miks mä aina teen näin?? (rippijuhlien tarjoilut.ja turhis purkaus..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meille on vieraita tulossa 20 aikuista ja 10 lasta, noin niinkuin heti kun juhlat alkaa,sit Likan kavereita tulee myöhemmin ja muutama tuttavaperhe sit kun suurin hässäkkä on ohi.Kun tilat on vähän rajalliset niin pakko vähän porrastaa =)

Yhteensä odotan noin sataa kävijää (siis oma sakki mukaanlukien)
Tarjottavat ovat esillä seisovassa pöydässä keittiössä.

Olohuoneen ja työhuoneen lisäksi istumapaikkoja tulee paljon verannalle ja vähän pihalle.

Sushin ja salaatin osalta lasken että esillä vain yhdet tarjoiluastiat kerrallaan ja jääkaapista sitten keittiövastaavat täyttävät sitä mukaa kun pöydässä vähenee.

Minulla sikäli onnekas tilanne että on paljon tekijöitä, jotka haluavat osallistua.
Yksi tyttäristä, vävyistä ja miniöistä tekevät kolmestaan mansikkakakut.
Yksi tyttäristä miehineen paistaa juhla-aamuna focacciat.
Yksi tekee ennalta suklaacupcaket ja anoppi ja appi ovat juustokakkuvastaavia.
Minä teen suhsirullat edellisenä päivänä ja aamulla sitten salaatit.
(Pikkuleipiä leivon pakkaseen jo paljon aiemmin)

:)

Eilinen sushi ei kylllä enää ole kovin hyvää :(

[QUOTE="vieras";26455297]Eilinen sushi ei kylllä enää ole kovin hyvää :([/QUOTE]

Aijaa?
Taitaa olla makuasia tuokin.
Minä kun tykkään että paranee vain kun maku ehtii imeytymään tuorejuustoon.

Yritän tavallisestikin sitä tehdessäni jotta saisin tehtyä niin paljon että riittäisi parille päivälle.
Useimmiten tosin oku napsii palat jääkaapista ennen seuraavaa päivää - vaikka tekisi kuinka paljon.

Aijaa?
Taitaa olla makuasia tuokin.
Minä kun tykkään että paranee vain kun maku ehtii imeytymään tuorejuustoon.

Yritän tavallisestikin sitä tehdessäni jotta saisin tehtyä niin paljon että riittäisi parille päivälle.
Useimmiten tosin oku napsii palat jääkaapista ennen seuraavaa päivää - vaikka tekisi kuinka paljon.

No joo, mutta riisistä kyllä maistaa, että se on ollut yön yli. Hyvästä sushista siis. Mutta jos se on vähän sinnepäin sovellettua niin kai se menee. Kuulostaa snobilta ja vähän varmaan onkin :)

[QUOTE="vieras";26455320]No joo, mutta riisistä kyllä maistaa, että se on ollut yön yli. Hyvästä sushista siis. Mutta jos se on vähän sinnepäin sovellettua niin kai se menee. Kuulostaa snobilta ja vähän varmaan onkin :)[/QUOTE]

Omalla lailla olemme oppineet vuosien varrella soveltamaan.
Eli teemme sellaista mikä mielestämme parhaan makusta vaikka toki ei oikeaoppisinta olekaan. Ei taitaisi siis muutenkaan olla makuusi.

Tavallisesti näin:
Merlevän sisään riisiviinietikalla maustettua riisiä, graavilohta, porkkanaa, kurkkua, ruohosipulia, tuorejuustoa ja wasabia ja sitten rullaksi ja leikkaus:

sushia1_08042012.jpg

Omalla lailla olemme oppineet vuosien varrella soveltamaan.
Eli teemme sellaista mikä mielestämme parhaan makusta vaikka toki ei oikeaoppisinta olekaan. Ei taitaisi siis muutenkaan olla makuusi.

Tavallisesti näin:
Merlevän sisään riisiviinietikalla maustettua riisiä, graavilohta, porkkanaa, kurkkua, ruohosipulia, tuorejuustoa ja wasabia ja sitten rullaksi ja leikkaus:

sushia1_08042012.jpg

Millaista tuorejuustoa laitat? Laitatko avokadoa? Minä laitoin nyt viimeksi ekakerran ja oli lohen kanssa tosi hyvää, ei graavatun lohen siis. Ei minullakaan mitenkään oikeaoppista ole, mutta se tuoreus on kyllä oltava samanpäiväistä:)Teetkö niitä nurinpäin rullattuja, joissa tulee riisi pinnalle? Minä en saa niistä koskaan tarpeeksi ohuita rullia, tulee liian isoja suupaloja.

[QUOTE="vieras";26455367]Millaista tuorejuustoa laitat? Laitatko avokadoa? Minä laitoin nyt viimeksi ekakerran ja oli lohen kanssa tosi hyvää, ei graavatun lohen siis. Ei minullakaan mitenkään oikeaoppista ole, mutta se tuoreus on kyllä oltava samanpäiväistä:)Teetkö niitä nurinpäin rullattuja, joissa tulee riisi pinnalle? Minä en saa niistä koskaan tarpeeksi ohuita rullia, tulee liian isoja suupaloja.[/QUOTE]

Laitan avokadoa joskus mutta vieraissa nyt pari sellaista jotka muuten pitävät meidän sovelleussushistamme paljon mutta ovat avokadolle sille allergisia joten jätän pois. Teen joskus niitäkin joissa pinnalla siemeniä, mutta pidän niistä vähemmän kuin noista kuvassa olevista...

Juustona käytän perusphiladelphiaa, mutta myös maustetut tuorejuustot käyvät (esim ruohosipulilla maustetut).

Yhteistyössä