Miks jotkut monen lapsen vanhemmat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on vain kaksi lasta ja omaa aikaa ei todellakaan ole juurikaan, varsinkin kun mies tekee vuorotyötä ja hoitajia ei todellakaan ole riittävästi. Itse olemme tiemme valinneet ja myönnän, joskus tulee valitettua. Mutta minä valitan joskus siksi että se helpottaa omaa oloa kun pääsee narisemaan joskus. Pääsääntöisesti olemme kuitenkin onnellisia näin.

Sitä minäkään en ymmärrä että pitää aina valittaa ja joka asiasta.

No ei se ole siitä kiinni montako lasta on, että valittaa, jos tilanne olis, että sulla oli vaikka 4 lasta ja heillä yks niin ne valittais, että kyllä sulla on helppoa, kun lapset viihdyttää toisiaan ja heidän ainokaisensa roikkuu kokoajan perässä marisemass. Se on ihan luonne kysymys miten elämään suhtautuu.

Oma aika? syötävää? omeletti? :p

Mä olen päättänyt, että mun oma aikani on perheen ja lasten aikaa. =) Toki nautin kovasti, jos joku lapsista on esim mummolassa tmv,, :saint:

Yksi meilläkin on... lisää haaveissa :-)
Vaikka näin olisi hyvä ja elämä helpottuu jatkuvasti lapsen kasvaessa, niin sittenkin ajattelen, että kyllä ainakin toinen lapsi olisi enemmän kuin tervetullut. Ajattelen, että lapsella on tärkeää tulevaisuudessa oppia jakamaan asioita toisen kanssa ja omasta kokemuksesta sisaruksista ja heidän lapsistaan on paljon paljon iloa aikuisena. Ajattelen myös itseäni vanhempana, kuinka saan mahdollisesti enemmän lapsen lapsia kun itselläni on useampi lapsi. Lisäksi toivon, että useampi lapsi tuo enemmän sitä "vanhuuden turvaa" kun on useampi kävijä ja asioiden hoitaja, ettei tarvitsisi aivan vieraiden kanssa vain asioida. Toki useammasta lapsesta myös huoli on isompi, jokaisesta kun pitää erikseen olla huolissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja MS-J:
Mulla on 5 poikaa ja tilanne just toi mutta olen asennoitunut niin että muksut vie kaiken ajan ja meen vasta kun pääsen... aikanaan.
Ite olen urani valinnut, tosiaankin!

Peesi ap;lle, mulla samanlainen tilanne kuin MS_:llä, tosin vain 4 mukulaa. Ei ole hoitajia (joskus harvoin ollaan palkattu tuttu likka muutamaksi tunniksi) ja joskus on ihan aikuisten oikeesti törkeen väsynyt ja vittuuntunut...mutta hei, tämä on siltikin sitä mitä halusin! Enkä ruikuta, ei aina voi olla yhtä päivänpaistetta. Mulla on kanssa yks kaveri, ketä en nyt ole jaksanut nähdä vähään aikaan, kun se on sitä yhtä ja samaa ruikutusta ja valitusta. Eipä ole itekkään soittanut, kun viimeksi sille sanoin että tee sitten asialle jotain, kun on viimeiset 10 vuotta valittanut äijästään, kuin paljon sitä inhoaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Yhden lapsen äiti:
Yksi meilläkin on... lisää haaveissa :-)
Vaikka näin olisi hyvä ja elämä helpottuu jatkuvasti lapsen kasvaessa, niin sittenkin ajattelen, että kyllä ainakin toinen lapsi olisi enemmän kuin tervetullut. Ajattelen, että lapsella on tärkeää tulevaisuudessa oppia jakamaan asioita toisen kanssa ja omasta kokemuksesta sisaruksista ja heidän lapsistaan on paljon paljon iloa aikuisena. Ajattelen myös itseäni vanhempana, kuinka saan mahdollisesti enemmän lapsen lapsia kun itselläni on useampi lapsi. Lisäksi toivon, että useampi lapsi tuo enemmän sitä "vanhuuden turvaa" kun on useampi kävijä ja asioiden hoitaja, ettei tarvitsisi aivan vieraiden kanssa vain asioida. Toki useammasta lapsesta myös huoli on isompi, jokaisesta kun pitää erikseen olla huolissaan.

Mun pari kaveria on suurista perheistä ja he on aina joutuneet jakamaan kaiken. Arvatkaa vaan, jakavatko enää kun omillaan ovat :whistle:

Mä toivon et suuressa ystäväpiirissäni, johon kuuluu monen ikäisiä ihmisiä, on niitä jotka tulevat katsomaan mua vanhainkotiin ja jeesivät asioitten hoidossa...

Yhteistyössä