Miks juur mun veli :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Justme2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Justme2

Jäsen
10.11.2007
696
0
16
Minun pikkuveli on 6v ja häntä kiusataan omalla kotipihallaan. Ensin häntä nuoremmat leikkivät veljeni kanssa päivittäin. mutta veljeeni vuotta vanhemmat pojat ja yksi tyttö kiusasivat häntä ja löivät jopa kepeillä ja haukkuivat kaikkea mitä veljelläni on, pyörä, vaatteet ja jopa VANHEMMAT!!!

No nytte ne isommat on saaneet käännettyä kaikki vanhempieni kotipihalla olevat lapset veljeäni vastaa ja koko helvetin klaani kiusaa veljeeni!!!
:'( Äitini on käynyt kärsivälisesti jokaisen vanhemman läpi ja kertonut mitä on tapahtunut mutta se ei auttanu vaan alko pahempana tää kiusaaminen. äitini kertoi tänään että taas oli veljee haukuttu rumaksi kiharapääksi (hänellä on ihanat enkelikiharat...aivan valkoiset hiukset :) )

mulla keittää sappi siis niin paljon että ei voi edes sanoin kuvailla...Oon ajatellu veljeäni koko päivän ja välillä on tullu oikein raivoitkukohtauksia kun ottaa päähän niitten ipanoiden touhu! :ashamed: :ashamed: eli siis mitä mä voin asian hyväks tehdä? mä olen valmis ihan mihin vaan että veli sais olla rauhassa kun ei parka uskalla enää ulos mennä niiden takia :(

Lapset osaa olla tosi inhottavia...Itsellä tytär, ja sen verran iso jo, että mukana kuvioissa on välillä jos jonkinlaista "syrjintää." Kurja katsoa vierestä. Luulisi vanhempien puuttuvan asiaan, itse ainakin puuttuisin todella topakasti, jos kuulisin lapseni käyttäytyvän noin. Onneksi veljelläsi on noin ajatteleva huolehtiva sisar.

Alkuperäinen kirjoittaja Iines:
Lapset osaa olla tosi inhottavia...Itsellä tytär, ja sen verran iso jo, että mukana kuvioissa on välillä jos jonkinlaista "syrjintää." Kurja katsoa vierestä. Luulisi vanhempien puuttuvan asiaan, itse ainakin puuttuisin todella topakasti, jos kuulisin lapseni käyttäytyvän noin. Onneksi veljelläsi on noin ajatteleva huolehtiva sisar.

joo ei oo kiva kuulla että ei se sun veljes uskaltanu tänäänkään mennä ulos. siis tätä syrjintää jatkunut jo 2 vuotta...

:ashamed:

Mä en kanssa ymmärrä eikö aikuiset ihmiset saa kakaroitaan kuriin, keittää ihan tosissaan tollanen kiusaaminen yms syrjiminen. Pikku pennut hyppii silmille minkä kerkee ja kukaan ei tee mitään, auta armias jos menet itse sanomaan niille kiusaajille, sillonkos meteli nousee.

Alkuperäinen kirjoittaja Vihanen:
Mä en kanssa ymmärrä eikö aikuiset ihmiset saa kakaroitaan kuriin, keittää ihan tosissaan tollanen kiusaaminen yms syrjiminen. Pikku pennut hyppii silmille minkä kerkee ja kukaan ei tee mitään, auta armias jos menet itse sanomaan niille kiusaajille, sillonkos meteli nousee.

mun täytyy myöntää että tossa vuosi sitten kävin kirjaimellisesti kiljumassa niille ku näin omin silmin että veljen kädessä ollut tikku otettiin väkisin pois ja sen jälkeen huitastiin vatsaan ja kovaa!!

Ja KEHTASIVAT väittää että ei se mennyt niin vaan että veljeni löi sitä poikaa!!! itse kun näin miten homma meni! |O

Tilanne on kyllä tosi ikävä... Voisitko sinä yrittää puhua noille lapsille. Siinä on vaan se pointti, että näiden "kullanmurujen" vanhemmat hermostuvat, kun ei meidän lapsi tee ikinä mitään... Toivotaan, että vanhemmat antaisivat kurinpalautusta tenavilleen.

Toivottavasti helpottaisi, hirveää, jos tuollainen on jo kestänyt vuosia:(

Mä vedin kerran turpaan yhtä kundia joka kiusasi mun veljeä. Olin tosin silloin itse 11 v. Eipä kiusannut sen jälkeen.
Tosi kurjaa tuollainen. Uskomatonta, että kiusaajien vanhemmat eivät puutu asiaan |O . Onko veljesi eskarissa? Jos kiusaajia on samassa eskarissa niin siellä voisi ottaa asian puheeksi. Ja kiusaajien koulullekin (jos ovat koulussa) voi soittaa, siellä puututaan asiaan jos omat vanhemmat eivät puutu. Siis keskustelevat, jne. Ja vanhemmatkin voi ottaa asian vakavammin jos eskari/koulu puuttuu asiaan. Näin tehtiin erään tuttavan tapauksessa, vaikka kiusaamista ei koulussa tapahtunutkaan, eikä kiusattu ollut samasta koulusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mä vedin kerran turpaan yhtä kundia joka kiusasi mun veljeä. Olin tosin silloin itse 11 v. Eipä kiusannut sen jälkeen.
Tosi kurjaa tuollainen. Uskomatonta, että kiusaajien vanhemmat eivät puutu asiaan |O . Onko veljesi eskarissa? Jos kiusaajia on samassa eskarissa niin siellä voisi ottaa asian puheeksi. Ja kiusaajien koulullekin (jos ovat koulussa) voi soittaa, siellä puututaan asiaan jos omat vanhemmat eivät puutu. Siis keskustelevat, jne. Ja vanhemmatkin voi ottaa asian vakavammin jos eskari/koulu puuttuu asiaan. Näin tehtiin erään tuttavan tapauksessa, vaikka kiusaamista ei koulussa tapahtunutkaan, eikä kiusattu ollut samasta koulusta.

eskarissa hän on ja onneksi ei siellä kiusata...kauhulla odotan ensi vuotta ku raukka parka joutuu samaan kouluun noitten kanssa! jos se sielläkin jatkuu niin onneksi tunnen rehtorin kun olen itsekkin samaisen ala-asteen käynyt ja se reksi tietää että olen aika pala purtavaksi...
Onneksi äiti on vissiinkin muuttamassa turkuun ennen kun veljen koulu alkaa.

Ikävä kyllä minäkään en osaa auttaa sinua, mutta tuli melkein tippa linssiin täälläkin, kun ajattelen pientä :'( todella ikävää tuollainen, minä kyllä koittaisin puhua sekä kiusaajille, että vanhemmillekin ja tuo kouluun ilmoittaminen saattaisi myös olla oikein hyvä vaihtoehto. Tsemppiä ja koittakaahan saada kiusaaminen loppumaan :hug:

Tosi ilkee tilanne!

Meillä täs pihapiirissä asuu yks poika joka kiusas mein poikia ihan jatkuvasti. Ajo fillarilla kuopuksen jalkojen yli ett tuli mustelmia, puristi käsivarret mustelmille ym. Mä kerran menin sanomaan sen äidille asiasta, niin sehän kääns asian päälaelleen. No, kiusaaminen jatku koulumatkoilla vanhimman pojan kohdalla, mä ilmotin pojan opettajalle. Se loppu vähäks aikaa. Jotain pientä taas oli yhdessä vaiheessa, mutta nyt sillä on ollu sellanen kausi, että ei oo kiusannu mitenkään ihmeemmin.

Tässä pihassa onneks mein alakerran naapurin yks poika (nelosella tai vitosella) puuttuu herkäst asiaan jso näkee. Että tiiä johtuuko siitä sitten tää kiusaamattomuus.

Mutt jos kiusaaminen vaan jatkuu ja jatkuu, vaikka kiusaajien vanhempia on asiasta valistettu, suosittelen ottamaan yhteyttä poliisin tai sossuun. Jos se auttais!

Paljo haleja ja voimia!! :hug:

mahtaisiko se auttaa jos son niille kiusaajille suoraan että jos ei tää lopu niin soitan poliisit ja ne tulee hakemaan tai jotain. ei kerran vanhempia muksujensa touhu tunnu kiinnostavan...saavat kyllä mun puolesta tulla meijän oven taa keskustelemaan jos kiinnostaa... |O

Voi että mullekkin tuli niin surku kun luin kirjoituksesi :(. Mä oon niin äkänen akka että kävisin varmaan räyhäämässä niille vanhemmille että eikö ne saa penikoitaan kuriin! Mulla itellä 7-vuotias poika, ja auta armias jos joku sitä kiusais, saatikka jos kuulisin että se ite kiusais jotain! Tässä meidän pihapiirissäkin pyörii jos jonkinlaista pikkunilkkiä, ja mä (sekä pari muuta naapuria) säännöllisesti niille pidetään kurinpalautusta. Ei ne sitten vähään aikaan uskalla täällä naamaansa näyttää.

Tiedän yhden isä joka videoi pihan tapahtumia ja sitten antoi kopsut vanhemmille saatesanoin että asia lähtee eteenpäin jos kiusaaminen ei lopu. Fyysinen väkivalta loppui mutta nimittely ikävä kyllä jatkui.
Joidenkin lasten vanhemmat ovat sitä mieltä että viidakon laki on paras eli jokainen opikoon itse pitämään puolensa. Niin ja jostainhan ne lapset on saaneet mallin kiusaamiseen helppo arvata mistä. Jos aikuiset sallii kiusaamisen niin lapset oppii että se on sallittua . Ikävää.

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Voi että mullekkin tuli niin surku kun luin kirjoituksesi :(. Mä oon niin äkänen akka että kävisin varmaan räyhäämässä niille vanhemmille että eikö ne saa penikoitaan kuriin! Mulla itellä 7-vuotias poika, ja auta armias jos joku sitä kiusais, saatikka jos kuulisin että se ite kiusais jotain! Tässä meidän pihapiirissäkin pyörii jos jonkinlaista pikkunilkkiä, ja mä (sekä pari muuta naapuria) säännöllisesti niille pidetään kurinpalautusta. Ei ne sitten vähään aikaan uskalla täällä naamaansa näyttää.

Meillä tuolla vanhempien tykönä on kans käyty huutamas niille porukoille mutta sitte ku lapset tulee kotiin niin kaikki menee lässytykseks eli älähä kulta pikkuinen murumussukka viitsi kiusata kun pojalle tulee paha mieli...otakko karkkia... tämän lauseen olen itse kuullut... pahimman kiusaajan äiti!

Alkuperäinen kirjoittaja Jussi:
Annat turpaan niille kaikille vaan, kyllä oppivat.

no en viittis sentää liiallisuuksii mennä...
Jonkun tässä täytyy ainakin yrittää olla se fiksumpi osapuoli ja olen ihan rehellisesti sanottuna sanonut veljelle että jos joku lyö ni lyö takas ja niin kovaa ettei tuu uudestaan lyömään... Ja jos tulee isompi tappelu niin pyytää sitten mut.
Mutta ei mun veli uskalla ku hän on toodella hekkä alkaa itkemään jopa siitä jos piirretyissä tulee surullinen kohta. :ashamed:

Niin varmaan nousee.. mä itse menisin kyllä sanomaan TIUKASTI noille kiusaajille!! Ihan sama mitä niitten äidit tulis sanomaan..
Jos ei kerran ite osaa laittaa lapsia kuriin niin sen voi tehdä ihan hyvin joku muukin aikuinen!

Alkuperäinen kirjoittaja martsukka--:

mun täytyy myöntää että tossa vuosi sitten kävin kirjaimellisesti kiljumassa niille ku näin omin silmin että veljen kädessä ollut tikku otettiin väkisin pois ja sen jälkeen huitastiin vatsaan ja kovaa!!

Ja KEHTASIVAT väittää että ei se mennyt niin vaan että veljeni löi sitä poikaa!!! itse kun näin miten homma meni! |O

Näinhän se menee aikuistenkin maailmassa,kiusatusta tulee kiusaaja ja kaikkien hyljeksimä kummallinen,epäkohtelias,epäsosiaalinen työntekijä.Eli kun iso joukko päättää puolestasi että olet sellainen niin sitten myös olet ja sinulla itselläsi ei ole siihen mitään sanomista.Jos jotain uskallat sanoa vastaan niin olet huutanut työkavereille ja asiakkaille ja ansaitset lopputilin huonosta käytöksestä.

Eikös isosisko vois pelästyttää kiusajille kuset housuun? meillä mies on käyttänyt tuota keinoa sellaisiin lapsiin, joiden vanhempien kanssa ei voi neuvotella.

Yhteistyössä