Miks itselläni on niin mahdoton ruokahalu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 742
19 179
113
Anteeks kun puhun nyt itsestäni.

Mut mulla on mahdoton ruokahalu. Ylipainoa on n.20 kg, sitä ei heti kaikki ees huomaa.

Mut mä söisin koko maailman.
- Joudun leipomaan vasta ennen vieraiden tuloa, kun pakastetut leivonnaiset hupenee pakastimesta pitkin viikkoa/päivässä.
-lautaselliset on tavallisen kokoisia mutta aaahhh se napostelu aterioiden välissä, se on elämän suola
-jos teen terveysruokaa niin sit vedän sitä kahta kovemmalla riemulla kun ajattelen että tää on terveysruokaa: avokadopussillinen ei kauaa vanhene, hedelmiä popsin jatkuvasti, täysjyvänäkkäripaketista menee illan aikana puolet, joku "kourallinen pähkinöitä" on kuin veisin Tikutakuilta koko talvivaraston...jopa kurkkua syön 5 cm pätkissä suoraan jääkaapista.

Onks tää nyt sitä "binge-eatingia" eli jatkuvaa napostelua? Itsekurin puutetta?

Mun pahimpia vihollisia on keittiö ja jääkaappi. Tuolla ne houkuttaa nytkin. :unsure:

Mun kissakin on samanlainen. Syötin sen äsken ja taas haluaa lisää. :cautious:

Laita jääkaapin ja pakastimen oveen sellainen possu tunnistin mikä röhkii ja kiljuu aina kun jääkaapinoven avaa
Ajastin sinne pitäis laittaa. Semmone mikä avaa oven 3 h välein.
No sit säilyttäsin kaikkea lumihangessa....

Onko sulla joku lääkiitys mikä lisää ruokahalua? Mulla on kortisonilääkitys ja meno on juuri tuollaista kuvailemaasi.:oops:
Ei oo mitään, satunnaisesti otan nukahtamislääkettä. Vuorokausirytmi tosin ei aina ole säännöllinen.

Mulla kahvi vie mieliteot, himoitsen kyl kaikkia herkkuja ja hyviä ruokia mut ilmeisesti aina kun mul on nälänpoikasta, rupee tekeen mieli kahvia ja itsekuri ei riitä siihen ettenkö keittäis ja jois. Sit ei jaksa enää ruokaa:oops: Mulla saattaa mennä kiireisenä päivänä aamusta iltaan kun hoksaan etten ole syönyt kuin leivän aamulla:oops: Töissä onneksi syön eväät kun tauolla ei ole muuta tekemistäo_O Kun voisinkin vähän tasata sun kans:D

Ala pitämään ruokapäiväkirjaa ja laske kaloreita. Jossain vaiheessa ruokapäiväkirjaa avatessasi alat häpeämään itseäsi. Itseasiassa häpeä on hyvä motivaattori.

Mulla kahvi vie mieliteot, himoitsen kyl kaikkia herkkuja ja hyviä ruokia mut ilmeisesti aina kun mul on nälänpoikasta, rupee tekeen mieli kahvia ja itsekuri ei riitä siihen ettenkö keittäis ja jois. Sit ei jaksa enää ruokaa:oops: Mulla saattaa mennä kiireisenä päivänä aamusta iltaan kun hoksaan etten ole syönyt kuin leivän aamulla:oops: Töissä onneksi syön eväät kun tauolla ei ole muuta tekemistäo_O Kun voisinkin vähän tasata sun kans:D
Voi kun kahvi veisikin mulla mlieliteot. Kahvi on ihanaa, ja mikäs sen ihanampaa kun on jotain naposteltavaa kahvin kans...:coffee:

Ala pitämään ruokapäiväkirjaa ja laske kaloreita. Jossain vaiheessa ruokapäiväkirjaa avatessasi alat häpeämään itseäsi. Itseasiassa häpeä on hyvä motivaattori.
Hyvä idea. Oiskohan netissä jotain valmiita ruokapäiväkirja-kalorilaskureita?
Tai sit teen sen että kokoan meidän pöydälle viikon aikana syödyt ruuat. :D

Häpeähän on mitä paras motivaattori. (y)

Tajusin tässä yks päivä, että olen ollu lapsesta asti samanlainen, mutta silloin olin hoikka kun tikku.
Kun aineenvaihdunta hidastuu näin keski-iän kynnyksellä, niin samanlaiset hevosen ruokamäärät ei enää onnistukaan.

Mä olen samanlainen. Tosin sillä erotuksella etten jaksa milloinkaan syödä kovin pajoa kerrallaan. Eikä ylipainokiloja ole milloinkaan ollut paria, kolmea enempää. Ja nekin olen hankkinut rehdisti siiderillä ja oluella.

Tuntuu, että koko elämä pyöriin ruoan ympärillä!

Ja niin se kyllä tekeekin.:cautious:

• Tykkää
Reactions: Echo
Anteeks kun puhun nyt itsestäni.
Saat tämän kerran anteeksi:P
Ei vaan:D tai siis joo tottakai saat anteeks(y)
-lautaselliset on tavallisen kokoisia mutta aaahhh se napostelu aterioiden välissä, se on elämän suola
..jos koittaisit vaihtaa ton elämänsuolan toiseen elämänsuolaan?
Alat kuntoilemaan? Lenkille ja toinen mikä vois auttaa on se, että juot pari lasillista vettä kun tekee mieli napostella?

Voi kun kahvi veisikin mulla mlieliteot. Kahvi on ihanaa, ja mikäs sen ihanampaa kun on jotain naposteltavaa kahvin kans...:coffee:
Niin totta tuokin:) Toisaalta mä itsekkin esim. Synttäreitten jäljiltä porsastelen kaikki jäljelle jääneet herkut yhessä päivässä:oops: ja meillä ei leivota koska mä vetelisin yksin kaikki:oops: Kun ei oo tarjolla mitään naposteltavaa niin ei tule naposteltua(y)Kurkkua sitä paitsi saa vetää aika hyvällä halulla:) Ja olikos se madonna vai Rihanna vai kuka julkimo kun imeskeli jääpaloja:rolleyes: Tiedä sit miten moinen toimiio_O

Niin totta tuokin:) Toisaalta mä itsekkin esim. Synttäreitten jäljiltä porsastelen kaikki jäljelle jääneet herkut yhessä päivässä:oops: ja meillä ei leivota koska mä vetelisin yksin kaikki:oops: Kun ei oo tarjolla mitään naposteltavaa niin ei tule naposteltua(y)Kurkkua sitä paitsi saa vetää aika hyvällä halulla:) Ja olikos se madonna vai Rihanna vai kuka julkimo kun imeskeli jääpaloja:rolleyes: Tiedä sit miten moinen toimiio_O
Echo tekee kuitenkin jääpalat kokiksesta tai jostain sokerisesta mehusta

Siis miten te voitte syödä KAIKKI herkut kun mulla juttu menee silleen että puolikkaan munkin jälkeen alkaakin tehdä mieli kinkkurpiirasta ja kun haukkaan sitä kahdesti niin se mieliteko meni jo ja suuntaan hedelmäsalaattikulholle ja syön ehkä puoli desiä ja niiden mielitekojen osalta seuraava kuukausi onkin sit mennyt. Ei uppoa!

Juuh, meillä menee kyllä juhlaruokaa kompostoriin usein ja paljon ellei poika nro 2 ole kotona. :oops:

• Tykkää
Reactions: Ellimaar
Saat tämän kerran anteeksi:p
Ei vaan:D tai siis joo tottakai saat anteeks(y)

..jos koittaisit vaihtaa ton elämänsuolan toiseen elämänsuolaan?
Alat kuntoilemaan? Lenkille ja toinen mikä vois auttaa on se, että juot pari lasillista vettä kun tekee mieli napostella?
Mä mietin tuota vettä, että jos aamulla täyttäisin jäätävän kokoisen kannun vedellä ja iskisin sinne sitruunaa, niin josko sillä korvaisi välinaposteluja. Samalla huijaisi mahaa että se olisi täysi.
Koska tuo napostelu on jotenkin psykologinen ja opittu tapa varmaan?

• Tykkää
Reactions: Elena777
Mä mietin tuota vettä, että jos aamulla täyttäisin jäätävän kokoisen kannun vedellä ja iskisin sinne sitruunaa, niin josko sillä korvaisi välinaposteluja. Samalla huijaisi mahaa että se olisi täysi.
Tuo toimii monelle.
Itse täytän kanssa usein 2 puolentoista litran pulloa verellä ja juon päivän aikana niin, että illalla kummankin on oltava tyhjät.
Aika useinhan napostelu on just jotain psykologista, siis tunnesyömistä.

• Tykkää
Reactions: Echo ja Ellimaar
Vois olla ihan kokeilun arvoinen. Mut varotuksen sana.... Vesikään ei ole vaaratonta et varo ettet saa vesi myrkytystä:ROFLMAO:

Tuo toimii monelle.
Itse täytän kanssa usein 2 puolentoista litran pulloa verellä ja juon päivän aikana niin, että illalla kummankin on oltava tyhjät.
Aika useinhan napostelu on just jotain psykologista, siis tunnesyömistä.
Hemoglobiinit sulla on varmaan kunnnossa. :thumbsup:

Yhteistyössä