Miks helvetissä en parane täst masennuksesta?

Mä en tajua.. tai siis toisaalta tajuan.. reilun vuoden olen sairastanu odotusajan masennusta ja synnytyksenjälkeistä masennusta. Sairastuin hirveisiin pakkoajatuksiin helmikussa 2006, odotin silloin esikoistamme, hain apua sain lääkityksen ja terapiaa... tuntuu ettei silti apua.

Mulle alotettiin sepram 20mg, raskausaikana, ja kun tyttö syntyi nostettiin 30mg:aan. Eipä juurikaan apua. sitten kokeiltiin cymbaltaa 60mg, siitä kamalat päänsäryt yms.. sit vaihdettiin parinkuukauden jälkeen efexoriin 75mg.... ja taas oltiin kuukaudenpäivät ja odoteltiin.. vitut.. nyt efexor 150mg ollu puolvuotta.Tästä on ollu apua, mutta ei kai tarpeeksi.Olen terapiat läpikäyny, jo aiempina vuosina, ennen kun olen myös masennuklsen sairastanu.

Tuntuu etten osaa nauttia edelleenkään mistään, vaikka kaikki asiat kunnossa. ihana terve tyttö, maailman paras mies, ostettiin omakotitalo yms....
pelkään etten koskaan osaa iloita, olla onnellinen. Mulla on huono omatunto että oon väsyny, enkä aina jaksa...

Miks mulla pitää olla näin?!

Itkettää ihan sairaasti.
auttakaa.

- henna

Mulla alkoi tää oma (paska) olo elokuussa 2006. diaknoosi oli keskivaikea masennus ja tälläkin hetkellä on epätodellinen olo joka on mulla tosi rasittava vaiva. Musta tuntuu että en koskaan tuuu paraneen tästä.... :'( tuntuu että jos oisin parantuakseen niin se olis tapahtunu jo?! Tästä ei nyt sulle tainnut olla apua mutta mua auttaa ainakin vähän ku tiettää että muilakin on samankaltasia oireita. :hug:

Oti
Kyllä se siitä. Aika on paras lääke. Itse kärsin vuosia vaikeasta masennuksesta, lääkkeitä kokeilin yli kymmentä erilaista, osastojaksojakin monta. Nyt olen kaiken voittanut entistäkin vanhempana. Voimia sinulle, kyllä se aurinko risukasaankin paistaa. Anna vain itsellesi aikaa.

Samoilla linjoilla olen kuin Otikin, eli kyllä aika parantaa. Joskus nämä meidän vaikeat aikamme ovat utuinen muisto vain. Näin kävi minullakin! Ja nyt ootellaan kolmatta lasta. Kummasti se aika kuultaa muistot, niinkuin sanotaan. Tsemppiä kaikille masennuksen kanssa taisteleville!

Synn. jälk. masennuksessa alhainen estrogeeni aiheuttaa masennusta, unettomuutta, hikoilua, vaihdevuosioireita, pakkoajatuksia yms. eli kipinkapin gynelle mittauttamaan arvot. Mulla oli hoitona estrogeenilaastarit, masennuslääkkeistä olen ihan sekaisin. Helsingissä ainakin Antti Ahokas on asiantuntija ko. asiasta. Tsemppiä ja halauksia!!

Yhteistyössä