miks meillä on aina likaista ja sotkuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivo

Vieras
vaikka joka viikko on viikkosiivous ja päälle vielä muut järjestelyt niin kämppä on kun pommin jäljiltä.
mä vaivun epätoivoon, mä en jaksa.
juuri lauantaina tein suursiivouksen ja toissapäivänä taas siivosin ja nyt on sen näköstä kun ei olis kuukauteen siivottu; pölyä, roskaa, roinaa, vaatteita, tiskiä, tavaraa... mä en jaksa ;(

Puuttuu taito pitää ylläpitojärjestystä,siitä se johtuu tai et osaa siivota.
Jos kunnolla on toissapäivänä siivonnut,tänään ei todellakaan vielä huku pölyyn.

mua alko vielä enemmän vituttaan kun poikkesin naapurissa viemässä kukkasen ja emäntä siellä pahoitteli kun on niin sekaista kun siivoaa vasta tänään ja se kämppä oli aivan tiptop.
itseasiassa minne tahansa menen niin muilla on aina siistiä ja nättiä vaikka tekis yllätyshyökkäyksen! meille kun tulis yllärinä niin kyllä hävettäis.
mä en jaksa tätä!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja himokas joulumuari:
Puuttuu taito pitää ylläpitojärjestystä,siitä se johtuu tai et osaa siivota.
Jos kunnolla on toissapäivänä siivonnut,tänään ei todellakaan vielä huku pölyyn.

mä en sitten varmaan vaan osaa.
pyyhin pölyt ja imuroin toissapäivänä ja taas saa sormella vetää telkkaritasolta pölyyn viivan.

meillä kans on aina lelut pitkin huushollia,mutta lapst pieniä ja yritän ajatella et aikansa kutakin ja ite kuitenki tiiän että siivottu on,mutta ei aina näytä sille.

Mua ei edes tää likaisuus muuten haittaa mut noi kissojen karvat!!!!! On noi ihania mut sitten kun niistä aika jättää niin tähän talouteen ei yhtään lemmikkiä oteta.. haisee ja sotkee.

Pienessä asunnossa joutuu käsittelemään pyykkiä makuuhuoneissa, olohuoneessa tai muualla. Pölyä lejailee siten helpommin kuin esim. omakotitalossa, jossa on kodinhoitohuone pyykinkäsittelyyn. Pienessä kodissa ei välttämättä ole kaikille tavaroille sitä oikeaa paikkaa, joten kaaos syntyy helpommin ja nopeammin. Pieni eteinen näyttää sotkuisemmalta kuin suuri eteinen, jossa on riittävästi kaappeja ja naulakoita kaikkien ulkovaatteille jne.

Tsemppiä ap!

mä en vaan enää tänään jaksais siivota ja mun joulumieli kyllä kusee jos tässä paskakasassa joutuu joulun kökkimään. kinkussakin varmaan kolmen sentin pölykerros sekunti sen jälkeen kun sen on nostettu pöytään.
mä en vaan jaksa.

kai se on pakko.
itkettää ja vituttaa vaan niin paljon ettei vois vähempää kiinnostaa.
mieskin vaan makaa sohvalla eikä tee mitään, ei oo ees kuusta ottanut sulamaan vaikka lupas.
helvettiin koko joulu, jos ei lasta olis niin mä en edes viettäis joulua, ihan paska kulutusjuhla.

meil ainakin tuo pölyn määrä johtuu siit et on puulämmitys eli puista tulee ain pikkasen pölysä ja niitä polttaessa. ja pyyhin lattiatkin 3 kertaa viikossa kostealla (en pesuaineella) niin ei ainakaan lattias ole pölyä. muualta pyyhin pölyjä kun siltä tuntuu ja jaksaa.

imuroin joka toinen päivä, mut teen sen kunnolla eli kolmos mul siis menee noin 45 minsaa.

tavaroille pitää olla oma paikka ja jos ei ole niin hommaa vaik iso kori mihin saat ne ylimääräset. pyykkikorit makkareihin ja pesuhuoneisiin.

semmosta se on meilläkin, kaikil muil on älyn siistiä, mut yritän parhaani ja se saa riittää.
lapset auttaa niis mis osaa ja lelut pysyy omas huonees tai ne lähtee jäähylle (siis otan ne kassiin ja piilotan joksikin aikaa)

koita jaksaa, muista se et muutkin tekee osansa.

en mä saa tota miestä tekemään mitään.
olen aikanaan tehnyt sen et en vaan ole tehnyt mitään.
kaks kertaa viikon pätkät ja sit kun loppu puhtaat vaatteet ja astiat mieheltä niin se osti kertakäyttöastioita ja uusia vaatteita.
se ei laita tikkua ristiin tän talouden eteen, se ei varmaan koskaan ole imuroinut eikä ainakaan ikinä pessyt lattioita, se ei ole koskaan pessyt vessaa eikä mitään. että kiitos anopille taas.
mut ei sitä se paska häiritsekään!! kahden viikon jälkeen mun oli pakko siivota se vessa et pystyin käymään siellä.
mä en jaksa tota ihmistä!!! joulumieli ihan mennyttä.

Laita joulu vaan itsellesi ja lapsellesi. Anna sen miehen makaa perse homeessa siinä sohvalla ja tilata vaikka pizza kun te syötte jouluruokia ja herkuttelette ;) Välillä voit heittää sille rasvatuubin et vähän hoitelee makuuhaavojaan!
Älä anna tommosen pilata lapsen joulua!

Meilläkin on usein "kaaos" vaikka siivotaan säännöllisesti. Nyt oli kiva kun poikakin eilen huomasi, että edellisen siivouksen jäljiltä paikat pysyeet kohtuu siistinä ja siivoamin on helppoa. Ihanaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivo:
kai se on pakko.
itkettää ja vituttaa vaan niin paljon ettei vois vähempää kiinnostaa.
mieskin vaan makaa sohvalla eikä tee mitään, ei oo ees kuusta ottanut sulamaan vaikka lupas.
helvettiin koko joulu, jos ei lasta olis niin mä en edes viettäis joulua, ihan paska kulutusjuhla.

Lisää epätoivoa! tämähän alkaa olla jo ihan kunnon viihdettä! Ja lohdutukseksi: meillä on vielä kauheampaa, vaikka musta tuntuu että täällä siivotaan koko ajan, sekä minä että mies.

Täälä sama. Joka päivä vaan siivoon ja siivoon. Mutta aina on sotkusta. Asiaa ei auta yhtään, että mies ei pidä pätkääkään taloa järjestyksessä, mun ei tarvi olla ku puoli tuntia pois kotoa, niin tää on ku pommi. Mä luovutin sit tänään. Meillä on kyllä pieni kerrostalo asunto, kolme pientä lasta, että laitan sen syyks sit kaiken;) Me ei olla aattoa kotona joten olkoon talo täällä sotkujensa kera;)

Kuulostaa tosi tutulta. Tänä syksynä saatiin lisätilaa yläkertaan ja kummasti helpotti myös siivoamista. Sain potkaistua yläkertaan 3 lapsen vaatteet ja lelut niin johan oli alakerrassa väljän tuntuista-
Tsemppiä. JOs kovin alkaa ahdistaa niin sitten kandee miettiä kämpän vaihtoo. :)

Yhteistyössä