Miks ihmeessä marjastajat ja sienestäjät tukkii autoillaan ihmisten pelto- ja metsätiet?

• Viestiketjun aloittaja maalainen
  • Ensimmäinen viesti
joo
Juu yli vaan. Kohteliaana kannattaa jättää mielellään tosin tuulilasiin lappu(jos mitään tuulilasia on sitten enää jäljellä) että kais tuli sieniä,toivottavasti saitte pakkaseenkin asti :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maalainen:
Ja estävät ihmisten työt? Ajanko puimurilla yli? Vai jätetäänkö vilja peltoon mätänemään?

On laitonta pysäköidä toisen maalle ilman lupaa.
Itse asiassa ei ole, mutta typerää todella tukkia toisten kulkuväylät, Kaupunkilaiset eivät taida ymmärtää maaseuden elämää.

ei ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maalainen:
Ja estävät ihmisten työt? Ajanko puimurilla yli? Vai jätetäänkö vilja peltoon mätänemään?

On laitonta pysäköidä toisen maalle ilman lupaa.
Itse asiassa ei ole, mutta typerää todella tukkia toisten kulkuväylät, Kaupunkilaiset eivät taida ymmärtää maaseuden elämää.
ON laitonta, poliisi voi kirjoittaa rikesakon.

Saako teidän pihaan parkkeerata?

Saman huomanut.
Ihan samasta kärsitään meillä. Parhaimmillaan yksi jätti viime kesänä meidän navetan eteen autonsa ja lähti marjastamaan. :/ Siinä oli kiva saada lehmiä pellolta sisälle.

vieras
Soitto AKEen ja kysely kelle auto kuuluu, sitten soitto numerotiedusteluun ja sen jälkeen vihainen soitto auton omistajalle.
Kuka maksaa?
Tuttu hinas auton traktorilla pois tieltä, puoliksi ojaan. Marjastaja joutui hinauttamaan omalla kustannuksella auton pois.

Traktorin omistaja
Soitto AKEen ja kysely kelle auto kuuluu, sitten soitto numerotiedusteluun ja sen jälkeen vihainen soitto auton omistajalle.
Kuka maksaa?
Tuttu hinas auton traktorilla pois tieltä, puoliksi ojaan. Marjastaja joutui hinauttamaan omalla kustannuksella auton pois.
Hah! Näin teen minäkin ensi kerralla.

heh
Alkuperäinen kirjoittaja Traktorin omistaja:
Kuka maksaa?
Hah! Näin teen minäkin ensi kerralla.
Tää on aika hyvä. Mutta ap:lle: Onko tie oikeesti tukittu, ts. auto suunnilleen keskellä tietä? Vai oisko kuitenkin tien laitaan parkkeerannut? Leikkuupuimuri nyt vaan on sen verran iso, ettei ohittaankaan mahdu, eikä varmaan marjanpoimijalla ole tullut mieleen et just nyt tartteis sillä ohi mennä.

Mitä tekisin? Soita torvea tai pidä jotain muuta meteliä sillä kohtaa. Jos on viera sillä seudulla, tuskin kovin kauas metsään on mennyt vaan kuuloetäisyydelle.

Heh, meillä on vähän samanlaisia marjastajia.
Tuonne suopellolle ei meinannu mies päästä kun tämä täti oli jättäny autonsa melkein keskelle tietä. Paripyörät meni ojan päältä kun ohitti.
Ja kumma kyllä kymmenen metrin päässä kyllä olisi ohituspaikka mihin pysäköidä, mutta kait se on päästävä autosta just siinä kohdin mistä aikoo lähteä marjaan! Ja tämä ei oo kyllä ainut kerta ollut!

Thaimaalaisistakaan ei ole olut haittaa niinkuin joitakin suomalaisista marjastajista!

minä
Me asutaan maalla, päättyvän tien viimeinen talo.
Ei ne ihmiset tohon tielle parkkeeraa vaan meijän pihalle, viime viikolla kun tultiin lauantaina kotiin niin pihalla on 5 autoa ja mietittiin et mihin oma mahtuu

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ei ne ihmiset tohon tielle parkkeeraa vaan meijän pihalle, viime viikolla kun tultiin lauantaina kotiin niin pihalla on 5 autoa ja mietittiin et mihin oma mahtuu
Tämä on myös raivostuttavaa, onneksi itsellä ei sitä ongelmaa, mutta tiedän tapauksia.

?
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Jumalauta jos meidän pihassa olis autoja niin mä ajasin meidän kolme auto sihin eteen ettei pääsit pois siinähän miettisi millä menee

Ah, kuinka tuttua. eräänä kauniina päivänä kun kotiin tulin oli joku valopää jättänyt auton meidän peltotien alkuun. no eihän se haittaa kun ei sine tarvii autolla päästä.. mutta tämä suhari oli päättänyt että kukaan muu ei tahdo ajaa sinne autoaan, eikä me tahdota välttämättä pihaan..
Ite mahduin pikkukopilla siitä hätinä ohi, seuraava tulija ei enää mahtunut, jätti kohteliaasti auton eteen, jossai vaiheessa auton omistaja tule TÄNNE huutamaan kun on tie tukittu :headwall:

Ne jotka on monena vuonna tuolla käyny marjassa/sienessä tietää että mieluummin ajaa sinne pellolle asti sen auton ku jättää tuohon tielle, siinä kun on toisella puolella metrin syvä oja ni siitä ei ihan reunasta passaa ajaa..

Joku käytännönpila tuntuisi toisinaan olevan paikallaan, kun ei osata järkeä käyttää.

Itse olen maalainen, vaikka kaupungissa vielä asunkin, ja olen parille kaverille takonut päähän, että siitä pitäisi vielä traktori mahtua ohi. Että olkaa hyvät ja viekää autot levennetylle alueelle ym. ja kävelkää se pari sataa metriä metsään. Ovat oppineet, kun suoraan sanoin. :D

Yhteistyössä