli tullut vasta 2 kg ja mahaa ei näkynyt kuin vain tarkasti katsomalla kun tiesi mitä katsoa.

Hormonaaliset muutokset vaan olivat jo mittavat ja rinnat olivat arat ja turpeat, liitoskivut alkoivat jne. Aika pikkaisen erilainen olotila kuin vain 2 kiloa lihoneena... =)

No siis nivelille ja iholle se on sama asia..ne ei raskautta toisistaan erota. Tietty sulla on vauva siellä masussa ja paikat venyy ja siitä tulee lisäkipua+hormonit. Mutta lähtökohtaisesti se olotila on sama. Tietty sit ne vauvan potkut ja liikkeet tekee olosta tukalan ja turvotukset..

No eihän se nyt ole sama yhtään. Paino kohdistuu keskivartaloon, esimerkiksi hoikalla. Jos minä olen ennen raskautta 48 ja saan keskivartalooni 5 kiloa mahaa joka painaa keuhkoja, sisäelimiä ja suolistoa aiheuttaen hengästymistä ja erinäisiä vaivoja. On ihan eriasia jos olisin 53 kiloinen, eipä tuntuisi missään nivelissä. Sen sijaan raskaus tuntui koko kehossa.

Yhteistyössä