Mikroaaltouunin paikka / korkus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äippä

Aktiivinen jäsen
28.04.2004
2 972
0
36

Keittiötä suunnitellessa tuli vastaan kysymys, että mille tasolle mikro olisi hyvä laittaa. Meillä se tulee yläkalusteisiin (siis ei työpöydälle) mutta pitääkö se mikrolle jäävän aukon alareunan olla muidenn kaappien kassa samassa tasossa?
Kun minusta ainakin tuntuu että sitten mikro liian korkealla..?
Ja sen ylös jäävä kaappi jää pieneksi.
Mutta jos sen laittaisi alemmaksi, niin jääkö sitten työtason päälle jäävä alue liian pieneksi?

Sekava kysymys =) mutta jos vaikka kerrot miten asia on teillä ja onko toimiva, niin siitä on varmasti minulle apua.

Meillä on sellainen pieni laatikko alimpana,sitten tiskikone,sen päällä mikro ja ylinpänä taas pieni kaappi.Lähtö ja loppu samassa tasossa,mutta mikron ja kaapin väliin jää rakoa.

Sekava selitys,mutta toivottavasti jotain tolkkua sait =)

Meillä suunnitellaan myös keittiötä. Haluan mikron melko alas, että meidän poika ylettää itse lämmittämään välipalaa itselleen koulusta tultuaan. Ei tarvitse sitten keikkua jakkaralla. Mikro ei tule tason päälle vaan kaappien väliin ns. kaappiseinämään, uunin viereen.

En ole aikaisemmin muuten edes tajunnut että mikroja on vain vasenkätisiä. Hankaloitti vähän suunnittelua.

Ja mitä tulee tuohon sun "ongelmaan", niin itse ehkä ajattelisin enemmän käytäntöä kuin ulkonäköseikkaa. Eli sijoittaisin mikron siihen, missä sitä on helpoin käyttää ja huoltaa. Ei siis haittaa, vaikka ei olisi linjassa muiden kanssa.

Tilattiin just keittiö ja sen pitäis tulla tän kuun viimisellä viikolla ja mikron paikka on meillä yläkaappirivin reuninmaisena ja vähän matalemmalla kuin kaapistojen alaosa. Keittiötä suuniteltaessa suunnittelijan mielestä mikro on liian korkealla jos se on samassa linjassa yläkaapiston kanssa. Näin on kyllä asian laita kun sitä ajattelee vaikka minäkin olen pitkä niin jos mikro olisi ns yläkaapissa olisi vaikea ottaa esim kuuma keittolautanen hölskyttämättä.

Oikeasti ei mikroa edes saisi asettaa niin ylös, vaan pitäisi olla pöydän päällä. Niin että lapsi näkee mikroon sisälle, jos hän sitä käyttää. Ylhäältä kurkottaessa tulee äkkiä palovammoja, jos kuuma astia lipsahtaa käsistä tai kaatuu vahingossa. Näin sanotaan kodin turvaoppaassa, ja asiaa oikein pähkää, niin niinhän se taitaa olla.

Meillä uuteen taloon tulossa mikro keittöntason päälle. Ja ihan vaan siitä syystä että lapset voivat sitä huoletta käyttää. Kauhistuttaa ajatus kuumasta keitosta kaatumassa lapsen päälle :/

Yhteistyössä