Miks miehet,tai mieheni,aina.....

• Viestiketjun aloittaja kertokaa mulle
  • Ensimmäinen viesti
kertokaa mulle
.....Valittaa että sitä väsyttää????Ok,joo se käy töissä 5päivänä viikossa 8h ja mä oon kotona lasten kanssa.Nukkuu yöt,toisin kun mä herään n.2 kertaa yössä kun nuorimmainen haluu tisumaitoa.Nukkuu päikkärit-tunnista kahteen töidensä jälkeen,nuorimmainen usein vierellään ja mä teen sillä aikaa kotihommia.Viikonloppuisin nukkuu pari tuntia kauemmin ku minä ja nuo kaks nuorimmaista.Pitää nukkua päikkärit silloinkin,haukottelee ja mutisee et'kun väsyttää!!!!SIIS OSAATTEKO SANOA MIKS SE AINA ON VÄSYNY?????Mä kun en tollasta tajuu.....Tuntuu et'laiskistuu just siitä kun ei tee mitään...!?!

Meillä
Vakka kuin heräisit yöllä ja hoitaisit muksuja kotona ei se ole samanlaista työtä mitä todellinen töissäkäynti, ei takuulla väsytä yhtä paljon... Ja sanon sillä että olen ollut puoli vuotta kotiäitinä, ennen sitä 8hpv/5pv viikko "oikeissa töissä" ja olin todella eri väsynyt silloin mitä nykyisin vaikka herään useammankin kerran yössä. Koetan todella muistaa tän kun mies tulee väsyneenä töistä kotiin enkä rupea juoksuttamaan kaikenlaisiin askareisiin vaan annan levätä.

Tää on just varmaan näitä yleisiä riidanaiheita perheissä joissa mies töissä ja nainen kotona kun sen kotonaolevan mielestä mies ei tee mitään. Muutakuin siis tienaa elannon perheelle.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Vaihtakaapas paikkoja, mene päivätöihin tienaamaan kun mies istuskelee kotosalla ja vain kuluttaa rahaa....
HAH-HAH!Kuluttaa rahaa......Millä tavalla kotona ollessa kuluu rahaa??Niin no tietty menee sähkölaskuun ku pesen pyykkiä,oon täälä koneella,käytän hellaa tehdessäni ruokaa,....Hah!Sanon minä.
Eikä täälä paljon ehdi istuskelemaan,nyt ehdin kun nuorimmainen nukkuu isänsä kainalossa...=)Voisin mennäkin hänen töihinsä,ei olis ongelma MULLE,mut luulenpa et'miehelleni kyllä!Ei hoituis ne hommat mitä mä kotona teen kun hän RAATAA töissä...!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Vaihtakaapas paikkoja, mene päivätöihin tienaamaan kun mies istuskelee kotosalla ja vain kuluttaa rahaa....
HAH-HAH!Kuluttaa rahaa......Millä tavalla kotona ollessa kuluu rahaa??Niin no tietty menee sähkölaskuun ku pesen pyykkiä,oon täälä koneella,käytän hellaa tehdessäni ruokaa,....Hah!Sanon minä.
Eikä täälä paljon ehdi istuskelemaan,nyt ehdin kun nuorimmainen nukkuu isänsä kainalossa...=)Voisin mennäkin hänen töihinsä,ei olis ongelma MULLE,mut luulenpa et'miehelleni kyllä!Ei hoituis ne hommat mitä mä kotona teen kun hän RAATAA töissä...!
Eli sinun asenne on siis se että mies ei tee "mitään" vaan lähinnä laiskottelee.
Ja perusteena on se että mies ei tekisi niitä hommia mitä sinä teet kotona, tämä ikään kuin tarkoittaa sinun /monen mielessä sitä että se työ kotona on yhtä raskasta .

Tietysti näin ei välttämättä ole, harvemmin on.

Vai mitä tarkoitit ?

ap
Riippuu tosi paljon myös et'mitä työtä mies tekee.Mun mieheni työ on suht raskasta,mut en väitä et'olis yhtä raskasta kotityöt ku sen työ.Kotona vaan saa tehdä niiiiin paljon kaikenlaista kun taas töissä se tekeminen on....Niin,,mitä sit onkin ja tekeekin??!!Paha verrata....Mun mies ei tee kotona juurikaan kotihommia!Tekee omat työnsä-työpaikalla!-ja sit kotona on vaan ja makaa,tai nukkuu....Näin se vaan on!

en jaksa
nyt lukea koko ketjua, mutta voin vastata omalta osaltani. Olen tällä hetkellä kotiäiti ja useasti UUPUNUT. Ennen kotiäitiyttä hoidin lapsia silloinkin, mutta muiden ja päiväkodissa. Silloin olin työpäivän jälkeen VÄSYNYT! Oli pakko heittäytyä päivän päätteeksi sohvalle, joskus siihen nukahtikin.

Kyl mun mies sanoi aina et menee töihin lepäämään ja mä jäin kotiin lasten kanssa siihen rankempaan hommaan.

Ap:n miehen väsymys ei oo normaalia. Höts lääkäriin. Ja jos ei tee ruumiillista työtä, niin lenkille.

Mut varmaan kivitetään tästä hyvästä, mut ...
ap:
Mun mies ei tee kotona juurikaan kotihommia!
Pitäskö? Sähän siellä kotona olet. Lasten kanssa olemisen ymmärrän (tai siis sen, että se "kuuluu" molemmille), mut se ei olekaan työ, pikemminkin oikeus (tai joillekin tietty velvollisuus). Mut ihan oikeastiko sä ap väität, et miehes pitää työpäivän päälle jakaa kotityöt sun kanssa tasan? Sekö olis "oikein" ja reilua??

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Mut varmaan kivitetään tästä hyvästä, mut ...
ap:
Mun mies ei tee kotona juurikaan kotihommia!
Pitäskö? Sähän siellä kotona olet. Lasten kanssa olemisen ymmärrän (tai siis sen, että se "kuuluu" molemmille), mut se ei olekaan työ, pikemminkin oikeus (tai joillekin tietty velvollisuus). Mut ihan oikeastiko sä ap väität, et miehes pitää työpäivän päälle jakaa kotityöt sun kanssa tasan? Sekö olis "oikein" ja reilua??
PAM,PAM!!!Ekat laukaukset tulee täältä!
Siis en mä väitä et'heti kun tulee töistä niin sen pitäis alkaa täälä touhuumaan ja huushollaamaan!!Ei,ei...Mut kun on ottanu nuo päikkärit niin jos on jotain kotihommia niin mun mielestä sen olis otettava niihin osaa.Ja varsinkin viikonloppuisin kun ei töissä käy,niin sillon ainakin!!!En väitä sen työtä edelleenkään kevyeksi työksi(metalli-ala)vaan jos on joka välissä ja viikonloppuisinkin AINA perusväsyny,niin alkaa se ottaan kupoliin ja harmittaan kun ei ota osaa meidän yhteisen kodin ylläpitämiseen.

Yhteistyössä