Miks ihmeessä ihminen haluaa lapsia, voi tuska....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä kolme toinen toistaan ihanampia poikia ja pian nuorin menee kouluun ja poden niin hirveetä tuskaa siitä, että muksut kasvaa. Jep ja olen kehitellyt uusia harrastuksia sun muuta, mutta silti kaipuu olisi vielä saada lapsia...mies ei ensin suostunut, sitten suostui ja toivottu ollaan on/off tunnelmissa vuosi, pari keskenmenoa ollut ja nyt taasen ehkäisy päällä....ja oltiin taasen sovittu, että antaa olla ja nyt taas riudun siitä ajatuksesta, että tuo kuopus menee pian kouluun ja meillä ei ole enää pientä....ja pidän itseäni ihan kipeenä, pakkoko mun on niitä lapsia haluta ja niissä sitten taas ihan kiinni ja raskausaika pelottavaa ja synnytys kamalaa jne....niin miksi ihmeessä tarvitsee haaveilla. Nyt järkipuhetta peliin kiitos.....

Mulla myös pienin, neljäs poika menossa ens vuonna kouluun. Vauvakuume on järkyttävä. Joulukuun alussa jätin ehkäisyn pois ja nyt jännäillään. Miestä oli kyllä kovasti taivuteltava uuteen vauvaan, kun elämä pon nyt hiukan rauhoittunut. Mutta vauvakuumeeseen ei auta kuin vauva!

Kah, kun ei näissä juur järkipuheet auta! =)
Eikä oikein muuta keksi, kuin että ajatelkaa, teillä alkaa ihan oma aika kohta, kun lapset on niin isoja, että voitte tuusailla kaikkea ihan kaksin. Ilman huolta lapsenvahdeista tms. Nyt jos teette vielä lisää lapsosia, nin olette vielä pitkään kiinni... Ei taida auttaa? Niinpä. Kun se lapsen kaipuu on, niin se on! Ja vie voiton. Ei tainnut auttaa tämä puhe? =)

mutta jotenkin pistän hantturaan koko ajan, vaikka kaipuu on kova, yritän miettiä kaikkea mikä voi mennä pieleen jne.....ihanaa että olette tehneet ratkaisun, toivottavasti pian tärppää, sinulla on sitten isommat jo mukavasti apuna....itellä ikääkin 35, että ei tässä ihan kauheesti voi asioita miettiä, arggggh, pelkään, että kadun myöhemmin, jos ei kuitenkaan anneta sitä mahdollisuutta.....

No en tajua. Miten esim. harrastukset, jos 2 lasta jotka harrastavat eri harratuksia. Ja jos vaikka siitä tulee vaativa laji, vanhemmiten. Miten onnistuu esim. 2 vanhemmat kuljettaa 2 lasta 3 kertaa viikossa harrastukseen? omaa aikaa ei ole ollenkaan enää edes 2 lapsen kanssa, jos heillä eri harrastukse 3 kertaa viikossa.

niin käytännössä tuo olisi mahdottomuus 3-4 lapsen kanssa, siis lasten harrastaminen intensiivisesti. paitsi jos laittaa mummot ja lasten kaverien vanhemmat kuskeiksi. mutta muttta. eeeeeen ymmärrä.

1 on harrastus, kaksi työtä, 3 lasta hulluutta.

meillä ainakin kahdella vanhemmalla kallis musiikkiharrastus, jonne kulkevat itse ja muita harrastuksia, jotka alle kilometrin päässä, joten ei tarvitse kuskailla.....en ihan päässyt kärryille mitä tarkoitit

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä ainakin kahdella vanhemmalla kallis musiikkiharrastus, jonne kulkevat itse ja muita harrastuksia, jotka alle kilometrin päässä, joten ei tarvitse kuskailla.....en ihan päässyt kärryille mitä tarkoitit

Ok. No pienellä paikkakunnalla kaikki on lähellä. Itse asun kaupungissa ja keskustaan ja harrastuksiin on autolla mentävä. Ja kaikki illat siis näin...

Ei onnistuisi harrastaminen, jos lapsia olisi enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:

Ok. No pienellä paikkakunnalla kaikki on lähellä. Itse asun kaupungissa ja keskustaan ja harrastuksiin on autolla mentävä. Ja kaikki illat siis näin...

en ymmärrä kun harrastukset menee lasten edelle...

Alkuperäinen kirjoittaja viis ihanaa lasta:

en ymmärrä kun harrastukset menee lasten edelle...

Mitä tarkoitat? itse olisin niin lapsena halunnut harrastaa balettia. Mutta ei usean lapsen äiti voi kuljettaa lapsia minnekään harrastuksiin. ei aikaa tai mahdollisuutta.
haluan tarjota lapsille harrastukset. Itse en harrasta mitään.

Meillä lapset ovat jo isoja, nuorimmainenkin pian täysi-ikäinen. Ja elämä on ihanaa kun nyt on aikaa reissata kahden miehen kanssa jne. Ei tarvi miettiä lastenhoitojuttuja ja ollaan vapaita kuin taivaan linnut! ;)

Me asutaan kaupungin keskustassa ja kakarat saa ihan itse kulkea harrastuksiinsa, ei niitä tartte kuskailla. Ei kuskailtu minuakaan kun pieni olin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aikansa kutakin:
Meillä lapset ovat jo isoja, nuorimmainenkin pian täysi-ikäinen. Ja elämä on ihanaa kun nyt on aikaa reissata kahden miehen kanssa jne. Ei tarvi miettiä lastenhoitojuttuja ja ollaan vapaita kuin taivaan linnut! ;)

No meillä ei ole lapsia ollenkaan, joten koko elämä ollaan vapaita kuin taivaan linnut :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aikansa kutakin:

No meillä ei ole lapsia ollenkaan, joten koko elämä ollaan vapaita kuin taivaan linnut :)

Perheitä on erilaisia. :)

en kyllä antais lapsiani pois mistään hinnasta, ollakseni vapaa kuin taivaan lintu, siihen aikaa sitten joskus ja se mitä lapset elämään antaa on kyllä jotain, mitä ei ymmärrä. Maailma on toki paha ja on sitä ollut varmasti aina, mutta täällä sitä vaan tallustellaan...ehkä meitä käy sitten joku katsomassa vanhana, jos siihen asti päästään....kukin tyylillään....

Yhteistyössä