Miks lastenhuoneissa tarvii aina olla NallePuh-verhot ja Bambi-boordit?

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:

Tuossa 2½v. pojan huone.
Pienempi kirjahylly on toisella seinällä, tilalla sohva. Verhot on lyhyemmät ja kuvina on koiria. Ei siis Nalle-Puh yms. verhoja ja boordeja meillä. Tapetit on siniset jotka kestää pyyhkimistä nihkeällä. [/quote]

Teillä on samanväriset ja muotoiset matot, kuin meillä. Onnittelen loistavasta valinnasta ;)

Hmm... No meilä pienten poikien (3 ja 5v) huoneessa on spidermanverhot kun ite halusivat. Mattoja on monta, myös se automatto tarvittaessa, kun leikkivät paljon pikku-autoilla. Tytön huoneessa (8v) ja pojan (9v) on tädin virkkaamat pitsiverhot eikä mitään prinsessa ym. disney-hökötyksiä...

Ei tule meidän lastenhuoneeseen nallepuhia, bambeja eikä boordeja. Seinät maalataan luultavasti lime/sininen. Listat mustat niinkun muuallakin yläkerrassa. Kirjahyllyks/tavaroiden säilytystilaks ollaan ajateltu sellasta tilanjakajalokerikkohyllyä. Lattialle haaveilin saavani oikein kunnollisen vanhan aikaisen räsymaton vihreä/valkoinen-sävyillä. Poika on vasta kohta 2.v, niin ei onneks osaa oikein vaatia vielä mitään.
Automaton saa poika myöhemmin, jos haluaa
:)

Meillä on lastenhuoneessa ihan samanlaiset tapetit kuin vanhempien makuuhuoneessa ja verhoina on aitoa 70 lukua, ruskeaa.
Ei ole mitään disneyjuttua missään, seinällä on kirpparilta ostetut kanitaulut.

Meillä on lastenhuoneen seinät ja lattia sellaiset, että ne voisi muuttaa esim. vanhempien makkariksi käden käänteessä. Väriltään siis. Ei silmille hyppiviä tapetteja, boordeja tms. Tauluilla, matoilla ja huonekaluilla saa lapsillekin ihmeitä aikaan :)

Eipä löydy Disneytä pojan huoneesta, mutta sammakoita löytyy. Ostin Anttilasta (tai halvempaa se oli metrihinnaltaan NetAnttilassa) vaaleansinipohjaista sammakkokangasta, josta tein verhot ja sängynpeiton pojalle. Tuli todella kivat. Muistankohan nyt oikein, mutta Forumin J&J:ssä taitaa olla samaa kangasta sovituskoppien verhot...

Muuten meillä on pojan huoneessa seinissä kahtaa hillittyä sinistä ja kalusteet antiikkipetsattua puuta. Kyllä äiti on ne valinnut, mutta ottaen huomioon sen, että kyseessä on kuitenkin lapsen huone, ei olohuone.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Siis eikö kyse nyt ole LASTEN huoneesta?

Mulla ei tulis mieleenikään kieltää tyttöämme jos tahtois jotku no esim just tollasen vaaleenpunaset prinsessa verhot. Se on lapseni huone ei mun pääasia että lapsi siellä viihtyy, leikkii ja nukkuu.

Tätä on helppo peesata :)

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Just tämmöset http://www.murmeli.fi/verkkokauppa/prinsessat-matto-p-579.html on niiiin kammottavia! :x

meillä on melkein tuollanen :ashamed:
tyttö sen valitsi ja mikäpä oon sitä kieltämään kun hänen huoneeseen se tuli eikä mun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulla ei tulis mieleenikään kieltää tyttöämme jos tahtois jotku no esim just tollasen vaaleenpunaset prinsessa verhot. Se on lapseni huone ei mun pääasia että lapsi siellä viihtyy, leikkii ja nukkuu.

Peesi tähän! Eivät kyllä ole vielä itse osanneet huoneeseen mitään valita, mutta olen pyrkinyt tekemään siitä kivan leikkihuoneen näköisen. On automattokin lattialla ja paljon käytössä. Älkää olko niin tiukkapipoja... :hug:

Meillä on lastenhuoneessa Nalle puh ja Mikki hiiri matot sekä yks jos toinenkin Nalle puh-pehmo.
Lisäksi on Muumi ja Nalle puh-pussilakanat.
Jotenkin mä en vois olla ilman noita disney juttuja,ne on pakollisia meillä lastenhuoneisiin :heart:

Meillä neitin huone on söpön vaaleanpunainen :) Ja itse sai värin valita, se on hänen huoneensa. Ei äitin hyväksyntää tässä tarvinnut...

Katotaan sitten murkkuiässä; kaverin tyttö maalasi 16-vuotiaana huoneensa, kun vanhemmat olivat yhden yönseudun mökillä. Ei hyväksyttänyt äidillään suunnitelmiaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja NtiTurhamainen:
Ei oo meillä nalle puh- verhoja tai bambi-boordeja.
Eikä oo sitä autoratamattoakaan.
Mäkään en oikeen tykkää.Lastenhuoneista löytyy vaaleeta violettia,vaaleenpunasta,pähkinää jne....

näin meilläkin, mutta autorata matto löytyy koska on lahjaksi saatu :)

ei oo kumpiakaan mut nalle puh matto ja tauluja kyllä löytyy :whistle: mäkin kyllä tykkäisin sisustaa eri tavalla mutta poika on itse aika paljon saanut vaikuttaa huoneensa sisustukseen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sopraano:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Peesi tähän! Eivät kyllä ole vielä itse osanneet huoneeseen mitään valita, mutta olen pyrkinyt tekemään siitä kivan leikkihuoneen näköisen. On automattokin lattialla ja paljon käytössä. Älkää olko niin tiukkapipoja... :hug:

Aamen. Se on lapsen huone.

Inhoan kaikkia Disney-juttuja, joten niitä ei meidän lastenhuoneista löydy!!

Meillä molempien poikien huoneiden päävärinä on punainen, joka näkyy lähinnä tekstiileissä ja pikkutavaroissa, seinät ovat valkoiset sekä yksi seinä harmaa. Ja vaikka värinä onkin ns. tyttöjen väri, vaikka ikinä en ole ymmärtänyt tällaista jaottelua, niin silti on kivan poikamaiset huoneet molemmilla.

Meillä on autorata matto ja siksi, kun mie siitä tykkään ja poju on niin automiehiä, että! Verhot on etupuolelta ralliruutukangasta ja toiselta puolelta punaiset. Seinillä on monsteriauto- ja cars-leffa-julisteita. Pieni pöytä on ja pari ralliruututuolia ja sängyssä salama mcqueen-päiväpeitto. Mie oisin mieluusti sisustanu vaikka vihreäsävyiseksi ja dinosauruksia tai muuta, mut poju on niin hulluna autoihin, ni mikäs siinä. Nyt on sit autohuone :D

En ikinä laittaisi boordeja mihinkään huoneeseen, musta ne on mauttomia milla tahansa kuviolla. Lastenhuoneeseen (joka on siis vasta suunnitteluasteella) laittaisin selkeitä yksivärisiä pintoja ja puisia kalusteita sekä ehdottomasti puuvillamatto jonka voi pestä tarvittaessa. Verhotkin vielä pitäisi tässä yksinkertaisessa linjassa. Sen sijaan esim. lakanat voivat ollakin jotain nalle puh- linjaa ja kyllä niitä löytyy ihan leluina niin paljon ettei lapsi taatusti kaipaile enää tauluja seinille.

Ajatellako lasta vai itseään, siitähän tuossa on kyse. Kyllä meillä lapset saa tyylivapaan huoneen, sellaisen kuin itse haluavat. Ehtivät oppia sitä hienostelua ja värien yhteensopivuutta ja niissä rajoissa sisustamista sitten myöhemminkin. Tärkeintähän on että lapsella on itsensä näköinen huone jossa hän viihtyy, ei se että äiti saa laittaa kuvia lastenhuoneen sisustuksesta kaksplussalle ja saada siitä kehuja.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
En ikinä laittaisi boordeja mihinkään huoneeseen, musta ne on mauttomia milla tahansa kuviolla. Lastenhuoneeseen (joka on siis vasta suunnitteluasteella) laittaisin selkeitä yksivärisiä pintoja ja puisia kalusteita sekä ehdottomasti puuvillamatto jonka voi pestä tarvittaessa. Verhotkin vielä pitäisi tässä yksinkertaisessa linjassa. Sen sijaan esim. lakanat voivat ollakin jotain nalle puh- linjaa ja kyllä niitä löytyy ihan leluina niin paljon ettei lapsi taatusti kaipaile enää tauluja seinille.

Ja kalterit vielä ikkunaan niin ahdistava tunnelma on valmis.

Meillä onki Karvinen verhot pojan huonessa! Olivat mulla aikanaan ja tykkäsiin niistä sillon ja tykkään edelleen. Kaapissa olisi myös aidot 70-luvun Mikki Hiiri-verhot, mutta niitä en ole ripustanut kun pohja on kirkkaan oranssi. :/

Yhteistyössä