Miks ihmisten on vaikea niellä että ex on paras ystävä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mmm

Vieras
Kaikki aina toitottaa että ei se oo maholista.

No meilläpä vaan on. Soitetaan kolmesti päivässä, jutellaan joka ilta mesessä, kerrotaan toiselle IHAN KAIKKI.

Kummallakin uusi parisuhde. Jo suhteen alussa on tehty kumppaneille selväksi että exä on se paras ystävä, siihen väliin on turha änkeä.

Mutta muut ystävät ja sukulaiset!!! Ne ei käsitä että näin voi olla!! Sanokaa tekin nytten että me ei olla mitenkään epänormaaleja, vain parhaita ystäviä!

Ette ole epänormaaleja =) Me oltiin just lauantaina junnun kanssa exän ja sen nyxän luona iltaa istumassa. Me ollaan exän kanssa oltu jo toistakymmentä vuotta kuin sisko ja sen veli =)

no voihan olla varsinkin jos on pitkä suhde takana. Vaan kuinka nykyiset kumppanit asiaan suhtautuu? Kuinka sinä suhtautuisit jos nykyisen kumppanin paras ystävä olisi hänen ex jonka kanssa hän viettäisi päivittäin paljon aikaa?
Eihän siinä mitään pahaa ole, mutta aina kannattaa asioita ajatella toisenkin näkökulmasta. Jos se teille neljälle on ok niin mitäs siinä muiden mielipiteitä kuuntelemaan?

Ei meille ole kumppanienkaan exät ongelma, juuri sen vuoksi kun itse ollaan niin läheisiä.

Koko suhde lopahti siihen, että huomattiin olevamme toisillemme kaikki kaikessa, mutta ilman romanttisia tunteita.

Mua vaan niin ketuttaa että kaikki on jatkuvasti arvostelemassa ja sanomassa että ei noin saa tehdä, vaikka eihän se muiden asia olekkaan.

Vaikea sanoa.

Itse olen exäni kanssa hyvissä väleissä, enää ei tosin välimatkasyistä nähdä kovin usein.

Mutta olen törmännyt tilanteeseen, että kun yritän selittää eronneiden vanhempieni hyviä välejä, mutta katsotaan ihan monttu auki.
Mä olen tässä vuosien saatossa niin tottunut, että äitini on varmaan äitipuoleni paras ystävä, ja koko porukka isääni ja äidin miesystävää myöten hengailee yhdessä joulut, juhannukset ja ihan tavalliset viikonloputkin.

Mutta yritäpä tätä asiaa selittää jollekin, eihän sellainen ole oikein edes mahdollista, tai ainakaan normaalia.

Sitähän se on, yleensä erot tulevat siitä että kenkä puristaa saman katon alla. Ei vaan yksinkertaisesti sovita sinne. Kun muutetaan erilleen ja ollaan taas onnellisia, niin ystävyys voi taas kukoistaan, kun ei olla sorkkimassa toisen elämää suurennuslasin kanssa. Parisuhdehan on myös syvä ystävyyssuhde, syntyy side kahden ihmisen välille. Ei ole ollenkaan harvinaista, että ihmiset pysyvät ystävinä vaikka suhde menee katkolle.

Se ettei ihmiset kykene ymmärtämään tätä, johtuu siitä ettei heillä itsellään ole ollut mitään vastaavaa koskaan tapahtunut ja koko ajatuskin tästä tuntuu täysin absurdilta.

se on pelkästään tietämättömyyttä.... luottamus pulaa ehkäpä mustasukkaisuutta..... kun mie aloin olee mieheni kanssa hää tutustutti miut heti exäänsä, aluksi se oli mulle outoa samoin mun rakkaille /tutuille ihmisille , hirveet ennakkoluulot kaikilla ja jokainen sanoi jotain varoituksen sanaa mulle et jonain päivänä saan viel kärsii et rannalle jään jne.... no tää exähän on meille kuin perheenjäsen , pojun sylikummi ja voin sanoo et huippu tyyppi kaikin puolin... ystävii meistä ei varmaan koskaan tule ollaan kumminkin sen vertas erinlaisii mutta tärkee ihminen hää silti on.

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
se on pelkästään tietämättömyyttä.... luottamus pulaa ehkäpä mustasukkaisuutta..... kun mie aloin olee mieheni kanssa hää tutustutti miut heti exäänsä, aluksi se oli mulle outoa samoin mun rakkaille /tutuille ihmisille , hirveet ennakkoluulot kaikilla ja jokainen sanoi jotain varoituksen sanaa mulle et jonain päivänä saan viel kärsii et rannalle jään jne.... no tää exähän on meille kuin perheenjäsen , pojun sylikummi ja voin sanoo et huippu tyyppi kaikin puolin... ystävii meistä ei varmaan koskaan tule ollaan kumminkin sen vertas erinlaisii mutta tärkee ihminen hää silti on.

juu ja sen vertas viel et mies ja hänen ex on todellakin varmaan elinikäiset ystävykset et voi se mennä näinkin päin

ehkä siks monet ei usko, koska usein toinen existä on jättäjä ja toinen jätetty ja näennäisen ystävyyden varjolla se jätetty elättelee toiveita uudesta mahdollisuudesta. mutta ei kaikilla ole näin tietystikään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ehkä siks monet ei usko, koska usein toinen existä on jättäjä ja toinen jätetty ja näennäisen ystävyyden varjolla se jätetty elättelee toiveita uudesta mahdollisuudesta. mutta ei kaikilla ole näin tietystikään.

ja sitten kun se ystävyys ei toimi niin tämän exä ei jätä rauhaan. Vaan soittelee jatkuvasti vaikka ei vastata puhelimeen. Tätä jatkunut noin kymmenen vuotta eikä loppua näy.

No joo, meillä ero oli yhteinen päätös, juurikin syynä se että samankaton alle ei mahduttu, eikä romanttisia tunteita riittänyt.

Kavereina ollaan maailman parhaita, ja koska yhdessä oltiin kuusi vuotta tuntuu luonnolliselta jakaakkin kaikki, ennenkin hän on kaiken tienny.

Kyllä me jutellaankin ihan kaikesta, hiivatulehduksesta alkaen=)

Kaikki aina toitottaa että ei se oo maholista.

No meilläpä vaan on. Soitetaan kolmesti päivässä, jutellaan joka ilta mesessä, kerrotaan toiselle IHAN KAIKKI.

Kummallakin uusi parisuhde. Jo suhteen alussa on tehty kumppaneille selväksi että exä on se paras ystävä, siihen väliin on turha änkeä.

Mutta muut ystävät ja sukulaiset!!! Ne ei käsitä että näin voi olla!! Sanokaa tekin nytten että me ei olla mitenkään epänormaaleja, vain parhaita ystäviä!

Jos on näin mahtava suhde exään, mikä on mennyt vikaan, ettei parisuhde toimi? Liian pieni pippeli??

Toi kuulostaa siltä, ettet halua miehesi olevan tekemisissä ex-vaimonsa kanssa, koska varmaan se kamala nainen hänet vielä luokseen houkuttelee... Tuskin se nainen häntä enää takaisin huolii, joten anna heidän olla ystäviä vaan!

siis hienoahan tuo on, kunhan ny omat puolisot sentään hieman tärkeempiä on kun paras kaveri :D
itte saan ällötyskohtauksen kun ajattelen viimesintä exääni, mutta kyllä sieltä löytyy pari jonkakanssa voisin kuvitella olevani hyvä ystävä. vaan kun niihin törmää, ni tulee viestiä perään, että lähettäskö treffeille.

Minusta se on ihailtavaa ja ihan normaalia, että ollaan hyvissä väleissä eron jälkeen. Miksi ei oltais? Onhan pari ollut joskus rakastuneitakin ja ehkä muutenkin pitkään yhdessä. Sehän kertoo vaan siitä, että ero ja sen syyt ja seuraukset on onnistuneesti selvitetty mielessä. Minusta useimmat riitelevät exäparit ovat ennemminkin jääneet edellisen suhteen vangeiksi siinä mielessä, että tunteita vielä riittää. Sydämet sisimmässä riitelevät, aihe löytyykin vaikka mistä.

Hyvä lähtökohta on myös uudelle suhteelle ja sen aloittamiselle, jos kumppani ilmoittaa olevansa exänsä kanssa hyvissä väleissä. Se kertoo kumppanista itsestään ja hänen kyvystään selvittää asioita!

Mulla on ollut näin aikanaan, exän kanssa oltiin todella läheisiä.
Molemmilla oli uusi suhde ja kummankin uutta kumppania tais vaivata meidän läheisyys, joten oli ihan luonnollista että vähennettiin yhteydenpitoa, en mä ainakaan halunnu olla riidan aihe exän ja sen uuden suhteessa.
Sanoinkin exälle, et asettaa uuden naisensa mun edelle tässä tilanteessa, se on sen kumppani enkä minä. Näin musta toimitaan jos ei ole itselle jäänyt hinkua palata yhteen tai muuten pitää jotain sidettä toiseen yllä, ajatellaan toisen uuden suhteen parasta.
Meillä tosin minä en ollut jätetty, joten oli helppoa päästää irti.
Ja toki jos uusille kumppaneille tilanne on todella ok, niin sit voi olla ystäviä ihan rauhassa, mut uusi eli olemassaoleva suhde pitäisi olla tärkeämpi aina kuin suhde exään.

Kertokaapa mulle mitä tällaisesta ootta mieltä. Olen eronnut exääni 5 vuotta sitten ja olemme jääneet kavereiksi sen jälkeen. Olemme kyllä välissä käyneet panemassa mutta kaveruus on edelleen säilynyt. 2 vuotta sitten viimeksi päädyimme sänkyyn mutta kavereita edelleen ollaan eikä kumpikaan halua toista takaisin. Nykyinen mieheni ei halua että olen missään väleissä tämän exän kanssa vaikka minun puoleltani se on mahdotonta koska meillä on samat kaverit. Hän kieltää minua sitten menemästä kavereiden tykö jossa tämä exä on. Joudun rajoittamaan omia menoja sen takia että mies ei usko että meidän välillä ei ole mitään. Hän on heti jättämässä minua jos kuulee että olen edes törmännyt häneen ja jutellut. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa.? Muut kaverini joutuvat miettimään että saako nähdä exääni koska mieheni suuttuu siitä että olen ollut samassa tilassa vaikka en ole itse kutsunut exääni paikalle vaan muut kaverini. Auttakaa :( tästä kärsii kaikki. Myös kaverini.

siis hienoahan tuo on, kunhan ny omat puolisot sentään hieman tärkeempiä on kun paras kaveri :D
itte saan ällötyskohtauksen kun ajattelen viimesintä exääni, mutta kyllä sieltä löytyy pari jonkakanssa voisin kuvitella olevani hyvä ystävä. vaan kun niihin törmää, ni tulee viestiä perään, että lähettäskö treffeille.
Ja miksi muka oman puolison pitäisi olla jotenkin tärkeämpi kuin paras ystävä? Kyllä itselläni ainakin menee rakkain ystäväni kaikkien edelle, ja hän todellakin on exäni. Suhteita menee ja tulee mutta ystävyys on ikuista <3

Kertokaapa mulle mitä tällaisesta ootta mieltä. Olen eronnut exääni 5 vuotta sitten ja olemme jääneet kavereiksi sen jälkeen. Olemme kyllä välissä käyneet panemassa mutta kaveruus on edelleen säilynyt. 2 vuotta sitten viimeksi päädyimme sänkyyn mutta kavereita edelleen ollaan eikä kumpikaan halua toista takaisin. Nykyinen mieheni ei halua että olen missään väleissä tämän exän kanssa vaikka minun puoleltani se on mahdotonta koska meillä on samat kaverit. Hän kieltää minua sitten menemästä kavereiden tykö jossa tämä exä on. Joudun rajoittamaan omia menoja sen takia että mies ei usko että meidän välillä ei ole mitään. Hän on heti jättämässä minua jos kuulee että olen edes törmännyt häneen ja jutellut. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa.? Muut kaverini joutuvat miettimään että saako nähdä exääni koska mieheni suuttuu siitä että olen ollut samassa tilassa vaikka en ole itse kutsunut exääni paikalle vaan muut kaverini. Auttakaa :( tästä kärsii kaikki. Myös kaverini.

Kuulostaa siltä, että tästä nykyisestä miehestäsi olisi tulossa kovaa vauhtia sellainen exä, jonka kanssa ei olla enää kavereita.

Jos se on noin mustasukkainen ja kontrolloi sua uhkavaatimuksilla, todella huonolta näyttää - jätä.

Uusimmat

Yhteistyössä