Mikähän tässä on taustalla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uteliaspa minäkin..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uteliaspa minäkin..

Vieras
Kävin iltapäivällä pienen kaupungin keskustassa ja kiinnitin huomiota pieneen tyttöön, olisko 4-5 vuotias. Tyttö meni lujaa vauhtia eteenpäin itkien ja huutaen "mamii.. mamii.. where are you!" Siis sellaisella vaikeroivalla äänellä. No, tietenkin luulin, että on eksyksissä ja olin menossa auttamaan, kun huomasin, että tytön takana tuli mies joka huusi, "Mari, meidän auto on tuolla!" Mies otti juoksuaskeleita että sai tytön kiinni ja ohjaili sitten tytön auton luo. Samassa tulee nainen pienemmän tytön kanssa autolle ja sanoo miehelle, että "laittaisitko tän istuimeen?" Antaa siis sen pienemmän tytön miehelle. Ja koko ajan isompi tyttö itkee mamia.. Sitten isompikin laitetaan autoon ja auto lähtee..

Siis tilanne oli ihan tavallinen tytön huutoa ja itkua lukuunottamatta. Perhe oli ihan tavallisen näköisiä ja käyttäytyivät normaalisti.

Jäin vaan miettimään, mikä tuossa oli tilanne, miksi isompi itki ja puhui englantia kun muut puhuivat ihan selkeää suomea?

[QUOTE="Hmmm";21927405]Kaappaus?? Voimme siis lukea huomisen lehdestä tämän...[/QUOTE]

No kieltämättä mullakin tuli tää mieleen. Mutta aivan liian rauhallisesti ja tyynesti suhtautuivat ollakseen kaappaajia.. Tai mistäs mä tiedän, en oo koskaan nähny kaappaajaa =D

Itki varmaan sen äidin perään, joka myöhemmin sitten ilmaantui siihen autolle. Ja englantiahan voi osata monesta syystä.

Siis tyttö jatkoi itkemistä vaikka se nainen tuli siihen. Ja itki vielä autossakin. Sitä mä ihmettelin, että ne ei puhunu sille tytölle ollenkaan englantia ja muutenkaan ei lohduttanu mitenkään.

Voi, kun tarinan nainen tunnistais tästä itsensä ja tulis meille kertomaan =)

Tässä on monta vaihtoehtoa. Joko kaappaus tai sitten oli hoidossa kyseisillä henkilöillä ja sille puhutaan kotona pääosin englantia mutaa varmaan osaa suomeakin vähäsen. EIköhän sille ollu ihan viaton selitys :)

[QUOTE="vieras";21927586]lapsi vierailulla isänsä uuden perheen luona ?[/QUOTE]

No tätäkin mä mietin, mutta miksi tyttö puhui englantia ja isä suomea.. Ja tytön nimi oli Mari.. Tai siksi mies ainakin tyttöä kutsui.. Joo, ei oo mielikuvitus saanu siipiä, kunhan jäin pohtimaan =)

Oliskohan tyttö adoptoitu? Mutta miksi kukaan ei lohduttanut? Kaikki oli ihan normaalin näköisinä vaan siinä..

No jos sua oikeesti huolestuttaa niin toki otit rekkarin ylös ja ilmotit poliisille?

Jos itekin tiedät ettei siinä mitään ihmeempää ollu niin sitten toki riittää taivastelu palstalla.

Ja ps. on ihan normaalia että äidinkielenään englantia puhuva nainen puhuu lapsilleen englantia ja miehelleen suomea.

Tyttö kiukutteli ja kiukku jatkui vaikka äiti tuli paikalle. Oli kiukutellut jo pidempään. Äiti puhuu lapsille englantia mutta miehelle suomea ja mies puhuu suomea lapsilleen. Äiti on kaksikielinen. Voiskos olla näin...

No ei kai ole mitään outoa että kiukunpuuskassa oleva tenava jatkaa "äitiiiiiiiiih...". kiukkuaan vaikka äiti on jo paikalla.

Ainakin meiän likka hokee itkunsekasesti äitiä tasan niin kauan että saa päänsä läpi tai asia unohtuu.

Mä en siis oo oikeasti huolissani. Ei ne näyttäny ollenkaan pahoilta ne ihmiset. Jäi vaan kummastuttamaan mikä se oli se tilanne siinä. En siis usko, että tyttö olis oikeasti kaapattu tms. mutta jännä juttu se oli. Ja se nainen puhui kyllä sille pienemmälle tytölle suomea. Jotain pientä. Mutta isompaan ei kiinnittänyt mitään huomiota. Ja mies puhui sille isommalle suomea kun ohjas autolle. Ja tyttö jatkoi mamin vaikeroimista vaikka nainen oli tullut ja tyttö ei kohdistanut sitä itkua naiseen eikä mieheen vaan lähinnä kadun toiselle puolelle päin.. Missä en kyllä huomannu olevan ketään. Ehkä, en tainnut katsoa kummemmin.. Koko tilanne oli aika nopea vaikka siitä voi näin pitkästi kirjoittaa =)

Mä en siis oo oikeasti huolissani. Ei ne näyttäny ollenkaan pahoilta ne ihmiset. Jäi vaan kummastuttamaan mikä se oli se tilanne siinä. En siis usko, että tyttö olis oikeasti kaapattu tms. mutta jännä juttu se oli. Ja se nainen puhui kyllä sille pienemmälle tytölle suomea. Jotain pientä. Mutta isompaan ei kiinnittänyt mitään huomiota. Ja mies puhui sille isommalle suomea kun ohjas autolle. Ja tyttö jatkoi mamin vaikeroimista vaikka nainen oli tullut ja tyttö ei kohdistanut sitä itkua naiseen eikä mieheen vaan lähinnä kadun toiselle puolelle päin.. Missä en kyllä huomannu olevan ketään. Ehkä, en tainnut katsoa kummemmin.. Koko tilanne oli aika nopea vaikka siitä voi näin pitkästi kirjoittaa =)

Meillä täälläpäin on semmoisia juttuja kun uusioperheet. Siinä voi käydä niinkin että on toinen äiskä toisessa paikkaa ja iskän uus rouva ja uus pikkusisko toisessa paikkaa.

Yhteistyössä