mikäs se vähän allergisoiva koirarotu olikaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
Pitkän aikaa ollaan mietitty koiran hankintaa, nyt mietitään sopivaa rotua. Perheessä on yksi 8kk napero, koira saisi olla luonteeltaan lempeä. Lenkkikaveriksi ja seuraksi.

Olen allerginen kissoille, koirista ei vielä ainakaan reaktiota ole tullut. Olen jostain kuullut että bichon frise on yksi tällainen rotu, vai muistanko väärin..?

Nyt koiraihmiset, heittäkääs ehdotuksia :)

Jotkut sanoo, että bichonit on ja villakoirat.

Muyt yks nainen ketä on koirille tosi allerginen, sai mun villakoirasta ihan hirveän reaktion.

Mun mielestä kannattaa testauttaa noi allergiat ensin. Voihan olla, ettet ole allerginen koirille, vaan kissoille.

Meillä villakoira on ollut aika nöyrä tapaus. Hirveän seurallinen sylikoira.

KAIKKI koirarodut hilseilevät, ja se aiheuttaa allergiselle oireita. Jotkut allergikot sietävät paremmin sellaisia rotuja, joiden turkkia pestään ja puunataan usein, silloin hilseen määrä on kai pienempi. Kissa-allergia on kuitenkin todella yleistä eikä millään tavalla tarkoita sitä että olisi koirillekin allerginen.

Alkuperäinen kirjoittaja helmiäinen:
no jos suoraan sanotaan, sellaista koirarotua ei ole. koirat on koiria, ja esimerkiks ite saan oireita myös noista allergisoimattomista. :/

Juu mä vastaisin tähän että posliinikoira ja nintendogs (tyttö ruinaa koko ajan tota nintedokoiraa..... :headwall: mä saan varmaan kohta allergian sitä kohtaan...)

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Alkuperäinen kirjoittaja helmiäinen:
no jos suoraan sanotaan, sellaista koirarotua ei ole. koirat on koiria, ja esimerkiks ite saan oireita myös noista allergisoimattomista. :/

Juu mä vastaisin tähän että posliinikoira ja nintendogs (tyttö ruinaa koko ajan tota nintedokoiraa..... :headwall: mä saan varmaan kohta allergian sitä kohtaan...)

Mä ostin sellaisen itselleni :laugh: Nintendogsin

Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Niinpä, allergisoimatonta rotua ei ole, koska koira-allergia on yliherkkyyttä koiran ihon pölylle ja kaikkien koirien iho pölisee. Sekään ei takaa mitään, että läpäiset allergiatestin, koska ihminen voi allergisoitua milloin tahansa. Jos itse olisin tuossa tilanteessa, siis etten sietäisi kissaa, en missään nimessä ottaisi koiraa, koska jos hänestä joutuu luopumaan, se onkin monella tapaa vaikea kokemus, myös koiralle.

Mun mies on kissoille allerginen. Koiran kanssa ei ole tullut ongelmia lainkaan. Emmekä me hänestä luovu.

juu ensin testautetaan koira-allergian mahdollisuus, ja jos selviää, että olet myös koiralle allerginen, niin kannattaa jättää hankkimatta se koira, vaikka sitä kuinka haluaisi..

Ei koira siitä nauti, että ensin se saa perheen, ja hetken päästä siitä luovutaan yllättävän allergian vuoksi.

Kaikki koirat tosiaan hilseilee ja levittävät allergeenejä.
Jotkut sanovat, että pentukoirat levittävät hilsettä enemmän, kuin aikuiset, mutta toiselle se aikuinen koira aiheuttaa enemmän oireita, kuin pentu.
Eli testauta ja sitten vasta kannattaa harkkia sitä koiran hankkimista..

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Niinpä, allergisoimatonta rotua ei ole, koska koira-allergia on yliherkkyyttä koiran ihon pölylle ja kaikkien koirien iho pölisee. Sekään ei takaa mitään, että läpäiset allergiatestin, koska ihminen voi allergisoitua milloin tahansa. Jos itse olisin tuossa tilanteessa, siis etten sietäisi kissaa, en missään nimessä ottaisi koiraa, koska jos hänestä joutuu luopumaan, se onkin monella tapaa vaikea kokemus, myös koiralle.

Mun mies on kissoille allerginen. Koiran kanssa ei ole tullut ongelmia lainkaan. Emmekä me hänestä luovu.

Miehestä vai koirasta? :whistle: sori oli pakko...

Ja Rouva Parkula: Oliko minkä hintanen toi dogsi??

Ja toi on yksilöllistä saako oireita vai ei. Mun exä oli hirveen allerginen kissoille (ja on kai se vieläki) ja mun koirasta ei saanu oireita, sekarotunen oli koira, ja sit kavereiden labbiksista sai oireita. mut en lähtis riskillä testaamaan että oonko allerginen jolleki koiralle vai en.

Alkuperäinen kirjoittaja Viears:
Juu tuo on ja sitten Coton de tulear tai joku semmonen, puuvillakoira

Hmm, meillä on ollu coton de tulear enkä ole kyllä kuullu että se ois joku "erikoiskoira", eihän se koiran karva allergisoi vaan se "hilse"...

Ja coconia en suosittele kellekkään jolla ei ole joka päivä aikaa tuntia harjata sen turkkia!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Pitkän aikaa ollaan mietitty koiran hankintaa, nyt mietitään sopivaa rotua. Perheessä on yksi 8kk napero, koira saisi olla luonteeltaan lempeä. Lenkkikaveriksi ja seuraksi.

Olen allerginen kissoille, koirista ei vielä ainakaan reaktiota ole tullut. Olen jostain kuullut että bichon frise on yksi tällainen rotu, vai muistanko väärin..?

Nyt koiraihmiset, heittäkääs ehdotuksia :)

Eikö ne vähän allergisoivat rodut ole ihan höpö juttuja. Työkaveriila oli "bichon frise" ja perheen isän allergia äityi astmaksi asti... koira lähti sitten tyttären perheeseen ja samalla isä pystyi luopumaan astmalääkityksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
portugalin vesikoira sopii myös allergiaperheisiin

ei kaikkiin allergiaperheisiin.

Tällaisia kommentteja kun lukee, niin en yhtään ihmettele minkä takia allergian vuoksi kodinvaihtajia on niin paljon..

Riippuu perheestä;)

Meille aikoinaan lääkäri suositteli(jos jokin koira oli astmaperheeseen saatava)kultaista noutajaa. Perheeseen tuli Chihuahua. Oireita ei tullu ja astmaki hävis murkkuiässä(ei tietenkään koiran ansiosta;)) Tälläki hetkellä on Chihu ja miehelle ei oo tullu allergiaoireita. Mut siis, jokainen perhe on oma tapaus.

bichon frise ei sitten todellakaan ole mikään lempeä ja herttainen koira.
Oikea jääräpää hetkittäin. Kolme ensimmäistä vuotta menee kuin reikäpää, mutta sitten hieman rauhoittuu, mutta jääräpäisyys pysyy ja siinä kysytään paljon hermoja itseltä ja jämäkkyyttä.

Should you be a huge institutional individual or perhaps spouse and children workplace you observe far more hedge funds nearing an individual every quarter. Take place any of the hedge funds stick out? I do think the some ways are usually prior romantic relationships, pedigree from the team, aggressive advantages recognized with the expenditure course of action (could consist of manager skills : discover pedigree) as well as overall performance http://www.youtube.com/watch?v=mb10wMAIOAg There are several stores, and also I really do indicate QUITE A FEW sites to receive money to write down posts. A few examples could be Yahoo's Linked Information, Affluent Affiliate's Employment mother board, in addition to you might like to partner up using a number of web entrepreneurs which need to have a number of unique content written.

Yhteistyössä