Miks meidän vauva vaan kiukkuaa, ikää 1kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Melkein koko valveilla olo ajan kiukkuaa. Mielestäni ei oo ilmavaivoja tms. On vaan tyytymättömän olonen.Joskus auttaa syli ja joskus ei. Illalla sit huutaa kurkku suorana jonkun aikaa kunnes nukahtaa.

saako tarpeeksi ruokaa? saako syyä rauhassa? saako nukkua tarpeeksi? saako olla myös itekseen, ettei koko ajan häiritä? eihän herätetä kesken unien?
vauvoilla ei montaa tarvetta oo ja jos ne on tyydytetty ihan satasen varmasti, niin sitten stereot isommalle. B)

meidän huusi kolme viikkoa yötä päivää. päivällä ei edes torkahtanut ennen viittä. ei tullut tarpeeksi maitoa. rauhoittui saman tien, kun ekan kerran sai korviketta pullosta!

Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
saako tarpeeksi ruokaa? saako syyä rauhassa? saako nukkua tarpeeksi? saako olla myös itekseen, ettei koko ajan häiritä? eihän herätetä kesken unien?
vauvoilla ei montaa tarvetta oo ja jos ne on tyydytetty ihan satasen varmasti, niin sitten stereot isommalle. B)

Vastaan kaikkeen mielstäni kyllä, mut enhän mä ihan sata varma voi olla. Kun ei tiiä mitä ton pienen päässä liikkuu.

mutta vauva ei siis itke ilman syytä, joten joku hänellä ei ole hyvin. itse olen lähtenyt siitä olettamuksesta, että vauvoilla on aina nälkä. eli vaikka ois sun mielestä jsut syöny eikä muka voi olla nälkä, niin usko pois, voi olla nälkä. käsittelykin vaikuttaa eli jos on ite hermostunu eikä jämäkät otteet, ni vauva ei tunne oloaan turvalliseksi. selkeä piävärytmi pitäs alkaa ton ikäsellä muodostumaan, jos on ihan normi ja terve.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juupa:
Mielestäni noin pieni vauva ei todellakaan kiukkua!? Sillä itkulla on varmasti joku syy, mikä pitää selvitellä.

Miten mä sen selvitän kun mielestäni kaikkee on kokeiltu?

Käy vaikka neuvolassa puhumassa asiasta. On varmaan joku hätä pienellä jos vaan itkee koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juupa:
Mielestäni noin pieni vauva ei todellakaan kiukkua!? Sillä itkulla on varmasti joku syy, mikä pitää selvitellä.

Miten mä sen selvitän kun mielestäni kaikkee on kokeiltu?

aloitat kokeilun aina alusta ku lista käyty läpi. tutustut vauvaan vielä, älä huoli, pian tiiät miksi se itkee ja miten itkut eroaa toisistaan. kipuitkunhan ehkä jo tunnistat ja se onki niin erilainen ku muut.

Nimenomaan tutustut vauvaan että opit häntä tulkitsemaan. Juttelet ja kujertelet, vaihdat vaippaa, syötät, jumppaat, hierot että oppii tuntemaan kehonsa.

Kanna kantoliinassa. Toiminu monenmonilla "vaativilla" vauvoilla. Omani on ollu kantoliinassa ja sylissä niin paljon syntymästä asti, etten oikein tiedä minkälainen se on jos sen jättää yksinänsä... Nyt viime aikoina oon vähän useammin jättäny lattialle "leikkimään" kun ite puuhailen jotain missä tää olis tiellä. Nyt tälläkin hetkellä nukkuu kantopussissa, tissi suussa :D