Miks ihmeessä pinsetillä nypityt karvat ei kasva ihon sisään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lakana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lakana"

Vieras
Epilaattorilla ajellut karvat kasvoi kaikki ihon sisään. No täällä joku antoi ohjeen kainalokarvoihin että nyppiä pinseteillä, no minä hullu nypin ja hyvin on toiminut. Pysyy kainalot pitkään siistin näköisinä.

No tylsyys iskenyt välillä kipsatun käden kanssa, aloin nyppiä pinseteillä säärikarvojakin. Yllätys olikin suuri kun alkoivat kasvaa takaisin, ne ei kasvaneetkaan ihon sisään. Miksi näin, mitä eroa epiloinnilla ja pinsetein nyppimällä?

Minä se olin joka sinulle sitä ehdotin :)Jännä törmätä tällaiseen aloitukseen :D Nyppiessä karva ei katkea vaan uusi karva kasvaa suippona, epiloitaessa karva nähtävästi katkeaa ja siksi kasvaa herkästi ihon sisään.

Eikö tuo ole tuskastuttavan aikaavievää ja ottaa kipeää? Jos sääret nyppii pinseteillä niin kyllä pitää varata aikaa siihen touhuun ja kyllä kainaloissakin menee aikaa.

Itse ajelen karvat höylällä ja kyllä se pitää tehdä jokatoinen päivä tai jokakolmas. :(

Eikö tuo ole tuskastuttavan aikaavievää ja ottaa kipeää? Jos sääret nyppii pinseteillä niin kyllä pitää varata aikaa siihen touhuun ja kyllä kainaloissakin menee aikaa.

Itse ajelen karvat höylällä ja kyllä se pitää tehdä jokatoinen päivä tai jokakolmas. :(

No säärikarvoihin menee tietenkin aikaa, mutta kainalot kun nyppinyt säännöllisesti aikaa ei mene sen enempää kuin menisi kulmien nyppimiseen. Eikä sitä tarvii koko ajan olla tekemässä, karvat pysyy oikeasti pitkään poissa.

Epilaattori katkoo osan karvoista ihon sisällä ---> karvaan jää terävä kärki, joka tunkeutuu ihon läpi pois siitä "kanavasta", josta karvan kuuluisi kasvaa ulos, jolloin karva jatkaa kasvamistaan ihon sisään.

Pinseteillä saat koko karvan juurineen pois ---> kun karva kasvaa, sille muodostuu kärki, joka on pyöräempi ja pehmeämpi kuin karkenneessa karvassa, joten karva ei kasvaessaan tunkeudu väärään paikkaan.

Yhteistyössä