Mikähän tässä talossa on vikana kun ei oo menny kaupaks?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
Tuo on ollu aika pitkään jo myynnissä :whistle:

Niin ja osaakohan kukaan arvioida et mitähän tuon hinta tulis olemaan sit valmiina? Mä kattelin et omatalo paketit maksaa semmosen 50 000 euroa, onko se noin 3 kertaa toi paketin hinta se lopullinen?

:ashamed: linkki unohtus http://www.habita.fi/olenostamassa/Hakutulokset/Kohde/?kohdenumero=427044&subpage=0

Alkuperäinen kirjoittaja Hanskin mamma:
tarvittavat rakennusmateriaalit jotka kuuluvat talopakettiin.

mitähän tuo edellinen pitää sisällään... ja kuinkahan vaiheessa talo on, et tehdäänkö valmiiksi vai pitääkö ostajan tehdä...

ilmeisesti ne mitä omatalo pakettiin kuuluu ja talon tekee mun käsittääkseen valmiiks ostaja ite.

katsoin netistä ja omatalo paketin hintaan kuuluu nää ilmeisesti:

1. Rakennuslupapiirustukset
2. Muut talopakettiohjeet ja -piirustukset
3. Patentoidut lämpörunkoiset ulkoseinäelementit (A)
4. Kevyet väliseinät
5. Yläpohjat, ullakko ja harjapäädyt
6. Vesi katto- ja räystäsrakenteet
7. Tiilikatto
8. Ikkunat ulkoseinäelementeissä
9. Ulko-ovet (A)
10. Väliovet karmeineen
11. Saunan ja pesuhuoneen sisustus
12. Muut osat ja tarvikkeet
13. Etupihan kuistit
14. Domus-kalusteet
15. Rosenlew-kodinkoneet
16. Allaway-keskuspölynimuri

Alkuperäinen kirjoittaja jepu:
siinä on varmaan se vikana ettei se ole läheskään valmis... sain tuosta sen käsityksen että se pitäis tehdä/teetättää itse loppuun...

niinpä. ja talon valmiusasteeseen nähden hintaa on liikaa. ellei sitten tontti ole kauhean kallis. ja jos on seisonut vaiheessaan ties kuinka kauan, miten on käynyt rakenteiden jne.. pohjatyötkin jotenkin kummaksuttivat kuvien perusteella.

aloittakaa kökkönen mieluummin alusta asti itse. en itse ostaisi tuollaista vaiheessa olevaa talon tekelettä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siinä on varmaan se vikana ettei se ole läheskään valmis... sain tuosta sen käsityksen että se pitäis tehdä/teetättää itse loppuun...

niinpä. ja talon valmiusasteeseen nähden hintaa on liikaa. ellei sitten tontti ole kauhean kallis. ja jos on seisonut vaiheessaan ties kuinka kauan, miten on käynyt rakenteiden jne.. pohjatyötkin jotenkin kummaksuttivat kuvien perusteella.

aloittakaa kökkönen mieluummin alusta asti itse. en itse ostaisi tuollaista vaiheessa olevaa talon tekelettä.

niin tota hintaa mä just mietin kun täälläpäin tollasesta talosta valmiina sais maksaa jotain 170 000euroa. Tossa talossa kuitenkin on porakaivo ja tontti ja noi rakennustarvikkeet että onko toi talon hinta silti kallis :ashamed: Kun ei meillä oo rahaa todellakaan mihinkään kalliiseen niin mietin että tuleekohan tossa vaiheessa olevalle talolle paljonkin lisähintaa vielä..

Miustakin noi pohjatyöt näyttää vähän arveluttavilta jotenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:

niin tota hintaa mä just mietin kun täälläpäin tollasesta talosta valmiina sais maksaa jotain 170 000euroa. Tossa talossa kuitenkin on porakaivo ja tontti ja noi rakennustarvikkeet että onko toi talon hinta silti kallis :ashamed: Kun ei meillä oo rahaa todellakaan mihinkään kalliiseen niin mietin että tuleekohan tossa vaiheessa olevalle talolle paljonkin lisähintaa vielä..

jotenkin tuntuu, että tulis. on niin vaiheessaan vielä. minkä hintasia teillä päin on tontit? en noiden porakaivojen hinnoista tiedä oikein, enkä kyllä ole mikään rakennuseksperttikään. me ollaan katottu valmiiks rakennettuja designtaloja, ja tontin (8000e), lupien ja liittymien sekä muutosten kanssa ollaan sellasessa n. 165000-170000e:ssa - se ei tosin sisällä pihatöitä tai autotalli/varastorakennusta.

jotenkin tuntuu, että tulis. on niin vaiheessaan vielä. minkä hintasia teillä päin on tontit? en noiden porakaivojen hinnoista tiedä oikein, enkä kyllä ole mikään rakennuseksperttikään. me ollaan katottu valmiiks rakennettuja designtaloja, ja tontin (8000e), lupien ja liittymien sekä muutosten kanssa ollaan sellasessa n. 165000-170000e:ssa - se ei tosin sisällä pihatöitä tai autotalli/varastorakennusta.

tontit on varmaan siinä 20 000-30 000euroa suurinpiirtein täälläpäin

kävin katsomassa uudelleen nuo kuvat ja siis sehän on todella vaiheessa.... kun valuakaan ole lattiaan tehty... seinät saatu pystyyn... eli vaikka sisäpuolellekin on sitä tavaraa toimituksessa niin rahareikiä on...

tontit on varmaan siinä 20 000-30 000euroa suurinpiirtein täälläpäin

asutte siis etelä-suomessa päin? siellä nämä valmistalotkin sitten varmaan maksaa enemmän :/ meillä päin saa tontin alennuksesta alkaen jopa 5000e. 100 km pohjoiseen saa rantatontteja 1e/m2 :D on täällä sitten sellaisia 80000e:n tonttejakin, mutta yleensä ne pyörii siinä 10000-20000e myös. itse ollaan katsottu metsän reunasta sellaista pientä tonttia, hinta 7500e+lohkomiskulut 770e. sen koko vaan arveluttaa, on vain 820m2. rakennusoikeutta on 170m2 ja tontti kyllä näyttää isolta, mutta mitä se on sitten kun talo on tontilla..

kävin katsomassa uudelleen nuo kuvat ja siis sehän on todella vaiheessa.... kun valuakaan ole lattiaan tehty... seinät saatu pystyyn... eli vaikka sisäpuolellekin on sitä tavaraa toimituksessa niin rahareikiä on...[/quote

talohan on ihan kesken. 100 000e saa varata vielä rahaa jotta tuon saa valmiiksi

kävin katsomassa uudelleen nuo kuvat ja siis sehän on todella vaiheessa.... kun valuakaan ole lattiaan tehty... seinät saatu pystyyn... eli vaikka sisäpuolellekin on sitä tavaraa toimituksessa niin rahareikiä on...

olisko siinä tarkoitus sitten jotain rossipohjaa rakennella.. kun ei tuossa kyllä maatyöt ole tehty niin, että voisi päälle valaa. sokkeli on muutenkin varsin matalan oloinen.. outo tapaus.

Tuleehan tuohon lisäks vielä sähkö ja putkityöt, lattian valu, seinien teko, muuraustyöt, laatoitukset, kaapistot (vai kuuluuko pakettiin?), maalit, mitäs vielä puuttuis?

olisko siinä tarkoitus sitten jotain rossipohjaa rakennella.. kun ei tuossa kyllä maatyöt ole tehty niin, että voisi päälle valaa. sokkeli on muutenkin varsin matalan oloinen.. outo tapaus.

kyl se näyttäis ihan normi sokkelilta mikä muurattu... mut sieltä sisältä puuttuu vielä styroksit ja sit lattialaatta eli nousee vielä sisällä korkeutta... ulkoa varmaan hämää se kun siinä on se musta muovijutska sokkelia vasten...

no ja on tossa varmaan sekin "vika" että joku toinen on valinnu ne materiaalit sinne,mutta ostaja joutuu ite rakentamaan tavallaan ite ton talon (kauhee homma) mutta silti ite ei saakaan päättää niitä materiaaleja sinne...että kovalla työllä rakentaa uuden muttei sitten välttämättä saakaan just sellasta mieluista vaan pelkästän ihan "ookoon"...

eli en enää katsele tuota höskää :D miten te jotku ootte saaneet talon rakennettua halvalla? n. 130 000 eurolla :ashamed: mä haluan kans.

meillä se budjetti nousee sinne 170 000e:hen siks, ettei ole taitoa itse rakentaa. siks on otettava avaimet käteen designilta. mutta me ollaan ratkaistu homma niin, että ollaan jo hyvää vauhtia säästämässä sitä 30-40 000 euroa. sithän sitä lainaa jää "vaan" se 130-140 000e. :D

mäpäs laitan vertailuksi toisen kohteen vielä, tässä on sentään vähän pitemmällä jo hommat.. http://www.habita.fi/olenostamassa/Hakutulokset/Kohde/?kohdenumero=428419&subpage=0 tämäkin ollu kohtuullisen pitkään myynnissä.

eli en enää katsele tuota höskää :D miten te jotku ootte saaneet talon rakennettua halvalla? n. 130 000 eurolla :ashamed: mä haluan kans.

tontti ilmaiseks ja sit sulla pitää olla suhteita ja alan ammattilaisia jotka tekee ilmatteeks/puol ilmatteeks niska limas hommia
:whistle:
näin mä olettaisin :D ei siis olla rakennettu,ja jos rakennettais niin voin olla ihan satavarma että vaikka mitä yritettäis niin nykyään ei enää noin halvalla saa rakennettua...

Yhteistyössä