Alkuperäinen kirjoittaja Lilli Lemmikki:Alkuperäinen kirjoittaja Tytönjapojanmamma:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mulla on paljon miespuolisia ystäviä ja heidän kertomustensa mukaan voin sanoa sulle yhden syyn: nämä miehetkin haluaisivat olla joskus muualla kuin tienaamassa leipää lastensa pöytään. Parille väsyneelle mieskollegalleni aikoinaan sanoinkin, ettö hyvä mies, laita vaimosi töihin ja jää itse lasten kanssa kotiin, mutta vaimo ei kuulemma suostu, koska elintaso laskisi. Pitää olla omakotitalo, uudet verhot keittiöön, parempi liesituuletin, vauvalle sitä sun tätä jne... Mä olen rehellisesti sanottuna ikionnellinen siitä, että olen nainen eikä mulla ole vaimoa![]()
Häh?. No ei kai nyt sentään? Eikös perhe ole "yhteinen yritys", kumpikin tekee osansa. Ei kai kotiäitikään aina helpolla pääse. Meidän mies ei voisi kuvitella jäävänsä kotiin lasten kanssa (vaikka lapset rakkaita onkin) toki jos olisi pakkotilanne. Ja meillä se on mies joka enemmän tavaraa sun muuta haluaa, minä tyytyisin vähempään.
no eipä tuo kovin yhteiseltä yritykseltä kuulostanut jos vaimo ei halua mennä töihin.
On ihan ymmärrettävää, jos äiti ei halua mennä töihin kun lapset ovat ihan pieniä, etenkin jos imettää.