Miks ihmisillä ei oo pokkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pandora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pandora

Jäsen
26.11.2010
371
0
16
Helsinki
olla/sanoa asioita ihan omalla nimimerkillä. Usein ollaan "harmaana" ja ihan ilmotetaan se. Miks? Mä en keksi yhtään asiaa mitä en voisi sanoa tällä nimimerkillä..tai jopa ihan päin naamaa ihmisille (ihan livenä)

Kaiken, mitä täällä haluan sanoa, voin sanoa nimimerkilläni. Joskin on monia asioita, joita en halua sanoa.En mm. halua kertoa kovinkaan henkilökohtaisia asioita, jotka liittyvät omaan tai läheisteni elämään.

En myöskään aina ilmaise palstalla eriävää mielipidettäni, koska en koe sitä tarpeellisena, vaan vaikenen.
Sama koskee live-elämää. On asioita, joita on hyvä tuoda rohkeasti esiin ja arvostan suorapuheisuutta.
Mutta vaikeneminekin voi joskus olla viisasta. Kaikkea aina tarvitse paukauttaa päin naamaa.

Kaiken, mitä täällä haluan sanoa, voin sanoa nimimerkilläni. Joskin on monia asioita, joita en halua sanoa.En mm. halua kertoa kovinkaan henkilökohtaisia asioita, jotka liittyvät omaan tai läheisteni elämään.

En myöskään aina ilmaise palstalla eriävää mielipidettäni, koska en koe sitä tarpeellisena, vaan vaikenen.
Sama koskee live-elämää. On asioita, joita on hyvä tuoda rohkeasti esiin ja arvostan suorapuheisuutta.
Mutta vaikeneminekin voi joskus olla viisasta. Kaikkea aina tarvitse paukauttaa päin naamaa.

joo siis totta. tottakai mäkin kerron täällä tosi varovaisesti henkilökohtasesta elämästäni jne enkä todellakaan jaksa joka asiaan kommentoida ja sanoa mielipidettä..mut tarkotan etten keksi yhtään asiaa joka mun pitäis "harmaana" sanoa kun en muuten uskalla tms.

Wat. Palstalla, jossa kaikki kirjoittavat anonyymeillä nimimerkeillä, ihmetellään miksi joillain ei ole pokkaa käyttää vain yhtä anonyymia nimimerkkiä?

kyllä. nimeenomaan siks ihmettelen et kun ollaan JO anonyymejä niin miks jonkun täytyy kirjottaa nimimerkillä "harmaana huomautan" tai "nyt harmaana voin sanoa että.." Eikö se susta ole pikkuriikkisenkään outoa ;)

Ollakseen anonyymi ei tarvitse olla ilkeä, saati ylimielinen. Palstalla tosin eriävät mielipiteet otetaan usein loukkauksina, vaikka ne olisi esittänyt neutraaliin sävyyn.

Minut voisi halutessaan vaivatta tunnistaa myös tämän palstan ulkopuolella, sen verran usein olen lärvääni täällä näytellyt ja moni on tavannut myös irl. Eli en kauhean anonyymi kaikilta osin ainakaan ole.

Voin siitä huolimatta mielipiteeni ihan vapautunein mielin täällä kertoa riippumatta siitä, minkälainen se on. Tietenkään en omia henkiökohtaisia asioitani täällä liiemmin huutele, se olisi typerää. Mielipiteeni eivät kuitenkaan ole mitenkään salaisia ja voin ne tarvittaessa myös päin näköä kertoa.

Sitä en tiedä, miksi täällä toiset harmaana muita haukkuu. Ehkä heillä ei ole mustaa nimimerkkiä.

kyllä. nimeenomaan siks ihmettelen et kun ollaan JO anonyymejä niin miks jonkun täytyy kirjottaa nimimerkillä "harmaana huomautan" tai "nyt harmaana voin sanoa että.." Eikö se susta ole pikkuriikkisenkään outoa ;)
Kieltämättä noin kun kuvailit niin on. Kuulostaa vähän siltä että joku on kehittänyt palstasta jonkun virtuaalisen sosiaalisen kakkoselämän, jossa pitää varoa loukkaamasta ihmisiä mielipiteillään.

Lähtökohtaisesti pidän hivenen yksinkertaisina ihmisiä, jotka eivät osaa rekisteröityä. Se ei kuitenkaan hirveän älykkyyttä vaativa prosessi ole.

Kieltämättä noin kun kuvailit niin on. Kuulostaa vähän siltä että joku on kehittänyt palstasta jonkun virtuaalisen sosiaalisen kakkoselämän, jossa pitää varoa loukkaamasta ihmisiä mielipiteillään.

Lähtökohtaisesti pidän hivenen yksinkertaisina ihmisiä, jotka eivät osaa rekisteröityä. Se ei kuitenkaan hirveän älykkyyttä vaativa prosessi ole.

voi olla..sen mä tajuan jos joku ei halua rekisteröityä..käy vaikka vaan sillon tällöin tai jotain mutta jos on jo rekisteröitynyt niin sit en tajua miks ei "uskalleta" ollan sillä nimimerkillä. sinäänsähän se on mulle ihan sama mut kun tulee suht usein tota vastaan näissä keskusteluissa niin pistää miettimään...:confused:

Jotkut ei ole valmiita ottamaan vastaan sitä vihamielisyyttä edes anonyyminä, joka seuraa ikävistä kommenteista. Kun on vaan joku harmaa, muiden on vaikea tietää, mihin voi kohdistaa vastauksen. Se on niinku rikkinäinen puhelin, josta tulee loukkauksia, mutta johon ei maksa vaivaa puhua.

Jotkut asiat on sellaisia että jos niistä haluaisin täällä puhua, tekisin aloituksen "harmaana", koska täällä on niin kummallisen pelottavia hulluja liikenteessä jotka muistaa ihan uskomattomia asioita tietyistä nimimerkeistä, että en halua joutua kenenkään tiimarinvihkoon joku tietty leima otsassa ja sen jälkeen sitä sitten heitelläänkin sopivan tilaisuuden tullen ties mihin väliin.

Oon oikeesti aika vakuuttunut että täällä pyörii yksi tai ehkä useampikin tyyppi jolla ei tosiaan ole mitään muuta elämää kuin kerätä jotain infoa nimimerkeistä. Miksi? En tosiaan tiedä, mutta tosi omituista porukkaa täällä kyllä on..

No, koska en kuitenkaan tunne tarvetta ihan jokaista ongelmaani täällä käsitellä, kirjoitan aina vain "omalla nimellä", en ainakaan vielä ole sortunut tähän 'tällä kertaa harmaana' touhuun :D

Niin, "nyt harmaana" - tyyppiset on varmaan juuri noiden aiheiden kohdalla, joita aloittaja itse pitää vähän intiimeinä tai joihin vaikkapa liittyy "enoni", "exä", "isosiskoni", "pikkuveljeni", tai tämäntyyppistä tietoa, josta ap. saattaa ajatella että paljastuu jnkn toisen ihmisen henkilöllisyys - ainakin silloin sellainen vaara on olemassa, kun sama ap. on mustana kertonut itsestään aikaisemmin erilaisia asioita. Vaikka ne eivät olisi "vaarallisia" asioita, niin niitä yhdistelemällä + siihen kyseinen sukulaisuussuhde kuten se on irl = saattaa tuoda tarpeettoman paljon tietoa juuri noille Tiimarinvihkotapauksille.

Toinen "nyt harmaana"-tyylinen aloitus on sitten se provojen keksijä, joka tekee parodiaa meistä sillä provollaan, ja parodioi juuri tuotakin palstalle tyypillistä tapaa. Tämä näyttää minusta ihan selvältä tapaukselta, mutta en tiedä "huomaavatko" toiset tuota, vai onko mulla liian vilkas mielikuvitus (no on kyllä, mutta...)

Minulla ei ole omaa nimimerkkiä, koska en pysty netissä esiintymään omana itsenäni, esim. siksi ettei minua tunnisteta. Sitten kun sensuroin omaa kirjoitteluani paljon ja olen eri aikoina täysin erilainen (esim. väsynyt), niin lopputulos nimimerkkinä olisi aivan kummallinen. Jokaista vastausta pitäisi miettiä kauemmin ja huvi häviäisi.

Jos vaikkapa joutuisi kirjoituksen mukana paljastamaan jotain sellaisia henkilökohtaisia asioita, jotka eivät kuulu palstalle? Miten vaikkapa kaikki "ukko kadoksissa" -ketjut? Siinä tulisi sitten palsta täyteen yleisövihjeitä, jos joku omalla naamallaan kertoisi kadoksissa olevasta ukostaan.. :whistle:

ja yksi juttu on myös, jos on sellaisessa asemassa irl, että haluaa olla hypervarovainen netissä (ettei joku hullu stalkkeri pääse kiinni, voivat kai jtn vahinkoakin saada aikaan - eikö palvelimiakin oteta haltuun ja vaikkapa omalle koneelle tulee joku hirvityskammotus, joka alkaa lähettämään roskaposteja, ja syytön joutuu siinä vastuuseen), niin jos vaan helpommin jotenkin musta nikki vetää huomion puoleensa, kun se on aina sama.

Jotkut asiat ovat sellaisia mistä en halua kuulla seuraavaa vuotta ja nettikiusaamista. Jotkut asiat ovat myös niin henkilökohtaisia etten sano niitä "naamallani".
Minusta se on aika hyvä syy. On jopa typerää sanoa jotain asioita omalla nikillä, josta esim työnantaja tunnistaisi sinut. Tietyt asiat sanon harmaana, itsesuojelua se on.

Miten se mustana kirjoittaminen vaatii enemmän pokkaa? Katsos, veikkaisin niin, että useimmat harmaat vain pistäytyvät palstalla silloin tällöin, eivät asu täällä eikä heillä ole tarvetta rakentaa tänne mitään ystäväpiiriä tms. tai heitä ei kiinnosta paskan vertaa mitä joku Pandora (musta!!!!!!!!!!!!) palstalla heistä ajattelee. :)

[QUOTE="vieras";22654483 begin_of_the_skype_highlighting**************22654483******end_of_the_skype_highlighting]Joillekin mustille toivoisi sitä harmaana kirjoittelua vähän enemmänkin, kun suodatin puuttuu..[/QUOTE]

Kenelle? ;) T.Harmaana nyt :D

Yhteistyössä