Miks mä tuun aina viimeisenä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Oma moka, oon itteni laittanu sellaseen muottiin että "Ei mulla niin väliä, muut eka ja minä sitten jos mahtuu/riittää/ehtii..." :ashamed: :kieh:

En oo ite aiemmin tätä tajunnut mutta nyt kun oon käynyt psykologin kaa keskusteleen erilaisista asioista niin huomasin tämän. Koen huonoo omaatuntoa itselleni ostamistani jutuista kotona ja töissä annan kaikkien pompottaa itteni alimmaiseksi. Esim. pomo ilmoitti että mun ois pidettäväkin koko loma kerralla eikä 2 osassa samana päivänä kun olin jäämässä 2 vkon lomalle enkä osannu sanoo kuin "joooooo" ja sit kiroilin koko 4 vkon loman kun meni talous sekaisin. Ja taas nyt, kauhee nälkä mut ei mie jäin tänne istumaan ja päivystämään kun toiset meni ekaks syömään ja mä päivystän puhelinta. Kotona on varmaan pojallakin jo tissijano ja koirilla pissihätä kun venyi noiden syömään lähtö. Kukaan ei edes kysy oisko mun pitäny päästä jo vaikka yleensä näihin aikoihin pääsen käymään kotona.

Ärrrrh, oma vika mutta kuinka tästä nyt korjaa itteensä itsekkäämmäksi?? :ashamed: :'( :$

Tuttu tunne!! Mulla on aivan samanlainen olo! Mutta tiedätkö mitä!!??? ENSIMMÄISEN KERRAN muutama vko sit sanoin ei, ja se tuntu hiton hienolta!!!! Täytyy kokeilla uudestaan!

:hug:
En mä tiedä miten, mut alota jostain "helposta", kieltäydy tai vaadi jotain mitä tarttet ja sitten jatkat sitä rataa. Ihmiset ei aina osaa ajatella sitä mitä joku muu toivoo, valitettavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Tuttu tunne!! Mulla on aivan samanlainen olo! Mutta tiedätkö mitä!!??? ENSIMMÄISEN KERRAN muutama vko sit sanoin ei, ja se tuntu hiton hienolta!!!! Täytyy kokeilla uudestaan!

Mun pitää kans kokeilla tota mahdollisimman pian =) Ongelma vaan on että usein multa ei edes kysytä vaan oletetaan että kyllähän se sille sopii kun on aina ennenkin sopinut.

:hug: Ensinnäkin sun pitää vaan opetella sanomaan ei.Ja opetella olemaan terveellä tavalla itsekäs.
Seuraavan kerran jos muut aikoo mennä ensin syömään,sanot vaan tiukasti,että sun on mentävä kotiin NYT ruokkimaan lapsi ja itses.
Sun pomolla ei olis olut oikeutta muuttaa sun lomaa noin vaan! :o
Varmasti vaatii opettelua,mutta pysyt tiukkana ja opettelet arvostamaan itseäs. :)

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Mun pitää kans kokeilla tota mahdollisimman pian =) Ongelma vaan on että usein multa ei edes kysytä vaan oletetaan että kyllähän se sille sopii kun on aina ennenkin sopinut.

Täähän mullakin on! Nyt vaan loppu!! Kotona tosin "sehän on äidin rooli", jäädä katsomaan et muut saa ensin vatsansa täyteen, ennenkuin itse ottaa ruokaa lisää tms. Mut ystäväpiirissä oon lopettanut kertakaikkiaan sellaisten ihmisten kanssa yhteydenpidon, joiden tiedän käyttävän mun ei-sanomattomuutta hyväksi.
Ja hitto sitä huonoa omaatuntoa, mikä tulee, jos et autakaan kun toinen on MUKA ihan hätää kärsimässä! Kukaan ei koskaan kysy multa esim. voisiko mein lapset mennä niille leikkimään tai yökylään, meillä kyllä on koko kylän kakaralauma vähän väliä, yhdenkin "ystävän" poika oli edelliskesänä viikon, enkä kiitosta tainnut kuulla!

Yhteistyössä