Miks meidän jääkaapissa on jatkuvasti vettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dipidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="pöllö";24492407]hei kertokaapamiksi jääkapista ttuulee vedet lattialle,siis sulattaa itse itsensä mut aina valuu lattialle??[/QUOTE]

Samasta syystä kuin yllä tai sitten se kaapin takunen on ahdas eikä tuuletu ja vesi valuu keräyslaatikosta yli, eikä haihdu, kuten pitäisi.

[QUOTE="pöllö";24492407]hei kertokaapamiksi jääkapista ttuulee vedet lattialle,siis sulattaa itse itsensä mut aina valuu lattialle??[/QUOTE]
Haihdutusallas on liian pieni tai sitten jääkaapin takana ei pääse ilma kiertämään eikä vesi haihdu ilmaan.

[QUOTE="jojo";24492594]Mulla on rautalankakoukku, jolla pyöräytän sitä muistaessani. Pelkkä mehupilli ajaa asiaa, jos sitä käyttää kyllin usein. Mä vaan yleensä muistan vasta, kun se reikä on jo tukossa ja silloin koukku on hyvä apu.[/QUOTE]

Minulla tähän mennestä kokeilluista parhaana avaajana toimii askarteluun tarkoitettu piipunrassi.
Mutta tuppaa samalla lailla kuin sinulla, muistumaan vasta sitten kun jääkaapin pohja lainehtii...
ja se aina vähän inha kuivattava.

Ohut rautalanka. Esim joku ohut sähköjohto.
Mulla on 2mm paksu 1-napainen kaiutinjohto jollan saan pidettyä jääkaappien reiät auki.
Täytyy työntää ihan alas asti, sinne haudutus-altaalle joka on kompressorin päällä, jääkaapin ala-osassa.

Uota sähköjohtoa pitää kokeilla.
Piipunrassi ulottuu vain noin 15 senttiä reiästä alaspäin.
Kiitos vinkistä!

Yhteistyössä