Miks ihmees aina pitää olla jotakin työntämässä vauvani suuhun? ärsyttävää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hepzutin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hepzutin

Jäsen
21.03.2007
798
1
16
Liittyen taas anoppiin. Aina se on tunkemassa jotakin lapseni suuhun. Tänään pullaa, ja sit kävi sanomaan et jos vaikka kahviakin vähäisen. Ja sit kun ärähtää et ei, ni tulee no ei nyt tietenkään. Pullasta kun sanoin niin alko koventaa ääntä, ja sanoi ei tässä oo mitään et pitäähän lapsen maistella kaikkee. Ja jouluna antoi pari lusikallista lanttulaatikkoa vaikka kielsin. Ja aina vaan katotaan kieroon. Kyllä vaan pistää kiukuks. Ja kaikki se pussailu koko aika naamalle millo mihinkin että en tykkää yhtää!!! Miks mummot on noin sekasi lapsen lapsista? Ja tuntuu muutenkin että millään ei oo mitään väliä mitä minä tai mieheni sanoo, ei millään. Lapsi aina omitaan ja tehään hänelle mitä lystää. Inhotta oikein nähäkkin koko ihminen. Samoin ollaan väkisin haluumassa hoitoon, että sanotaan vain et keksikää jotain menoa et minä haluan nyt olla hänen kanssa. Eiköhän me sitten pyydetä jos on tarvis. Kohan johonkin sain purkaa tätä kiukkua.*huokaus*

Juu, sama meillä... appiukko syöttää niin kauan herkkuja että lapsi oksentaa... syötetään omalla lusikalla ja itse kärsitään hammasongelmista... mut eihän ne voi lapselle siirtyä ei, hammaslääkärit on vaan hysteerisiä vouhottajia. Kun vanhemmat kieltää, anoppi kumoaa... mies onkin "muutaman" kerran joutunut hermostumaan, et vanhemat on ne jotka käskee. Mut mut... rakastavat lapsia yli kaiken, ovat hoitoapuna. Joten siedän mieheni kanssa nämä kaikki...

Voisin lisätä tuohon listaan, että kun lapset kasvaa, siellä aletaan sanoa " ei saa sitten kertoa äidille ja isille koska meillä täällä ei tarivtse noudattaa kodin sääntöjä, jos ette vain kerro kotona"
Jolloin kirjoittaisit mun anopistani

Meillä sama homma, anoppi on tunkemassa vaikka mitä aina pojan suuhun. Ja ymmärrän kyllä sen, että täytyy antaa maistella kaikkea, mutta silti puolikkaan kirsikkatomaatin tunkeminen suuhun meni jo yli... :kieh:

Meillä myös sellasta, että anoppi haluais vajaa 8kk poikaa hoitoon. Asuvat 15km päässä, mutta eivät käy meillä kuin parin kuukauden välein. Ja me käydään heillä tasan yhtä paljon. Jos kävisivät kerran viikossa, niin silloin mekin voitais käydä kerran viikossa. Mut ei! Pitäis saada poika hoitoon ( ja mielellään yökylään ) ilman meitä vanhempia.

No tuo syömis asia on pirun rasittava ymmärrän... Itse sihtikurkun äitinä on aika kamalaa jos joku laittaa pullanpalan pojan käteen ja poika kakoo tukehtumaisillaan :headwall: Mutta tuota pitää arvostaa että lapsi on heille rakas ja haluavat häntä hoitoon... Monella kun ei ole paikkaa mihin lapsi laittaa jos haluaa omaa aikaa... Toki jos väkisin vonkaa lasta hoitoon jatkuvasti ymmärrän rasittavuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Meillä myös sellasta, että anoppi haluais vajaa 8kk poikaa hoitoon. Asuvat 15km päässä, mutta eivät käy meillä kuin parin kuukauden välein. Ja me käydään heillä tasan yhtä paljon. Jos kävisivät kerran viikossa, niin silloin mekin voitais käydä kerran viikossa. Mut ei! Pitäis saada poika hoitoon ( ja mielellään yökylään ) ilman meitä vanhempia.

No miks ei käy? Saisitte vapaata ja isovanhemmat aikaa lastenlasten kanssa. Ei ne niitä kuitenkaan tapa ;) :whistle:

meillä myös anoppi.
nää on ollu 3kk ku on alkanu. ja kun kieltää ni aina tulee jotain että maistaa vaan ei siitä mitään tuu tai kyllä se niitä joskus oppii syömään.
karkkia antanut kaikille ennen ku ovat täyttäneet edes 10kk.
kaikkee syöttää. ja jouluna sain tietää että oli antanut meidän 1v5kk KAHVIA olivat olleet 2 viikoa aiemmin kylässä kun siivoilin asuntoa.ja mainitsi sit senkin.
kuitenkin kun nuorimmaisen maha menee helposti kuralle ja sit ihmetellään mulle et mistäköhän se johtuu.

omalle äidille uskallan sanoa jos menee yli :D eikä työnnä mitään suuhun jos ei kysy. eikä mielellään mitään annakkaan kun minä olen lapsena meinannu tukehtua johokin palaseen. Pusujen antamisessa liika on liikaa!!! Hän todellakin kun on pojan kanssa niin koko ajan vain pussailee naamalle siis ihan oikeesti koko ajan ja lässyttää. Niin ja kyllä on ollut hoidossa ja kyllä mielellään annetaankin hoitoon jos meillä on meno, mutta tarkotan tässä sitä jatkuvaa rankutusta, että menkää johoki haluun hoitaa.. sitä ajan takaa. ja sitä nyt tekee aika moni sukulaine. Katsokaas hän on nyt ainoa pieni lapsenlapsi miehen puolelta ;)

Yhteistyössä