Miks hel..ssä en laihdu???

• Viestiketjun aloittaja Apuja!
  • Ensimmäinen viesti
Apuja!
Nyt apua mammat. Olenko liian vanha, syönkö liikaa / liian vähän vai miksi ihmeessä en laihdu?

Olen 44v, pituus 167cm, paino tällä hetkellä n. 77kg. Olen laittanut syömiseni Kalorilaskuriin ja sen mukaan syön 1400-1500kcal /pvä. Tämän pitäisi laihduttaa n.0.7kg/ vk. Pyöräilen min 30min ja 8km päivässä, väh 4krt / vk.

Mutta housut kiristää yhtä paljon kuin silloin kun aloitin. Annoin itselleni aikaa kesäkuun alkuun, päämääränä 70kg. Mutta kun vaan mitään ei tapahdu!. P..kelettäkö tässä hikoilee kun ei siitä ole mitään hyötyä.

Usko loppuu ja tekisi mieli heittää pyyhe kehään. Osaako kukaan antaa neuvoa vai olenko tosiaan jo liian vanha...Muutama vuosi sitten laihdutin 10kg Atkinsilla mutta se ei pidemmän päälle toiminut ja kilot tulivat takaisin. Apuja!

"alma"
Kuinka kauan laihdutus on kestänyt? Viikon? Kyllä niitten kilojen pitäisi tolla tavalla alkaa karisemaan.
Itse tein pienen elämänmuutoksen viime syksynä, ja muistaakseni ekan parin viikon aikana ei tapahtunut juuri mitään. Mutta sitten lähtikin 10kg muutamassa kuukaudessa melkein huomaamatta.
Lähtömitat oli suunnilleen samat kuin sinulla.
Jatka siis vaan kärsivällisesti.

"Lilli"
Sä syöt liian vähän, kokeileppa kiloklubia. Tai sitten syöt enemmän kuin arvioit. Minä olen 164/62 ja syön 1800-2000 päivässä ja viime viikollakin lähti 1,2 kg. Joka päivä kävelyä n.40min.

[QUOTE="Lilli";25719423]Sä syöt liian vähän, kokeileppa kiloklubia. Tai sitten syöt enemmän kuin arvioit. Minä olen 164/62 ja syön 1800-2000 päivässä ja viime viikollakin lähti 1,2 kg. Joka päivä kävelyä n.40min.[/QUOTE]

:O

"alma"
Mua kans kiinnostais, kauan tuo laihdutus on kestänyt. Monesti on niin, että ensin sitä läskiä kerätään 20 vuotta, ja sitten ihmetllään, kun se ei viikon laihdutuksella lähde.

"alkup."
[QUOTE="vieras";25719439]etkä napostele päivän mittaan? Syöttämäsi ruuat on samoja eli ei todellisuudessa rasvaisempia? Tai isompia annoksia kuin merkattu? Kauanko olet laihduttanut?[/QUOTE]

Olen koittanut laittaa kaikki syömiseni. Olen mielsetäni laittanut sen rasvaisemman vaihtoehdon mukaan. Annoskokokin on pienentynyt, olen lisännyt kasviksia. Aloitin tammikuussa.

"ooo"
Liikunta ei juuri laihduta. Syömisellä on huomattavasti tärkeämpi merkitys. Jos laihduttaa kepulikonsteilla, kuten Atkinsilla, karppaamalla tai VLCD:llä, kiloja tulee takaisin enemmän mitä lähti ja kadotetut lihakset tulevat takaisin läskinä. Ainoa oikea tie on muuttaa ruokailutottumuksia pysyvästi. Säännöllinen ruokailu ja hallittu herkkujen vähentäminen on kaiken a ja o.

"hitto"
mä oon 158cm 60kg. syön noin 800-1000kcal päivässä. Liikuntaa 5kertaa viikossa. jumppaa sekä reipasta kävelyä. vajaa kuukauden ollu laihiksella. ei tapahdu painossa muutoksia. sama 60kg edelleen.

[QUOTE="ooo";25719478]Liikunta ei juuri laihduta. Syömisellä on huomattavasti tärkeämpi merkitys. Jos laihduttaa kepulikonsteilla, kuten Atkinsilla, karppaamalla tai VLCD:llä, kiloja tulee takaisin enemmän mitä lähti ja kadotetut lihakset tulevat takaisin läskinä. Ainoa oikea tie on muuttaa ruokailutottumuksia pysyvästi. Säännöllinen ruokailu ja hallittu herkkujen vähentäminen on kaiken a ja o.[/QUOTE]

• Tykkää
Reactions: Kurjenkello
"alkup."
[QUOTE="ooo";25719478]Liikunta ei juuri laihduta. Syömisellä on huomattavasti tärkeämpi merkitys. Jos laihduttaa kepulikonsteilla, kuten Atkinsilla, karppaamalla tai VLCD:llä, kiloja tulee takaisin enemmän mitä lähti ja kadotetut lihakset tulevat takaisin läskinä. Ainoa oikea tie on muuttaa ruokailutottumuksia pysyvästi. Säännöllinen ruokailu ja hallittu herkkujen vähentäminen on kaiken a ja o.[/QUOTE]

Reilu 10v sitten laihduin ainoastaan liikkumalla. Kävelin/ pyöräilin töihin ympärivuoden, ruokatottumuksia en muuttanut mihinkään suuntaan ja silti lähti läskit ja kilot.

Nyt olen jättänyt herkut pois. Karkkia en ole syönyt tämän vuoden puolella, kun ennen taas vetelin suklaata joka viikko. Kun haluan herkutella, syön mustikkarahkaa.

"alma"
Kyllä liikunnalakin laihtuu, mutta hitaasti. Harva kuitenkaan niin paljoa jaksaa tai ehtii liikkumaan, että silä nopeisiin tuloksiin pääsisi.
Mutta liikunta kannattaa joka tapauksessa, sillä vaikkei kiloja kovin paljoa katoaisikaan, niin kroppa on paljon paremman näköinen. Jos laihduttaa liikuntaa lisäämättä, niin lopputulos on helposti sellainen löysä ja roikkuva "laiha läski". Ei ilman liikuntaa kyllä bikinikunoon pääse kun korkeintaan joku 16-vuotias.

"Lilli"
[QUOTE="hitto";25719490]mä oon 158cm 60kg. syön noin 800-1000kcal päivässä. Liikuntaa 5kertaa viikossa. jumppaa sekä reipasta kävelyä. vajaa kuukauden ollu laihiksella. ei tapahdu painossa muutoksia. sama 60kg edelleen.[/QUOTE]

Sun elimistös on säästöliekillä, ei se noilla syömisillä mitään läskejä luovuta. Syö enemmän niin laihdut :)

[QUOTE="Lilli";25719423]Sä syöt liian vähän, kokeileppa kiloklubia. Tai sitten syöt enemmän kuin arvioit. Minä olen 164/62 ja syön 1800-2000 päivässä ja viime viikollakin lähti 1,2 kg. Joka päivä kävelyä n.40min.[/QUOTE]

Mä laihdutin noin 63 kg:sta vähän alle 60 kg:eek:on noin samalla kalorimäärällä. Pituutta 168 cm ja ikää 44 v. Liikuin miten milloinkin, en ihan joka päivä, mutta aika paljon kuitenkin.

Ap, joko sä arvioit energiansaantisi väärin, syöt liian vähän tai sitten vaan tulokset alkavat näkyä kohta, riippuen siitä, kauanko oot nyt laihduttanut! Iästä se ei ole kiinni, ite saman ikäinen kun olen, ja lopulta helposti lähti kilot, viime keväästä 15 kiloa kevyempi nyt, enimmäkseen ruokarytmin laittamisella kohdilleen.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="alma";25719623]Kyllä liikunnalakin laihtuu, mutta hitaasti. Harva kuitenkaan niin paljoa jaksaa tai ehtii liikkumaan, että silä nopeisiin tuloksiin pääsisi.
Mutta liikunta kannattaa joka tapauksessa, sillä vaikkei kiloja kovin paljoa katoaisikaan, niin kroppa on paljon paremman näköinen. Jos laihduttaa liikuntaa lisäämättä, niin lopputulos on helposti sellainen löysä ja roikkuva "laiha läski". Ei ilman liikuntaa kyllä bikinikunoon pääse kun korkeintaan joku 16-vuotias.[/QUOTE]

Kaikkein paras on laihduttaa sekä ruokavaliomuutoksilla että liikunnan lisäämisellä. Riippuu paljon, minkälaista liikuntaa....voimaharjoittelu antaa paremman tuloksen, varsinkin pidemmän ajan kuluessa, koska lihaksiston kasvaessa energiantarve kasvaa.

"mä vaan"
Syötkö sä säännöllisesti? Mä kun aloin laihduttaa, niin kellon kanssa laitoin ruokailuajat kohdilleen, enkä yhdestäkään ruokailusta luistanu. Siis viisi ruokailua päivässä pieninä annoksina ja järkevästi. Eli klo.8 aamupala, klo.11 lämmin lounas, klo.14 välipala, klo.17 päivällinen, klo.20 iltapala. Ja liikuntaa mukaan. Toki heittää nyt noista ajoista vähän, mutta siis pääasia, että syö säännöllisesti. Ja siis nimenomaan syö, ei liian vähän eikä liikaa, ja terveellisesti. Kyllä sä onnistut :)

Yhteistyössä