Miks kaikki käyttää farkkuja ja pukeutuu muutenki ni tylsästi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Obladii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Obladii

Vieras
Miten farkuista on tullut Suomen kansallisvaate?
Pienille lapsille ei usein pueta farkkuja, samoin vanhukset ei juuri käytä niitä. Mutta kaikki aikuiset, niin miehet kuin naiset käyttää aina vaan farkkuja.
Varsinkin ylipainoisille farkut ei mun mielestä sovi, paremmin naisille kävis hame niin ei näyttäis niin tiukalta.
En ihan tajua sitä, kertokaa miksi ne farkut on niin hyvät?

Huvitti yks päivä kun tulin töistä, näin rautatieasemalta päin vyöryvän "mustan massan" : just oli tullu juna Helsingistä, ja mustapukuiset ihmiset vaelsi asemalta. Niin, mustapukuiset. Kaikilla järjestäen tummat takit ja housut, niin miehillä kuin naisilla.
Itse olen niitä harvoja jotka talvellakin käyttää hametta ja saan siitä joskus omituisia katseita.

Mä käytän joskus hametta ja voisin käyttää useammin jos mulla olisi toinenkin. Olen pitkään etsinyt, mutta kaikki, joista pidän ovat olleet liian isoja. Mun on muutenkin vaikea löytää sopivankokoisia vaatteita, koska olen kai aika pienikokoinen, mutta aikuinen, joten en mitään teinivaatteita halua pitää. Niinpä joudun pitämään aika usein farkkuja tai legginsejä, koska niissä on yleensä paljon kokoja.

Suomessa vain pukeudutaan niin tylsästi, tavismaisesti. Sen tietää jokainen joka on käynyt ruotsia pidemmällä. Sääolosuhteilla on kyllä varmasti vaikutuksensa asiaan.

Mä en käytä farkkuja kuin harvoin... Muu pukeutuminen taas on ihan puhtaasti raha-kysymys. Ostan vaatteita jotka sopivat mahdollisimman monen muun vaatteen kanssa yhteen ja musta ei mene koskaan pois muodista :D Aina voi käyttää mustaa jos muuta ei ole. Mulla on ihan varmasti maailman tylsin vaatekaappi mutta kun epätoivon hetki iskee niin ajattelen että "rumat ne vaatteilla koreilee", sitten katson peiliin ja unohdan senkin lausahduksen xD

Lapsilla on kyllä monipuoliset vaatevarastot. Harmittaa vaan kun pojalle ei meinaa millään löytyä kirkkaita ja puhtaita värejä vaatetukseen :/

Töissä käytän tummia pitkiä suoria housuja. :D Farkut ovat mukavat. Musta on lempivärini vaatteissa. Miksi? No siksi, että ekaluokkalaiseni täyttää perheen pinkkiin pukeutumis -kiintiön.

Ei se ollutkaan tuulipuku kansaa ?:whistle: No jooh..farkut on okkei vaate ja niitäkin saa minkä sväyisenäkin ja kuin koristeellisena melkee jo mistä vaan. Mutta tohon että mihin väreihin pukeudutaan...olen kans huomannut että tosi monella tummat vaatteet. Ite käytän kans mustaa mutta aina jotaa päällä värikästäkin jotaa ettei näytä kuin hautajaisiin menossa. Tummat värit on kai turvallinen väri. Ei tarvitse erottua massasta.

Mä käytän farkkuja ehkä kerran viikossa. Pidän enemmän muunlaisista housuista. Mustasta väristä sen sijaan olen aina pitänyt -se on tyylikäs ja siisti väri tilanteeseen kuin tilanteeseen. Ja lisäksi se ei ainakaan levennä. :D

Mä tunnustan olevani farkkuihmisiä ja että mulla on niitä kaapissakin yli 20 paria. :) Ne on niin helpot ja kätevät aamuisin, liian helpot. :) Tuosta mustasta ja tummista väreistä olen aivan samaa mieltä kanssasi. Esim. baareissakin näyttää yli 90%:lla olevan musta toppi. Siellä mulla muuten on yleensä joku mekko päällä ja jos on toppi, se ei ole musta. :)

Nyt mulla on päällä, mustat farkut, musta trikoopaita, musta lyhytperhoshihainen neule, Kaulakoru, jossa on todella isoja valkoisia helmiä roikkumasta mustasta leveästä pitsinauhasta ja helmikorvikset, joissa musta kukka. :D Tänään vain tuntui mustalta.

En pidä hameita kuin kesällä, muut ajat kuljen farkuissa. Eipä ole muitakaan housuja oikein vastaan tullut, paitsi toppahousut ja suorat mustat housut joita pidän juhlissa. Housujeni pitää kestää kulutusta joten ihan ohkaset kangashousut ei käy. Reisareitakin olen pitänyt, joskus kun oli hoikka teini.
Nyt on taas se ongelma, että koko vaatekaappi piti pistää uusiksi ja olenkin etsinyt vähän erilaisia vaatteita. Löytyy yhdet sopivat farkut ja suorat mustat housut mutta siinä ne housut sitten olikin. Paitojan olen etsinyt ja pari vartalonmyötäistä trikoopaitaa olen löytänyt, huppareita onkin vaikka kuinka paljon kertynyt vuosien mittaan, niillä on ollut kätevä peittää vyötärön löysät. Valitettavasti kaupat tarjoavat aika paljon tummia värejä tai sitten riemunkirjavia höystettyinä ties millä painatuksilla. Mielummin ostan sitten tummempaa kuin semmoisen vaatteet jota en voi käyttää kaikissa tilanteissa.
Minulla kun ei kuitenkaan paljoa vaatteita ole jotka sopisivat.

Töiden sanelema pakko käyttää housuja ja farkut on jokseenkin kätevimmät tarkoitukseen. Hameita kyllä käyttäisin mielelläni enemmänkin, mutta yllätyin kun yritin etsiä hametta juhliin viikkos sitten, kun kaupoissa ei yksinkertaisesti ollut puolihameita ollenkaan. Ainoastaan farkkuhameita löytyi tai sitten mustia kotelomekkoja. Eli osittain on myös kauppiaiden sanelemaa farkkujen käyttöni.

Farkut on mukavat jalassa ja sopivat lähes joka tilanteeseen. Mun on töissä helpompi tehdä töitä farkut jalassa ja pitkähihaisen t-paidan, kuin hameen ja vaikka vastaavan t-paidan, koska farkkukangas on niin kestävää. Ei haittaa vaikka levyt tms ottaa kiinni. Farkkukangas kestää. Käytän kyllä paljon myös farkkukankaasta tehtyä pitkää hametta tai vastaavaa joka on tehty vakosametista. Niissäkin kestävä kangas. En jaksa vaihtaa vaatteita töistä kotiin tullessa vaan samoilla mennään, ellen vaihda verkkareihin tai yöpukuun.... :D

Hame on kesävaate mulle, talvella siinä jäätyy. Farkut on siitä hyvät, että niihin ei tartu koirankarvat. Talvella hameen kanssa pitäisi käyttää paksuja sukkahousuja ja niihin tarttuu todella herkästi koirankarvat ja ne ei enää sitten ole mitenkään kivannäköiset.

Yhteistyössä