Mikälainen skootteri kannattaa hankkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä kiitos!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä kiitos!!

Vieras
Olen aikeissa hankkia skootterin koska en omista autoa enkä ajokorttia. Ajattelin, että voisi olla autoa vähän halvempi vaihtoehto ja nopeampi liikkua kuin polkupyörällä. Minulla ei ole (enkä keksi ketään tuttuakaan kenellä voisi olla) kokemusta kyseisestä menopelistä. Joten minkälainen kannattaa hankkia? Sellainen mopo skootteri joka ei ilmeisesti kulje kuin maksimissaan 45 km/h (korjatkaa jos olen väärässä) vaiko sitten ihan "oikea aikuisten" skootteri? Olisi kiva jos sillä pystyisi tekemään vähän pidempiäkin matkoja joten epäilen, ettei tuollainen mopo skootteri välttämättä olisi minulle riittävä, toisaalta mietin kannattaisiko kuitenkin hankkia sellainen ensimmäiseksi skootteriksi? Minun ei tarvitsisi mopokorttia hankkia mutta ajattelin kuitenkin, että voisi olla hyvä käydä autokoulussa ottamassa ainakin muutamia tunteja jos se vain on mahdollista tai suorittaa samantien moottoripyörä kortti (minkä tarvitsen jos isompaan skootteriin päädyn). Täytyy vähän kysellä mikä olisi järkevintä. Haluaisin sellaisen skootterin millä pystyy ajamaan hyvin myös talvella eli tulisi olla sellainen mihin saa helposti myös nastarenkaat ostettua.

Niin ja ikää löytyy 30 ja pituutta 160 cm jos se jotenkin vaikuttaa siihen minkälanen kannattaa ostaa. Mielellään kuulisin myös vakuutusten hinnoista jos jollain on tietoa.

Yhteistyössä