Miks häissä morsiusparin vanhemmat ovat erityisasemassa, esim oma pöytä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huisi hippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huisi hippu

Vieras
Musta se on niin että kun menen naimisiin ei meidän kummakaan vanhemmat saa pomottaa meidän häissä. pistän vanhemmat istumaan muiden juhlavieraiden joukkoon koska kummatkaan vanhemmat siis mun ja mieheni eivät ole halunneet meidän olevan yhdessä seurustelumme alkuvaiheilla...sellaista sukutaistelua nimittäin. äitini otti sen niin että hän menetti mut tai jotain...

Ois kyllä kivat sellaset pienet yllätyshäät lähimmille ystäville ja tutuille eikä vanhempia ollenkaan koska he eivät saaneet meitä yhteen...

mitä mieltä te ootte? missä asemassa teidän vanhemmat oli teidän häissä?

ja siis tykkään kaikista näistä "vanhemmista" ei siinä mitään vaan se mua tympii ettei "meihin" uskottu...

Tapa lienee jäänne ajalta, jolloin he maksoivat häät. Ja kai sitä tapaa edelleen vielä joissakin suvuissa noudatetaan.

Kutsuimme vanhemmat minimalistiseen hääjuhlaamme, maistraattiin heitä ei huolittu, eli he olivat normaaleja vieraita.

No monestiko ne vanhemmat lastaan naimisiin "usuttaa"? Kai se on äidin ja isän tehtävä olla epäluuloinen ja varmistaa ettei lapsi lähde minkään huithapelin matkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meillä ne istui samassa pöydässä kuin me. Niin kuin kaikissa häissä, joissa olen käynyt.

Yleensä morsiusparilla on oma pöytä vain heille kahdelle :) Kunnioituksesta vanhempia ja lähimpiä sukulaisia kohtaan heille varataan oma pöytä.
Tapojakin voi kunnioittaa.

No meillä ne istui samassa pöydässä kuin me. Niin kuin kaikissa häissä, joissa olen käynyt.

Yleensä morsiusparilla on oma pöytä vain heille kahdelle :) Kunnioituksesta vanhempia ja lähimpiä sukulaisia kohtaan heille varataan oma pöytä.
Tapojakin voi kunnioittaa.

Ehkä tämä on sitten joku karjalainen tapa, että on morsiuspari vanhempineen samassa pöydässä? Tai sitten vaan sattumalta ei kukaan täällä tapoja tunne.

Yhteistyössä