miks juhlissa kahvipöytäsuupalat on niin pieniä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunnon tarjoilut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kunnon tarjoilut

Vieras
siis kun mä pidän juhlat, pistän sen kokoiset piirakat pöytään, että kaikille riittää 2-3 palaa semmosia reilun kokoisia paloja. mut oon huomannu, että tosi monella on semmosia lihapullankokosia valmiiksi leikattuja piirakkapaloja, mistä ei saa ku pikkusen makua suuhun, ja joutuu menee mäkkärin kautta kotiin tai sit tekee heti ruokaa kun pääsee kotiin.

siis onhan ruoka- ja kahvikutsut erikseen, mutta eikös niissä kahvikutsuissakin voisi tarjota semmosen kokoista purtavaa, ettei nälkäsenä tarvi pois lähteä

mä en palottele piirakoita ja muita yleensä valmiiksi- jokainen saa leikata haluamansa kokoisen palan(jos pyöreä vuoka), ja jos teen pellillisen, niin siitä leikkaan reiluja paloja, mutta niistä saa ihan vapaasti puolittaa jos pienemmän palan haluaa.

mä taas teen yleensä 2 sorttia suolaista ja 2 sorttia makeeta, mut kaikkea niin paljon että saa ottaa jokanen niin paljon kuin kehtaa (niitä pikkusuupalojahan ei kumminkaan kehtaa ottaa enempää kuin pari)

Jos on sellaset juhlat ettei istuta pöydän ääressä syömässä,mä pyrin tekemään kaikista syömisistä sellasta/sen kokosta että se on mahd helppo syödä. Siinäkin palan pienehkö koko auttaa.

[QUOTE="vieras";25446075]Niillä ei ole tarkoitus korvata täyttä ateriaa.[/QUOTE]

no ei varmaan juu. ei varmaan sipsipussinkaan tarkoitus ole niin tehdä, mutta kyllähän sitä napostelisi samalla useammankin sipsin jos porukalla istuu iltaa

Musta on hyva jos palat on pienia, niin ei jaa keltaa kesken ja viitsii ottaa jos haluaa vaan vahan, esim. itse en tykkaa syoda makeaa kovin paljoa. Ja toisaalta sitten voi tosiaan ottaa useampaa sorttia. helpompi siis kenenkin itse syoda mita haluaa ja minka verran haluaa.
Sita taas en ymmarra minakaan etta tarjottavaa on yhteensa maarallisesti vahan. Ruokajuhlat on erikseen joo, mutta ei silti pitais kylassa nalassakaan olla.

Juhlissa on juhlatarjoilu. Juhlatarjoilu on runsas, eli laatuja on yleensä saatavilla paljon. Jotta näitä kaikkia herkkuja voi maistella ja jotta maistelu voi tapahtua siististi, niin palaset ovat aika pieniä. Minusta tämä on aika yksinkertaista.

Jos joku laatu on erityisen herkullinen, asiasta voi kehua emäntää, ja sitten käydä ottamassa sitä lisää.

Kaikki eivät jaksa vetäistä 5-6 isoa palasta...