Miks ei voida oikeesti soittaa työhaastattelun jälkeen että miten kävi, vaikka on luvattu!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sssss"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sssss"

Vieras
Eikä tämä ole ensimmäinen kerta! Muutaman kerran olen käynyt työhaastattelussa tässä ja aina haastattelijat sanovat soittavansa paikasta, kävi miten kävi. Eivätkä kuitenkaan soita! Sitten itse saa soitella perään vaikka tottakai tietää, että jos eivät soita niin paikka on mennyt, mutta miksi luvata soittavansa? Turhauttavaa ja kertoo kyllä paikasta/esimiehestäkin jotakin. Minulle ainakin on jäänyt joka paikasta paha maku suuhun, kun eivät olekaan soittaneet sovittuna päivänä. Eikä todellakaan kiinnosta hakea uudestaan ks paikkoihin, jos uusia paikkoja tulisikin vapaaksi.. Että tiedoksi työnantajille. Huono kuva jää työnantajasta, pelkkiä tyhjänpuhujia ovat.

No, jos eivät ole kiinnostuneita susta niin turha sun on uhailla, ettet enää hae sinne uudelleen ja sitä rataa. Tuskin siellä rekryssä olisi pahoillaan jos päätit ettet enää hae sinne.

Se nyt vaan on sellainen perinne, että työnhakijoita voi kohdella niinkuin lystää - varsinkin, jos on jo todettu ettei sitä meille palkata (tähän hommaan). Varsinkin kun nykyisellään on työpaikat tiukilla ja hakijoita pursuaa ovista ja ikkunoista.

Varmaan samasta syystä kuin miksi naapuria ei tervehditä.

Usein ei-valituille ilmoitetaan vasta kun valittu on allekirjoittanut sopimuksen, jos valittu kieltäytyykin tms. niin ei tarvitse pyytää sellaista, jolle on jo sanottu ei. Vaikka joo, samaan olen itsekin muutamassa haastattelussa turhautunut, mutta minulle on myös soitettu luvatun ajan kuluttua ja kerrottu ettei minua valittu. Sitten on näitä jotka viikkoja myöhemmin lähettää massasähköpostilla "kiitos hakemisesta mutta et tullut valituksi". Se vasta kyrsiikin, näin vaivaa haastatteluun saapumiseksi, henkilökohtainen sähköposti olisi ainakin minimi, mitä pitää saada.

Ehkä vois vähän kiinnostaa vaikka siksi, että työnhakijalla voi olla jotain yhteyksiä yritykseen. Yritykset ovat riippuvaisia asiakkaistaan. Ja asiakkuussuhde voi aina paremmin, mitä parempi kuva asiakkaalla on yrityksestä. Joskus työnhakijakin voi olla yrityksen asiakas. Kiinnostaako huonosti kohdeltuna mennä asioimaan ko yritykseen? Paras mainoshan yrityksille on "suusta suuhun palaute". En ehkä menis ekana ostamaan autoa liikkeestä, jossa ystävääni on kohdetu huonosti työhaastattelussa...jne...

Yhteistyössä