Mikähän tolla kolmevuotiaalla on? (Sisältää kuvan.)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Nokkosrokko. Meidän tytöllä oli jotain kaks viikkoa sitten samanlaisia mutta paljon suurempia. Tuollaisia kämmenen kokoisia jalat ihan täynnä. Käytiin lääkärissä ja saatiin nestemäistä Zyrteckiä jota käytettiin viikko vaikka näppyjä ei enää seuraavana aamuna ollut. Tuo rokko voi tulla ihan mistä tahansa.
Ennen lääkäriä olin kotona jo laittanut niihin kortisonia.

Pitää käyttää lääkärillä, jos alkaa tulla mahdottomasti tai kutisee sietämättömästi. :/ Pientä onneksi vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Ohoh, olipas pikaiset näppylät. Tänään ei ole enää niitä näkyny.

Nokkosrokko on just sellanen et ne näpyt voi nousta ja häipyy ihan samantien tai sitte kestää pitempään. Mut onneks häipy nopeesto :) ne kun kutiaa aika tavalla :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ohoh, olipas pikaiset näppylät. Tänään ei ole enää niitä näkyny.

Nokkosrokko on just sellanen et ne näpyt voi nousta ja häipyy ihan samantien tai sitte kestää pitempään. Mut onneks häipy nopeesto :) ne kun kutiaa aika tavalla :/

Ok. :) Kattelin vaan niitä kuvia tuosta ja pelkäsin, että pian on puolet tytöstä näppylän peitossa. Noh, onneksi tosiaan näin helpolla pääsi tyttö.

Jahs, mut löytyikin nyt tällaista tietoa:

"Paukamat nousevat yleensä muutamassa kymmenessä minuutissa ja painuvat pois parissa tunnissa, kuitenkin aina 24 tunnin kuluessa."

"Jos paukamat kestävät yli vuorokauden, kyseessä on jokin muu kuin nokkosihottuma."

"Diagnoosi on helppo, sillä missään muussa taudissa ei ole nopeasti nousevia ja melkein yhtä nopeasti häviäviä paukamia kuin nokkosihottumassa."

Eli joo, tuotahan se sitten melkoisella varmuudella oli.

Joo toki ne häviää nopeesti mut niitä voi nousta uudestaa pitkiäki aikoja. Mulla on pahimmillaan viikon paukamoinu nokkosrokko :/ ei oo kiva tauti. Lääkärissä kävin sitte ja totes että se se kuiteki on ja ilmeisesti oli flunssa tai joku sen laukassu. Joillaki voi vaikka kuumahko suihku tai saunassa käyminen laukasta ton tai pakkanen tai se kun kymästä ulkoilmasta tulee lämpimään sisäilmaan :(
Mut kiva kun teillä meni nopeeta ohi :)

Joo toki ne häviää nopeesti mut niitä voi nousta uudestaa pitkiäki aikoja. Mulla on pahimmillaan viikon paukamoinu nokkosrokko :/ ei oo kiva tauti. Lääkärissä kävin sitte ja totes että se se kuiteki on ja ilmeisesti oli flunssa tai joku sen laukassu. Joillaki voi vaikka kuumahko suihku tai saunassa käyminen laukasta ton tai pakkanen tai se kun kymästä ulkoilmasta tulee lämpimään sisäilmaan :(

Äh, toivottavasti ei tule takasi.

Voikohan vaikkapa teenmakuiset meloninsiemenet aiheuttaa tuollaista? Muksut popsivat niitä eilen. Ei oikein muuta tuu mieleen, siis mitään erikoista eiliseltä.

Ja taas tuli takasi. Ei ois pitäny hehkuttaa. :headwall:

Voi kurja! Meille ei onneksi tytölle ole tullut uudestaan kun niitä silloin pari viikkoa sitten oli. Pelästyin kyllä toden teolla kun ne oli niin isoja ja kohollaan.
En sitten tiedä auttoiko se saamamme nestemäinen zyrtec ja sen käyttö viikon vaikka paukamia ei ollut, että eivät tulleet takaisin.

Voi kurja! Meille ei onneksi tytölle ole tullut uudestaan kun niitä silloin pari viikkoa sitten oli. Pelästyin kyllä toden teolla kun ne oli niin isoja ja kohollaan.
En sitten tiedä auttoiko se saamamme nestemäinen zyrtec ja sen käyttö viikon vaikka paukamia ei ollut, että eivät tulleet takaisin.

Täytyypä katsoa, onko Zyrteciä vielä lääkekaapissa...

Tuon pullon kyljessä oli annostusmäärä 6v 10 tippaa 2xpv. Lääkäri määräsi meidän 3v (paino n.15kg) 5tippaa 2xpv

Tuon pullon kyljessä oli annostusmäärä 6v 10 tippaa 2xpv. Lääkäri määräsi meidän 3v (paino n.15kg) 5tippaa 2xpv

Zyrtec löyty, mutta oli sitte vanhentunu tammikuussa. ;/ Perkule. Noh, kenties pärjää ilmankin, ei tunnu ainakaan vielä haittaavan tyttöä.

vaikka vanhentuneita. Ei ne pilalla ole, mutta teho saattaa laskea. Nokkosrokko voi myös olla oireilua esim. tulevasta virustaudista. Nythän on kaiken maailman siitepölyjäkin, joten ne saattavat ristiinreagoida esim. siemenien kanssa (ne meloninsiemenet voi olla syypää). Oireilua voi kestää pitkäänkin allergeenille altistumisen jälkeen. Älä siis anna enää niitä siemeniä! En ole muuten kuullutkaan tollaisista siemenistä :/

Meillä oli tytöllä ilmesty samanmoista ihottumaa ensin illalla kasvojen alueelle ja yöllä oli jo muuallakin kropassa. Diagnoosiksi saatiin parvorokko :| On iltasella välillä noita "näppylöitä" ja välillä päivä ettei ole ollenkaan, ja lääkäri sanoi että näin voi jatkua parikin kuukautta. Toivottavasti teillä ei oo tota.

Ja sen ei kyllä pitäis tarttua aikuisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Meillä oli tytöllä ilmesty samanmoista ihottumaa ensin illalla kasvojen alueelle ja yöllä oli jo muuallakin kropassa. Diagnoosiksi saatiin parvorokko :| On iltasella välillä noita "näppylöitä" ja välillä päivä ettei ole ollenkaan, ja lääkäri sanoi että näin voi jatkua parikin kuukautta. Toivottavasti teillä ei oo tota.

Nyt meni kyllä ihan mysteeriksi. Voihan se toki olla, että mulla on vain jotain stressinäppyä nyt tai sitten hikinäppylöitä. Tosin mulla poskessaki noita näppylöitä, mulla hikinäpyt tulee otsaan lähinnä, jos on tullakseen.

Pitää seurata tilannetta ja käydä tytön kans lääkäril jos pahenee. Nyt suihkuun. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:

Nyt meni kyllä ihan mysteeriksi. Voihan se toki olla, että mulla on vain jotain stressinäppyä nyt tai sitten hikinäppylöitä. Tosin mulla poskessaki noita näppylöitä, mulla hikinäpyt tulee otsaan lähinnä, jos on tullakseen.

Pitää seurata tilannetta ja käydä tytön kans lääkäril jos pahenee. Nyt suihkuun. :wave:

Parasta, että käytte lääkärissä näyttämässä. Saatte sitten selvyyden mitä on.

Yhellä kaverilla oli parvorokko 20v, eli voi ne joskus tarttua aikuisenakin.

Todella söpö pikkuinen! Onko hän toinen kaksosista? Ei kai, eihän en vielä niin vanhoja ole? Hän on kakkonen, eikös?

Onpas tyttö, (siis eikös kuvassa ole toinen lapsesi) suloinen ja sinun näköisesi. Muistan vieläkin hurmaavan profiilikuvan, jossa vauvaiässä lapsesi hymyili helmihammas suussaan.

Ja siis nokkosrokoksi mäkin tuota veikkaisin.

Mä vedän pohjat tähän, mulla on pukannu nokkosrokkoa jo kohta 2vuotta lähes tulkoon päivittäin eikä syytä tiedetä, eikä kunnolla enää allergialääkkeet auta. Jospa se loppuis pian...

Yhteistyössä