miks mä aina teen näin?? (rippijuhlien tarjoilut.ja turhis purkaus..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
:headwall:

Oikeesti, aina mä ensin kehitän simppelin tarjoilun, ja sit kuitenkin alan jossain vaiheessa keksimään jotain ihan muuta..|O

nyt asiaa helpottaa se,et oon sairaslomalla ja juhliin on melkein 3 viikkoa aikaa, yleensä ennen juhlia mä päätänkin tehdä jotain muuta edellisenä päivänä :kieh:

mun suunnitelma siis oli:

kinkkuvoileipäkakku (tää on pakko olla, muuten vieraat vetää herneet nenään, joka juhlien pakkotarjoilu siis )

savulohi-rieskarullat (kylmäsavulohesta)

jauhelihahyrrät (voitaikinasta)

karjalanpiirakat ja munavoi

Kermakakku (täyte vielä epäselvä)

mansikkahyytelökakku (sankari ei tykkää mansikoista, siks ei mansikkakermakakkua)

erilaisia muffinsseja, minikokoisia: banaanimuffinssi kinuskikuorrutteella, pätkismuffinsseja suklaakuorrutteella ja sitruunamuffinsseja salmiakkikuorrutteella

pikkuleipiä, varmaan vohveleita ja dominoita

mut nyt aloin sit miettii et jotain salaattiakin vois olla, ja jos vaihtaiskin noi lohirullat ja laittais savulohta, ja ehkä perunoita ja lihapullia ja ja ja ja ja ja

|O

ärsyttävää.

just tämmösen välttämiseksi tehdään sukujuhliin aina vakio tarjottavat eli lihavoileipäkakku ja lohivoileipäkakku, ja kermatäytekakku+ jotain pikkuleipää ja itse tehtyä juustoleipää.

kaveri bileet onkin sitten täysin eri juttu.

ja oikeasti kun mä tiedän et vieraat on ihan tyytyväisiä vähempäänkin tarjoiluun, mut mulla vaan mopo karkaa aina käsistä..ku on niiiiin kiva tehdä kaikkee kivaa..nyt mulla on vielä aikaakin ni.. :D
mä varmaan saan ruokkia taas naapurit ja kaikki kaverit seuraavan viikonkin ku tästä innostun taas..

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26453576:
ja oikeasti kun mä tiedän et vieraat on ihan tyytyväisiä vähempäänkin tarjoiluun, mut mulla vaan mopo karkaa aina käsistä..ku on niiiiin kiva tehdä kaikkee kivaa..nyt mulla on vielä aikaakin ni.. :D
mä varmaan saan ruokkia taas naapurit ja kaikki kaverit seuraavan viikonkin ku tästä innostun taas..
:D

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26453593:
mä voin sit 2.7 pitää palsta miittingin täällä :xmas:

mä voin tulla hakemaan ideoita, kaveri illanistujaiset tulossa.... ja ideoita on paljon, mies jo epäili että kaikki lähtee meiltä pyörimällä pois....:snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26453632:
vaikea miettiä miten nälkä porukalla on ku konfirmaatio alkaa vasta 14 joten kaikki on varmaan syöny ruoan jo aiemmin et ihan ruokaa ei viitti laittaa, mut sit kyllähän porukalla taas 17 aikoihin on jo kova nälkä..aaaaargh.

Tai sitten kaikilla on kova nälkä jo aluksi. Ovat nukkuneet pitkään ja syöneet aamupalan, alkaneet pukeutua klo 12 .

[QUOTE="Vieras";26453718]Tai sitten kaikilla on kova nälkä jo aluksi. Ovat nukkuneet pitkään ja syöneet aamupalan, alkaneet pukeutua klo 12 .[/QUOTE]

niinpä..siks mä mietinkin et pitäiskö salaatteja tehdä vielä lisäksi..jos ihan vihreä salaatti, sit fetaa, sipulia jne erikseen, ja vaikka perunasalaattia.

paljon tulee myös lapsia, jotka kuitenkin tarvii jo iltaruokaa tossa juhlien aikana, ettei tarvii kiirehtiä kotiin syömään.

voi niin tuttu tunne ;-)
minunkin piti tehdä jotain yksinkertaista mutta lopputulos oli:
-chililohi
-savustettu siika
-marinoitu sisäfilee
-erilaisia pikku lihapullia
-kanapastasalaatti
- vihreä salaatti
- marinoidut oliivi, marinoitu feta
- vesimelonia, viinirypäleitä jne en edes muista kaikkiea

-mansikkabrita
-mangojuustokakku
-kinuskikakku
-pikkuleipiä

Mutta mä niin tykkään juhlien järjestämisestä

• Tykkää
Reactions: keppälerttu
Minulla ei tällä kertaa ole menossa yli tarjottavien kanssa.
Sen sijaan mietin juhannussalkoa, kukkia ja "vieraskirjapuuta" ja muuta vastaavaa väkerrettävää ilmeisestikin enemmän kuin "järkevää".

Ja jos budjetti sallii niin olisi kiva laittaa kahdet juhla-asuja koko perheelle.
Juhlat täällä kun kahtena päivänä.

Ja...

• Tykkää
Mitä olet kutsuihin laittanut? Oletko viitannut siihen ihan kakkukahvilinjaan, mitä tuo alkuperäinen suolaisineen on? Vieraat varautuvat yleensä sen mukaan, mitä olettavat tarjoilun olevan.

Minulla ei tällä kertaa ole menossa yli tarjottavien kanssa.
Sen sijaan mietin juhannussalkoa, kukkia ja "vieraskirjapuuta" ja muuta vastaavaa väkerrettävää ilmeisestikin enemmän kuin "järkevää".

Ja jos budjetti sallii niin olisi kiva laittaa kahdet juhla-asuja koko perheelle.
Juhlat täällä kun kahtena päivänä.

Ja...

mä en oo vielä ihan noin pitkälle ehtiny =) mut tuo vieraskirja pitää muistaa (mikä toi vieraskirjapuu muuten on? ) tai itseasiassa vois ostaa nätin kansion, sais sit kortit ym sinne samaan.

Pihalle laitetaan katos, ja ulkokalusteita pitäis jostain vielä lisää lainailla, ja vähän astioita vielä haalia.

[QUOTE="vieras";26454168]Mitä olet kutsuihin laittanut? Oletko viitannut siihen ihan kakkukahvilinjaan, mitä tuo alkuperäinen suolaisineen on? Vieraat varautuvat yleensä sen mukaan, mitä olettavat tarjoilun olevan.[/QUOTE]

en ole kutsuihin laittanut mitään, kaikki kutsutut on sellaisia joiden kanssa ollaan kokoajan tekemisissä, joten ehdin kyllä heitä informoimaan tarjoilusta =)

Saako kysyä Mummeliisa mikä teidän menu on?

Itse kun ajattelin mennä ihan sopalla+leivällä ja jälkkäriksi kakkua, juustokakkua ja pikkuleipiä.

Meillä tarkoitus tarjota

- PALJON sushia
- kahta eri salaattia (välimelensalaattia ja kanasalaattia)
- tuoretta focacciaa

- mansikkakakkua
- juustokakkua
- pikkuleipiä
- suklaisia cupcakeja.

:)

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26454179:
mä en oo vielä ihan noin pitkälle ehtiny =) mut tuo vieraskirja pitää muistaa (mikä toi vieraskirjapuu muuten on? ) tai itseasiassa vois ostaa nätin kansion, sais sit kortit ym sinne samaan.

Pihalle laitetaan katos, ja ulkokalusteita pitäis jostain vielä lisää lainailla, ja vähän astioita vielä haalia.

Meillä on myös tavallisesti ollut vieraskirja johon sitten korttien lisäksi talletettu myös valokuvat.
Tänä vuonna mietin hiekkaiseen ämpäriin istutettavaa käppyrräistä puunrunkoa (paperikukkakoristein?) ja valmiiksi leikattuja ja kauniilla naruilla varustettuja pieniä lappuja, joihin joakienn vieras saisi kirjoittaa nimensä ja tervehdyksensä ennen kuin ripustaa ne puuhun muidenkin luettavaksi...

Lisäksi miettinyt ketä tuttuja raaskii pyytää laulamaan tai puhumaan.
Ja...

• Tykkää
Onhan tuossakin Mummeliisa jo vaikka miten! Mihin ihmeeseen saatte mahtumaan nuo kaikki vai onko teille tulossa vähän vieraita? Miten laitat sushin tarjolle, eikö sen kanssa pidä olla aika tarkka pilaantuvuuden suhteen? Oho, tulipa paljon kysymyksiä :)

Meille on tulossa n. 70 h ja tuntuu että yksinkertaisellakaan tarjoilulla ei saa mahtumaan mihinkään..

Onhan tuossakin Mummeliisa jo vaikka miten! Mihin ihmeeseen saatte mahtumaan nuo kaikki vai onko teille tulossa vähän vieraita? Miten laitat sushin tarjolle, eikö sen kanssa pidä olla aika tarkka pilaantuvuuden suhteen? Oho, tulipa paljon kysymyksiä :)

Meille on tulossa n. 70 h ja tuntuu että yksinkertaisellakaan tarjoilulla ei saa mahtumaan mihinkään..

Yhteensä odotan noin sataa kävijää (siis oma sakki mukaanlukien)
Tarjottavat ovat esillä seisovassa pöydässä keittiössä.

Olohuoneen ja työhuoneen lisäksi istumapaikkoja tulee paljon verannalle ja vähän pihalle.

Sushin ja salaatin osalta lasken että esillä vain yhdet tarjoiluastiat kerrallaan ja jääkaapista sitten keittiövastaavat täyttävät sitä mukaa kun pöydässä vähenee.

Minulla sikäli onnekas tilanne että on paljon tekijöitä, jotka haluavat osallistua.
Yksi tyttäristä, vävyistä ja miniöistä tekevät kolmestaan mansikkakakut.
Yksi tyttäristä miehineen paistaa juhla-aamuna focacciat.
Yksi tekee ennalta suklaacupcaket ja anoppi ja appi ovat juustokakkuvastaavia.
Minä teen suhsirullat edellisenä päivänä ja aamulla sitten salaatit.
(Pikkuleipiä leivon pakkaseen jo paljon aiemmin)

Meillä on kokeiltu kaikkea ja vähän muutakin rippi- ja yojuhlissa.

Fiksuin ja meille sopivin menu on ollut se, että on 3-4 erityyppistä salaattia, savumuikkuja + kastike ja lihapullia + paholaisenhilloa sekä leipävalikoima ja levitteet sekä kakkupuffet 3 kakusta ja joku keksilajitelma läheisestä konditoriasta tai kotileipomosta.

Ja muuten. Kirjahylly on yllättävän kätevä paikka laittaa kolmeen tai neljään kerrokseen tarjoilut, jos tila on pieni.

Yhteistyössä