Alkuperäinen kirjoittaja eeeeeee:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Mun mielestä on kauheaa että aikuiset nipottaa siitä, minä päivänä nyt on oikeaoppista virpoa, ja minä ei. Toivottavasti tuo on ihan uusi juttu ja harvempi noin käyttäytyy- tosi ikävä lasten kannalta.
Mutta miksi nuo perinteet on aikuisten pitänyt sekoittaa keskenään?
Miksi perinteitä ei voida kunnioittaa sellaisina kun ne ovat olleet?
Siksi, että ne on eri puolilla maata erilaisia ja nykyään ihmiset liikkuu ja perinteet ihmisten mukana.
No jos minä lapsena 70-luvulla olen virponut noita-asuisena palmusunnuntaina, niin siinä on riittävästi perinnettä minulle jatkamaan hommaa samaan tapaan. Kuten muutkin täällä meillä päin tekee. Itse asiassa vasta aikuisena kuulin, että muitakin tapoja on

Eli tuo on meille se oikea perinne ja ärsyttää, että se sinusta on jotenkin väärä perinne.
Se miten asiat on tehty sata vuotta sitten on jo eri asia, eikä mun lasten tarvitse sen mukaan nyt käyttäytyä.
Mua itteäni kiinnostais tietää missä vaiheessa tuo on tapahtunut että tosiaan trullit ovat alkaneet virpoa palmusunnuntaisin, kun nämä perinteet eripuolilla Suomea ovat ajoittuneetkin eripäiville alkujaan ja niiden taustatkin ovat aivan eriä.
Vaikka ihmiset liikuisivat niin perinteitä tulis kuitenkin kunnioittaa mun mielestä. Nämä kaksi erilaista hyvinkin vanhaa perinnettä ovat vaan jääneet täysin markkinahössötyksen alle, eikä niiden perimmäistä tarkoitusta varmaan monikaan vaivaudu selvittämään edes.