Miks jotkut ei voi käyttää hormoonnallista ehkäisyä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miia

Jäsen
22.05.2004
525
0
16
käytän itse harmonet pillereitä toisen lapsen syntymän jälkeen, ollut joskus ennen lapsia käytössä, tuolloin en hoksannu mitää poikkeavaa, mut nyt on vähän haittavaikutukset tulleet omalle kohdalle tutun oloseksi, en ole vielä lääkärissä käynyt, mutta on tullut mieleen et eiköhän mulle käy hormoonallinen ehkäisy, kun monet naiset täälä pois sulkevat e-pillerit, etteivät voi käyttää, miten ootte huomanneet ettei sovi, millaisia oireita teille on tullu, jos ootte käyttäny esim.pillereitä. nyt en tiedä millä ehkäisis ku tavallinen kumin käyttö ei kummallekkaan passa, ja sit noista puikoista, pelottaa jos ei 10 min ei kerkiä täyttymään. niin se on sit vissiin tehoton ja jos jäiskin oottamaan... :/ mulle on tullut ihan selvästi epänormaaleja oireita heti ku alotan uuden kartan, kipua, vuodot miten sattuu jnd...

Mulla nousi verenpaineet ja kokeeksi lopetettiin pillerit ja heti laski. Lääkäri kielsi e-pillereitten käytön. Rengas nyt käytössä, ei ongelmia, vaikuttaa paikallisesti ja paljo "miedompi".

Olin hyvin vähällä tappaa kaiken liikkuvan... Iho kukki, vuodot olivat vinksallaan, kamalia mielialan vaihteluja, kohdun limakalvo kasvoi munasarjoihin saakka, migreenit tulivat takaisin, mahaa turvotti... Sellaisia pieniä juttuja.

Nyt olen taas ihan inhimillinen otus, tosin iho-ongelmat eivät ole vielä kokonaan kaddonneet, sillä oma hormonituotanto on niin häiriintynyt, että sen toipumiseen saattaa vierähtää vielä kelpo tovi.

(Lisään vielä, että olen kokeillut sekä mini- että yhdistelmäpillereitä, hormonikierukkaa, laastareita, renkaita ja kapselia. Aina samoin tuloksin. Ja kuparikierukka aiheutti sekä emätin- että kohtutulehduksia..)<br><br>

Yhteistyössä