Mikropossu.

..........
Moikka!

Eli tossa yhdessä keskustelussa puhuttiinkin noista possuista. Puhuit että linkkien minipossut olivat liian isokokoisia? Mikä käsitys sinulla on possujen koosta? esim paino, pituus? Siis tuo 35cm on nimenomaan ollut possujen mainostettu säkä-korkeus, ei pituus. Vaikka esim. virheellisesti hs:n artikkelissa mainostettiin.

Nyt olen itse ollut yhteydessä saksalaiseen kasvattajaan. Ruotsin possut olivat minusta isompikkokoisia, kuin saksalaiset. Oletko oikeasti kiinnostunut näistä possuista? Saksan possujen koko vaihtelee 12-25kg.
 
rs.
Olen yrittänyt etsiä muitakin kuin englantilaisia kasvattajia. En ole löytänyt sen enempää ruotsalaisia kuin saksalaisiakaan. Sinulla on joku saksalainen kasvattaja. Oletko tuomassa? Oletko saanut luvat? Olisin ihan tosissani kiinnostunut. Voitko laittaa lisää tietoa.
 
..........
Olen tosiaan suunnittelemassa edelleen possun tuontia. Minulla on tuontilupa viroon, jossa possuja syntyy ensi kuussa. Viron possut ovat kuitenkin huomattavasti kalliimpia (1500e kpl) kuin saksan possut (400e kpl), joten olen ajatellut tuoda possut saksasta. Saksassa possuja syntyy myös luultavasti jo ensi kuussa. Nyt kuitenkin minulle on tullut ongelmia karanteenipaikan kanssa. Tarkoituksena oli laittaa possu pihallamme olevaan leikkimökkiin 2kk karanteeniin. Mutta nyt talvella mökki on todella kylmä... Eli sinne possua ei kyllä voi laittaa. Jos olet todella kiinnostunut maahantuonnista, voitaisiin jutella sähköpostitse? :)
 
"vierailija"
Hieman on jo vanha viestiketju, mutta ei kait sillä niin väliä. Sellaista kyselen että kuinka nää pärjää/viihtyy talvella... tuntuu ettei raasua nyt koko talveksi voi sisälle lukita mutta ei ensimmäiseksi tule mieleenkään -20 asteen pakkaseen toista viedä. en siis ole näitä- "mä haluun possun nyt ja heti" tyyppi vaan ihan mielenkiinnosta kyselen. tulaahen sille se talvikarva mutta onko siitä paljoakaan lämmikettä. Tykkäävätkö touhuta lumessa vai tuleeko heti vilu?
 
"Joku"
Minipossuja/mikropossuja voi viedä ulos talvella lenkille. Ne tarvitsevat vain toppatakin. Lenkin keston ja matkan pitää kyllä olla suhteellisen pieniä ettei possu vilustu, esim. Juoksuttaa pihalla.
 

Yhteistyössä