miks ei saa nykyisin terveyskeskukseen aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Blondi
  • Ensimmäinen viesti
Blondi
siis on aikoihin eletty. minulla ranne ihan järkyn kipeä ollu jo useamman viikon, ranteeseen kasvanut kipeä patti. terveyskeskukseen ei saa aikaa, kahdeksalta soitin kun alkoi soittoaika, jäin jonoon ja kun pääsin läpi niin siellä sanotaan et tän päivän ajat menneet soita huomenna uudestaan.

mulle riitti. OTTAA AIVOON!!!

Meilläkin nykyään saa aina jonottaa vartin verran, siksi menenkin yleensä käymään, aina olen ajan saanut, en välttis samalle päivälle, mutta ajan olen aina saanut.
Tiukkana kannattaa olla, kyllä niitä aikoja saa vaikkei kiirellisenä samallepäivälle oliskaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Meilläkin nykyään saa aina jonottaa vartin verran, siksi menenkin yleensä käymään, aina olen ajan saanut, en välttis samalle päivälle, mutta ajan olen aina saanut.
Tiukkana kannattaa olla, kyllä niitä aikoja saa vaikkei kiirellisenä samallepäivälle oliskaan.
meillä ei anneta aikoja seuraavalle päivälle. ainoastaan sille päivälle minä soitat. tavan vastaanotolle ei pääse ollenkaan lääkäripulan takia, kaikki ajat menny jo ajat sitten

vieras
ihan siitä syystä ei saa aikoja tk:hon kun sinne siirretty sairaaloista niin paljon tehtäviä ettei perusterveydenhuoltoon jää juurikaan aikoja, ja sitten tosiaan ne vähät ajat menevät palstamammoille jotka eivät niitä tarvitsisi oikeasti, vrt. eilinen ketju tikkien poistosta...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hippu:
meidän tk:seen saa aikoja vain samalle päivälle, eli jos ne on kerinnyt kaikki mennä siinä vaihees ku pääsee läpi niin se on voi voi...
täällä ihan sama vika. akuutti päivystys on erikseen jonne voi mennä jos pääkainalossa eikä enää pärjää kotona

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hippu:
meidän tk:seen saa aikoja vain samalle päivälle, eli jos ne on kerinnyt kaikki mennä siinä vaihees ku pääsee läpi niin se on voi voi...
täällä ihan sama vika. akuutti päivystys on erikseen jonne voi mennä jos pääkainalossa eikä enää pärjää kotona
jos koukkaat sairaanhoitajan näytillä, voi sit laittaa sut siihen hoidon arvioinnin jälkeen 3-6 kk jonoon että saat sen ajan ennen joulua (jos et mene yksityiselle mitä mä suosittelisin)

matti taneli kekkonen ent.vanhanen
terveyskeksuksen on lopettu, etkö ole kuullut. osana kannustoimia. hallitus haluaa saada kansalaiset varsinkin toisten siivellä elävät kotiäidit, suhtautumaan aktiivisemmin omaan terveyteen.

yksityisen käyttäjä
Meidän terveyskeskukseen saa helposti "odottelu-ajan". Eli kun soitan tänään ja valitan vaikkapa juuri jotain rannetta joka on ollut jo jonkin aikaa kipeä pahentuen koko ajan niin minulle sanotaan että suunnilleen kolmen kuukauden kuluttua ottavat yhteyttä ja tarjoavat aikaa lääkärille.

Jos taas olen juuri telonut itseni ja olen siten päivystyspotilas niin ajan saan samalle päivälle. Jos soitan heti aamu 8 aikaan heti kun päivystys aukeaa niin minulle sanotaan että voin tulla kello 10. Käytännössä tämä tarkoittaa että aikaisintaan kello 14 pääsen sisälle lääkärille vaikkei odotushuoneessa olisi ketään muita kuin minä. Sitten onkin jo röntgen kiinni joten seuraavana päivänä on sitten uusi odottelu että pääsen kuvattavaksi ja sitten taas odottelen pääsyä lääkärille.

Onneksi lähimpään yksityiseen lääkäriin on matkaa vain 65 kilometriä ja ajan saa yleensä jo samalle päivälle. Kela maksaa osan kuluista joten enpä viitsi arvauskeskuksen ajanvarausta rasittaa vaan soitan suoraan joko Terveystaloon tai Mehiläiseen. Selviän vähemmällä ajankululla ja vaivannäöllä kun käytän vain yksityistä lääkäriasemaa.

vieras
1. Se on ns. "vanha vaiva", eikä tarvitse akuuttia hoitoa
2. Jos ei muuten ole resurssipula, niin ainakin nyt kesällä on, kun kaikki on lomalla
3. Pikkuhiljaa aletaan ajaa ihmisiä yksityisen th:n piiriin, jotta kunnat saisi säästettyä menoissaan

Siinäpä muutama syy. Eli nuorena vaan jo hankkimaan sairasvakuutukset ennen, kun mikään pitkäaikaissairaus ehtii puhjeta, niin pääsee yksityiselle. Tai pääsee sinne siis muutenkin, mutta taloudellisesti aateltuna tulee edullisemmaksi, pääsee nopeammin ja saa yleensä heti oikean hoidon.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
1. Se on ns. "vanha vaiva", eikä tarvitse akuuttia hoitoa
2. Jos ei muuten ole resurssipula, niin ainakin nyt kesällä on, kun kaikki on lomalla
3. Pikkuhiljaa aletaan ajaa ihmisiä yksityisen th:n piiriin, jotta kunnat saisi säästettyä menoissaan

Siinäpä muutama syy. Eli nuorena vaan jo hankkimaan sairasvakuutukset ennen, kun mikään pitkäaikaissairaus ehtii puhjeta, niin pääsee yksityiselle. Tai pääsee sinne siis muutenkin, mutta taloudellisesti aateltuna tulee edullisemmaksi, pääsee nopeammin ja saa yleensä heti oikean hoidon.
täällä on ollu jo sama pula viime kesästä lähtien

hesassa
Minä sain "kiireellisen ajan" 5 vkon päähän :eek:. Kuulemma alueella ei ole lääkäriä ollenkaan ja vain yksi suostuu ottamaan muita kuin oman alueensa potilaita...ei pitäisi olla edes laillista!!

vieras
Tällaisena aikana ja pikkupaikkakunnalla asuvana ei voi kun todeta; onneksi on työpaikka ja siellä työterveyshuolto yksityisellä :heart: Muuten noi olisi niin arkea meilläkin!

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Aletaan olla aina vaan lähempänä Amerikan mallia.. paitsi että maksetaan veroja olemattomista julkisista palveluista. Amerikassa sellaisia ei sentään edes luvata :)
Aivan. Vaikka verotus on Suomessa maailmanennätysluokkaa, ja nousutrendissä, et pääse lekurille vaikka olet sen veroina maksanut!!

Yhteistyössä